Wie ook thuis afwachten na vroegtijdige weeen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pelikaantje, 20 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Bij 33 wk + 2 dagen ben ik opgenomen geweest in het ziekenhuis met mogelijk vroegtijdige weeen en 2 cm ontsluiting. Ik heb weeenremmers gehad en longrijping voor de baby. Aangezien het verder rustig bleef, ben ik nu weer thuis om daar rust te houden.

Omdat ik dinsdag 34 weken zwanger ben, doen ze niets meer en laten ze de baby komen als ik weer weeen krijg. Het risico op vroeggeboorte blijft en het is nu afwachten. Het rommelt nog steeds, heb last van mijn rug en druk om mijn bekken. Zodra ik opsta, krijg ik meteen een harde buik. Dus ik moet echt heeeel rustig aan doen. Zodra het doorzet moet ik uiteraard meteen bellen.
    Blijft dus spannend.

Zijn er meiden die in een soortgelijke situatie zitten?

2. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Spannend hoor!
    Ik hoop dat je bibje nog lekker even blijft zitten.

Ben zelf ook opgenomen geweest ivm vroegtijdige weeën rond 26 en 28 wk.
    Daarna platte bedrust gehad tot 34 wk. En moet het nu nog steeds rustig aan doen.
    Maarrr het goede nieuws is.... de beeb zit nog steeds in mijn buik! En ik krijg stiekem 't vermoeden dat ik de 40 wk rustig ga halen:)

Heel veel sterkte gewenst, maar rust houden kan zeker helpen!

3. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Wat vervelend meis! Maar je hebt longrijping én zit al in een heel mooi termijn. Dus echt...niet teveel zorgen maken!

Ik heb hier zelf een topic over harde buiken/bedrust/etc. Niet een soortgelijke situatie qua weeën opname, wel heel veel zorgen ook ivm termijn en baarmoederhals die niet echt meewerkt.

Sterkte!

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    He Pelikaantje.

Wat rot voor je meid.
    Ik heb het met de zwangerschap van de jongste gehad. Hetzelfde verhaal, maar dan met ruim 29 weken.
    Uiteindelijk pas met 40+1 bevallen, maar wel met 11 weken vol in de weeën. Het zette alleen niet door. Pas met 35 weken weer wat gaan doen. Als in rondje wandelen met de hond, kleine dingetjes halen in de stad. Puur om er even uit te zijn en ik mocht gewoon af en toe een rondje maken van de gyn en vk.

Bij de laatste controle wilde ze me strippen en had ik 4cm ontsluiting. De weeën hebben dus wel iets gedaan gelukkig :)

Succes meid!

5. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Bedankt voor jullie reacties!

Het gaat iets beter. Rommel wel wat in huis, maar nog veel liggen. Lopen gaat echt niet meer. Soms voel ik wel weer wat (rugpijn, druk van onderen), maar niet met regelmaat. Nog twee en halve week en dan ben ik 37 weken! Dus nog even volhouden.

@Hopefultimes: gelukkig zit de kleine nog!

@Pinklove: ik heb je verhaal gelezen. Voor jou ook spannend zeg. En ja die bedrust is echt niet leuk...maar alles om de kleine zo lang mogelijk te laten zitten.

@Luuz: wat goed dat je het nog zo lang hebt volgehouden.

Deel Deze Pagina