vraagje aan een juf

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Tinkerbell81, Feb 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    Ik had een vraagje: Onze dochter doet al heel lang van alles symmetrisch en in bepaalde patronen leggen/tekenen/knutselen (tekeningen en strijkkralwn )..en dan best gedetailleerd . verbaast me soms best wel omdat ons zoontje dat niet deed
    nu was ze gisteren ook hardop aan het tellen..ze telde ineens de even nummers en kwam tot 30... De oneven nummers kon ze ook alleen tot ergens in de 20 kwam ze. Ik Vond dat best ver, maar hebben deze twee dingen nou met wiskundig inzicht te maken en is ze daar goed in of is dat gewoon op niveau van (over 2 maanden ) 5 jarige???

2. miesemies

miesemies Actief lid

Mar 25, 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een die al goed kan tellen en ook even en oneven. Hij wordt bijna 5 jaar maar doet dit ook al een tijdje. Verder kleurt hij ontzettend netjes binnen de lijntjes, ook al heel lang. Zijn oudere zus heeft dit nooit zo gehad.

3. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Onze dochter van bijna 5 (3mnd) doet dit ook al bijna een half jaar. Ik hoor uit de klas dat er al veel meer kinderen zijn die dit kunnen. Heb je niet toevallig een oudergesprek binnenkort?

4. Tinkerbell81

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    Ja kreeg vanmiddag de mail binnen :)
    Ik dacht die heeft een wiskundeknobbel zitten hihi (niet alleen vanwege dit hoor; toen ze twee was heeft ze ook alle rummikub op volgorde gelegd van nr en kleur ), ons zoontje heeft dat namelijk nooit gedaan symmetrisch tekenen etc en dan even en oneven zo ver tellen:) op die leeftijd. Wel leuk om te zien hoe kinderen weer verschillend leren!

5. zon1980

zon1980 Bekend lid

Dec 16, 2007
    915
    174
    43
    Ik ben geen juf, maar ik heb van toen ik zelf kind was alleen maar tekeningen die symmetrisch zijn. ook was ik vlug met tellen en hoofdrekenen enzo. Maar.....ik ben nu dus alles behalve een wiskundegenie....... ;). Met hakken over de sloot mijn eindexamen VWO gehaald met een 5 voor wiskunde. Ik was/ben veel meer van de talen.

6. Tinkerbell81

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    Ok haha zegt dus niks :)

Share This Page