Hallo dames, Is er iemand die ervaring heeft met een draai poging? Ons kindje ligt in een stuit. Volgende week gaan ze nog een keer kijken of de baby uit zichzelf nog gedraaid is. Zo niet dan ga ik de week erna voor een draai poging. Nu vroeg ik mij dus af of er hier dames zijn die ervaring hebben met een draai poging en hoe dat is gegaan en hoe het uiteindelijk is afgelopen kwa bevalling.
Ik ben nog even niet zover, maar voor mijn IVF poging ben ik naar de acupuncturist geweest, die schijnen daarin ook iets te kunnen betekenen. Wellicht is dat een idee? Het doet geen pijn en voor mij heeft het geholpen, geloof er nu wel in!
hier zijn al meerdere topics over geweest, misschien die even erbij zoeken voor meer info? heb mijn ervaringen hierover namelijk al meerdere keren gedeeld
Mijn zoon lag in een stuit. 2x draaipoging gehad maar das helaas niet gelukt. Uiteindelijk is het een stuitbevalling geworden. Ging prima hoor.
Mijn zoon hebben ze geprobeerd te draaien ivm stuitligging.. Dit is echt totaal geen pretje geweest. Met zijn drieen hebben ze aan en in me geduwd.. Erg pijnlijke ervaring vond ik zelf
Ik ook 2 weken geleden een draaipoging gehad. Poeh, ik wil je echt niet ontmoedigen maar wil je wel eerlijk mijn ervaring vertellen: ik vond het heel erg pijnlijk. Het is overigens niet gelukt bij mij helaas. De baby zat met het kontje al te diep in het bekken en wilde daar met geen mogelijkheid uit komen. Wellicht dat dat de draaipoging ook extra pijnlijk heeft gemaakt hoor. Het zou heel goed kunnen dat wanneer jouw kindje braaf meewerkt eb goed meedraait met de handen van de gyn dat het dan allemaal veel soepeler gaat en dus ook minder pijnlijk is. Maar bij mij was t dus echt vreselijk, met z'n tweeen waren ze aan het duwen, trekken en kneden. Zou t echt nooit meer willen doen (en heb echt een redelijk hoge pijngrens en ben absoluut niet kleinzerig ingesteld). Veel succes meid! Ik hoop heel erg dat het lukt, want het was voor mij wel alle pijn waard geweest als t gelukt zou zijn! Natuurlijke bevalling van een beeb in hoofdligging is uiteindelijk toch het beste. Ikzelf krijg volgende week een geplande keizersnede nu. liefs
Vriendin heeft n draaipoginf of 3 gehad, kleine bleef gewoon liggen en uiteindelijk keizersnede gekregen. IK zou zelf nooit een draaipoging laten doen omdat ik het idee heb dat het naar is voor het kindje omdat ik denk dat het niet voor niets zo is gaan liggen. Zou inderdaad eerder naar de acupuncturist gaan. Succes ermee!
Mijn dochter lag in een stuit. 2x gedraaid, was totaal niet pijnlijk. Maar mevrouw is beide keren uit haar zelf weer terug in stuit gedraaid.
ik heb een draaipoging gehad bij mijn dochter die niet gelukt is, ik vond het niet pijnlijk! ik had een hele goed arts die ook zei dat hij het 5 minuten zou proberen en als het dan niet zou lukken zou hij er mee stoppen...na 2 minuten van heftig tegenspartelen van mijn dochter is hij ermee gestopt. ze wilde echt niet draaien...uiteindelijk besloten om een keizersnede te laten doen. 4 dagen later braken mijn vliezen en heb ik een 'spoedkeizersnede' gehad. al met al heb ik het positief ervaren, ondanks dat de poging niet gelukt was. overigens heb ik voor en na de poging 30 minuten aan de ecg gelegen en heb ik weeenremmers gekregen per infuus.
Ieder 'geval' zal anders zijn. Mijn gyn. was er in ons geval op tegen. De kleine ligt niet voor niets zo, zei ze, en als het zou lukken draait de baby hoogstwaarschijnlijk weer terug.
ikzelf heb achteraf ook zo gedacht...mijn dochter lag al van voor de 20 weken zo, is ook nooit anders gedraaid...met echo van 12 weken lag ze zo, met 20 weken, met 26 weken en uiteindelijk dus met bijna 37 weken.. ik had er al veel eerder een gevoel van en heb nog gevraagd om een liggingsecho, helaas vonden de VK dat niet nodig...tot de laatste met voelen dacht dat ze wel eens ondersteboven kon liggen...had mijn gevoel al die tijd gelijk gehad...
Bij mij was het vergelijkbaar! Ik had daarnaast ook weinig vruchtwater wat een geslaagde draaipoging ook kleiner maakt...
Hier een draaipoging gedaan bij mijn zoontje, bij 35.5. Die zat in volkomen stuit in mijn rechterheup (hoofd in mijn maag). Bij hem is het wel gelukt, sterker nog: een duwtje en hij dook zo met zijn hoofd naar beneden. Kreeg daarna wel 1 wee, maar ik vond het dus erg meevallen. Het kan dus wel lukken, hangt echt helemaal van de situatie af (mijn zoontje was niet zo zwaar nog, en wilde blijkbaar zelf ook wel draaien, zat nog niet vast in mijn bekken etc.).
Hier ook geprobeerd, maar ook hier een kindje dat vanaf het begin in stuit lag en dysmatuur was. Ook was hij al ingedaald met zijn billen zen zat vast. Naderhand bleek mijn bekken erg smal. Dus er was idd een reden. De versie deed godsgruwelijk veel pijn en mislukte faliekant. Na 15 minuten wrikken heb ik zelf de handdoek in de ring gegooid. Uiteindelijk een geplande ks, niet leuk, maar voor een goed doel. Ik zou nooit meer een versie doen