Verslaafd aan kinderwens en zwangerschapspagina

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xxxNellexxx, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evi87

Evi87 Actief lid

19 jun 2012
    300
    0
    0
    Ik ook niet!

2. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Ik heb een paar. Kleertjes gekocht ( merk) want die waren in de sale en net is wit dus unisex, toe. Dacht ik die kan ik niet laten liggen!! En heb ook al de box en wieg overgenomen vsn mn sch.oonzus dus dat staat al klaar en afgelopen kerst in de sale aon speelkleed van woezel en pip gekocht kon t niet laten!

Ik kijk elke dag op dit forum en ook vaak op hippemamas.nl echt wen leuke site vind ik zelf. Ook heb ik wel is een tijdschrift gekocht.
    Maar ik lees ookecht dingen over de kraamtijd en o, bevallingsverhalen en digen over opvoeding en zo. Jullie ook of alleen bijzwanger zijn? Haha

Moet zeggen dat deze ronde ik wel weet. Wanneer volgens de calculator mn eisprpong is en daar houd ik wel beetje reke ing mee, maar ik ga niet om de dag klussen pmdat het moet. Gewoon 1 a 2 x per w.eek is prima ;) maat dat komt mede omdat ik net ni.euwe ba.an heb en daarom t niet zo erg vind als t over paar mqanden raak is. Maar ik wil t wel grag dit jaarnog worden dus aan de andere kant klussen we wel op de juiste dagen ;) hihi

Heeeel herkenbaar dit topic!

3. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @sweetheart86: Ik lees alles wat los en vast zit! Ik kan waarschijnlijk in geval van nood een barende vrouw helpen om een kind op de wereld te zetten, zoveel "theorie" heb ik inmiddels achter de kiezen. :D
    En ik heb al soort van een verloskundigenpraktijk uitgekozen... Er werkt een Nederlandse, dat lijkt me handig voor het geval ik in het heetst van de strijd mijn Engels vergeet! :)

Maar dingen kopen voor een eventuele baby heb ik nog niet gedaan. Dat vind ik, voor mezelf, te vroeg. Je weet tenslotte nooit hoe het loopt. Ik ga er vanuit dat er geen problemen zullen zijn, maar ik ga pas dingen kopen als er echt sprake is van een zwangerschap. En zelfs dan zal ik in de eerste instantie voor een symbolische aankoop gaan, zoals een knuffel. Mijn moeder had eerst in week 11 nog een miskraam voordat ik er kwam. De kans is groter dat dit mij niet overkomt dan wel, maar ik ben toch ook realistisch en een beetje voorzichtig. Denk dat ik mezelf pas in week 13 of zo toestemming geef om echt uitgebreid dingen te kopen. Dan kun je er redelijkerwijze wel vanuit gaan dat dit kind er komt, de kans dat het dan nog mis gaat is erg klein. De hele prille zwangerschap kan ik gebruiken om me alvast te oriënteren op goede producten, dat is ook voorpret en bovendien erg nuttig. Tot die tijd sluit ik me af voor de babywinkels en -afdelingen.

Ik snap trouwens wel dat de verleiding groot is om vast wat dingen aan te schaffen. Mij moet je ook echt niet loslaten op een baby-afdeling hoor! :)

4. Sweetheart86

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Ja ik snap wat je edoeldhet is ook een beetje de goden verzoeken, ik koop alleen dingen die in de sale zijn en daarom ik pers. Niet lan laten liggen, eigenlijk alleen merkdingen, ik ben nogal een merk freak kan ik niks aan doen haha. Maar ook. Niet. Merken zijn leuk hoor zoals pre atal en hm en zeeman voor ro ertjes etc. Dat a
    Lemaal nog niet gekocht hoor. Gaat. Mij ook te ver. Ik heb met die merk dingen zoiets van mocht t niet luklen eefik hettzt aan mn beste vriendin het is unisex dus kan het naar naar toekomstoge baby. Tuurlijk hoop je daar niet op maar dan heeft zij alvast mooie baby shower en kraam cadeaus. Maar dan heb je het er over als we echt onvruchtbaar. Blijken te zinn. Hoop natuurlijk echt niet daarip lijkt me afshuwelijk. Hmm morgen toch maar weer ff aan de bak ;) wie weet ihaha

5. LunaKirsten

LunaKirsten Actief lid

24 jan 2011
    124
    0
    0
    NULL
    Almere
    Leuk topic dit. De vorige keer dat ik gestopt was met de pil, was ik ook dagelijks te vinden op dit forum. Ik las meer de topics dan dat ik reageerde.

Nu ben ik begin juni gestopt met de pil en had me voorgenomen niet iedere dag op het forum te kijken of op internet dingen te zoeken wat met zwangerschap te maken heeft. En dat lukte aardig goed. Tot vandaag dan. De afgelopen week was ik 4 dagen in Londen. Heerlijk gehad en totaal niet gedacht aan zwanger worden. Heeft mijn vriend tijdens mij afwezigheid zijn moeder en zusje verteld dat we gestopt zijn met de pil. Dat was niet de bedoeling. Mijn schoonmoeder belde mij vandaag ook en vertelde uitgebreid hoe leuk ze het vind en mijn schoonzusje ook. Mijn schoonzusje was zelfs al in tranen uitgebarsten. Ja toen werd ik weer ff de zwanger worden wereld in gebracht en nu ben ik toch weer het hele forum aan het uitspitten en alles over zwanger worden zoeken op het internet.

Ik wil eigenlijk helemaal niet dat het een obsessie word. Ergens verteld mij gevoel mij dat als ik er te veel mee bezig ben, dat het juist niet lukt.

6. Sweetheart86

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Ik typ snel. Op de ipad vandaar type fouten ;)

7. catje1981

catje1981 Bekend lid

13 mrt 2012
    717
    0
    0
    Echt leuk om te lezen dat julie er ook zo mee bezig zijn net als ik.:) Ik kan hier tenminste even lekker van me af zeuren zonder te horen te krijgen dat ik er te veel mee bezig ben.;)

Aankomde zaterdag kan ik testen, dus ben benieuwd.:) Ga nergens van uit, maar hoop het natuurlijk wel.
    Ik let maar niet te veel op mijn lijf want dat heeft me een paar keer eerder flink voor de gek gehouden. Dus ik probeer geduld op te brengen tot zaterdag.:p
    Willen jullie voor me duimen? ;)

8. Moederworden

Moederworden Bekend lid

16 apr 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    Tuurlijk gaan we voor je duimen spannend!
    Wij hebben vanochtend af gesproken dat dit toch de laatste ring is!!
    6 juli gaat die eruit, dus dan beginnen wij eerder dan verwacht voor een kleine! :)
    Moest het natuurlijk even met jullie delen.
    Wel spannend hoor, zal wel raar zijn om geen nieuwe meer in te doen!
    Nog wat leuks doen deze zondag meiden?
    Ik ga nu lunchen met me schoonmoeder en haar zusje, ze moesten is weten ;)

9. catje1981

catje1981 Bekend lid

13 mrt 2012
    717
    0
    0
    moederwordern, wat superrrrrrrrrrrrrrrrr spannend. Ik hoop echt dat je dan heeeeeeeeeeeeeel vlug ons een wondertje kan vertellen. :)
    Whahahhaha, ja dan werd t een hele andere lunch denk ik als ze t wisten :p
    Gaan jullie t vertellen of vertel je t pas als je zwanger bent?

Ik hoop dat ik 10 juli mijn schoonvader erg blij kan maken :D maar dat zien we volgende week weer. (probeer er luchtig over te doen anders word ik gek :p:D )

Ja wij gaan zo even thee drinken bij mijn schoonouders. We hebben ze nu een kleine drie week niet gezien, en ze wonen hier een klein kwartiertje rijden weg. En na een tijdje zijn zoon niet gezien te hebben krijgt mijn schoonvader de kriebels en moet hij hem even zien :D dus gaan we ff op de thee :p

10. Moederworden

Moederworden Bekend lid

16 apr 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    O gezellig!
    Ik hoop het voor je ook super spannend!
    Wij vertellen het pas als we zwanger zijn.
    Dat word super leuk!
    Ik heb echt kriebels in mijn buik als ik er aan denk dat we straks al gaan beginnen! :) youhoe
    Weten ze bij jullie wel al dat je gestopt bent?

11. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Succes catje ook ik duim mee!

12. Sweetheart86

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Tuurlijk duimen we mee!

Ik krijg ook kriebels in mn buik als ik er aan denk om t straks aan oedereen te vertellen! Heb al paar leuke idee en op t oog, ga t zoveel mogelijk persoonlijk vertellen samen met mn ma.n natuurlijk.
    Bij ons weten alleen beste vriendin t en schoo zus en nog een vriendinnetje. Oja en mn moeder maar niet in details, ze weet alleen dat ik afgelopen jan een kinderwenscons.ult heb gehad en dat we het leuk vinden maar verder weet ze niets dus niet hoelang en of we echt bezig zijn.
    Mn moeder vraagt er ook niet naartrouwens, voor de rest iedereen vraagt aan ons ; wanneer komt bij jullie een kleine! Omdat wr vorig jaar getrouw.d zijn vandaar ;)
    Soms echt irritsnt trouwensm als mensen t blijven vragen ook vreemden zeg maar.

13. Moederworden

Moederworden Bekend lid

16 apr 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    o ik vind het helemaal niet erg als mensen er naar vragen, geeft mij alleen de zekerheid dat we er klaar voor zijn!

14. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik ben jaloers, ik wil ook beginnen! :(

We hebben overigens wel vastgesteld dat we klaar zijn met uitstellen. Ik word in de herfst alweer 34 en ben natuurlijk niet eeuwig vruchtbaar. Onze financiële situatie is momenteel zeker niet ideaal, maar daar moet een mouw aan te passen zijn. Op dit moment gaan we ervan uit dat we in september of oktober toch echt gaan beginnen. Dan is mijn man zo'n beetje afgestudeerd en heb ik de proeftijd op mijn werk er ongeveer op zitten. We vinden het gewoon niet verantwoord om het langer uit te stellen, zeker niet aangezien we zitten te denken aan twee kinderen, als ons dat gegeven is. :)

15. Moederworden

Moederworden Bekend lid

16 apr 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    nog even raket 78, paar maandjes nog , of nog eens praten want of je nou zwanger bent of niet je man studeert toch wel af toch:)
    enne op je werk hoef je nog niks door te geven toch?!
    :)

16. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Hij studeert toch wel af, maar als we net die paar maanden wachten heeft hij wat tijd om een baan te vinden. Dat betekent dat het financieel makkelijker wordt, want ik ga op mijn nieuwe werk minimumloon verdienen (ben net geëmigreerd en moet dus even een paar stappen terug doen) en daar kun je hier met zijn tweetjes bijzonder moeilijk van leven.
    Ik weet dat je het niet hoeft te vertellen op het werk, maar ik voel me beter als die proeftijd eens om is. Mocht ik daar om welke reden dan ook niet doorheen komen, dan gaan we toch gewoon beginnen, maar dan heb ik in ieder geval meer tijd om een andere baan te vinden.

Zo lastig dat je een kind niet kunt plannen. Zul je altijd zien, beginnen we eenmaal, word ik pas over een jaar of meer zwanger. Maar ja, het blijft een gok, en ik vind dat je er klaar voor moet zijn vanaf het moment dat je begint, want het is ook absoluut een mogelijkheid dat het in één keer raak is! :D

Het goede nieuws is, ben een gebouw met appartementen met 2 slaapkamers op het spoor gekomen wat ongeveer het zelfde kost als ons huidige appartement met 1 slaapkamer! Kan dus zijn dat we over een paar maanden verhuizen!

17. Sweetheart86

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Hihi ik vind t meestal ookwel leuk hoor als mensen er naar vagen, maaar spms os het gewoon te vaak en dan denk ik jahaaa nou weet ik t wel hoor. Ben getrouwd ja, en? Misschien willen we pas over 5 jaar kids, kan ook toch? Of ik ben misschien wel harsttikke onvruchrbaar nou lekker dan als mensen t steeds vragen ;)

18. Sweetheart86

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    @ raket je moet het zelf weten maar ik zal iig alvast gaan ontpillen nu, ben je daar iig vanaf wie weet hoelang t duurt voordat je weer een normale cyclus hebt. Of zit je niet aan de pil?

Je kan altijd nog condooms gebruken totdat je man is afgestudeerd, maar dan ben je iig startklaar als je gaat beginnen in t najaar

19. Sweetheart86

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Edit: zie t net in je onderschrift raket!

Oepsie haha te snel gereageerd

20. Moederworden

Moederworden Bekend lid

16 apr 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    @ raket ik snap het zeker wel! En het duurt gelukkig geen kaar meer ;)
    Voor dat je het weet...
    En beter als je een app. Kan krijgen met een slaapkamer extra toch fijn lijkt me.

Deel Deze Pagina