werken op zaterdag

Discussie in 'De lounge' gestart door Fluffi, 4 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fluffi

Fluffi Niet meer actief

Ik heb een vraag over werken op zaterdag.

Als je fulltime werkt (37 uur) in een kledingwinkel kan een wergever je dan verplichten je elke zaterdag te werken.

Ik heb op internet gezocht maar kan er eingenlijk niet veel over vinden.

Kan iemand mij hier verder mee helpen
    Liefs fluffi

2. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Ligt aan je CAO/contract. Volgens mij kan hij je niet verplichten elke zaterdag te werken maar bijv wel 2 zaterdagen in de maand.

3. Fluffi

Fluffi Niet meer actief

De cao is vervallen dus die is er op dit moment niet en in het contract staat niks over elke zaterdag verplicht werken.
    Dit is een actie van de vestigingmanager daar en op de regiomaneger is ook niet echt terug te vallen. Het is een beetje vriendjes politiek allemaal. Als je in de smaak valt heb je het goed daar.

Het is ok niet voor mezelf maar een vriendin en die durft er niet zoveel van te zeggen omdat ze op niemand kan terug vallen daar, maar op internet kan ik er ook niet zoveel over vinden. Als je het op papier kan laten zien dat het niet verplicht is kunnen hun het ook niet meer zomaar doen. 2 van de 4 zaterdagen werken vindt ik niet meer dan redelijk in een winkel maar elke zaterdag vindt ik niet ok.

4. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

beeh jah ik heb dat ook dat ik iedere zaterdag werk,, werk op een klein bedrijg en ook vriendjes politiek.. want de zus van de baas hoeft ja nooit op zaterdag.. ik erger me er ook dood aan dat ik iedere zaterdag moet..

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Tja als er bijvoorbeeld in je contract staat dat de zaterdag tot de normale werkdagen behoort kan je gewoon elke zaterdag ingedeeld worden.

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    daar ben je toch ooit mee akkoord gegaan:(
    ik hoef ook nooit op vrijdag te werken tja andere wel en die vinden dat ook vervelend dat ik altijd lang weekend heb
    alleen vergeten ze dat hun allemaal 40 werkten en ik met 32 uur werd binnen gehaald
    en nu werkt bijna iedereen 20 uur en ik 16 maandag en woensdag
    omdat ze als kleine meisjes bij de baas gingen zeuren dat ook ik nu maar op vrijdag moest komen werken was mijn baas dat zo zat
    en heeft hij mij gevraagt maandag en woensdag
    dus nu nog langer weekend:)

7. supermummy

supermummy Niet meer actief

8. Fluffi

Fluffi Niet meer actief

Hoe het precies met de cao zit weet ik ook niet volgens mij is het idd zo dat je op de laatste kan teug vallen.
    Maar als er daar 4 fulltimmers rondlopen waarvan er 1 elke zaterdag moet werken en de andere om de zaterdag vind ik dat wel gemeen.
    De filiaalmanager heeft er zelf voor gekozen om elke zaterdag te werken.

Het probleem is al wel bij de regiomaneger neergelegd maar doet er niet veel aan.

Natuurlijk is ze doordeweeks wel een dag vrij maar het is natuurlijk ook wel lekker als je een keer een weekend heb zonder dat je daar uren voor in hoeft te leveren.

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik ben blij dat mn man maar 2 weekenden in de maand hoeft te werken en niet alle.. mist ze hem oproepen.
    Als je roostervrij bent bij hun ben je nog steeds oproepbaar voor die dag. Vaak bellen ze dan om half 6 in de ochtend, fijn joh ;)
    Hij heeft omdat hij dan 2 weekenden werkt wel de 2 dagen daarna vrij, dus de maandag en de dinsdag na het gewerkte weekend heeft hij vrij.

10. supermummy

supermummy Niet meer actief

Mwah gemeen tja ligt eraan. Het kan zijn dat er individueel afspraken gemaakt zijn met die personen...misschien ligt dat zelfs vast in hun contract? Ik werk in een alarmcentrale die geopend is 24 uur per dag, met mij zijn gewoon individueel afspraken gemaakt wat betreft mijn werktijden die ik kan werken. Dat andere collega´s dan wel bijvoorbeeld weekenden moeten werken kan ik niet mee zitten.

11. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

raar dat je elke zaterdag MOET werken. volgens mij klopt dat niet hoor. je hebt toch altijd recht op 1 weekend per maand vrij? of ben ik nou gek. althans bij ons is het wel zo dat je minimaal 1 weekend per maand vrij moet krijgen.

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Weet je wat het rotte van zoiets is...als het ze niet aanstaat dat zij niet elke zaterdag wil werken...ben je er zo uit gewerkt!
    Dan gooien ze het op werkweigering en heeft ze zelf geen poot om op te staan.
    Helaas heb ik in hetzelfde schuitje gezeten. Ik kon een koopavond echt niet werken en toen hoefde ik niet meer te komen! (en ja...het was allemaal helemaal legaal)

En je hoeft niet 1 weekend per maand vrij te hebben als dat niet in je cao staat.
    Is er geen cao kunnen ze alles maken wat niet vastgelegd is in een contract!

13. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik heb altijd elke zaterdag moeten werken voor 2 jaar samen met altijd dezelfde personen, en toen ik er wat van het gezegd kreeg ik te horen,

'Dan moet je maar een andere baan zoeken:$'

Dat heb ik dus ook gedaan;)

Ik zelf denk dat het kwam omdat ik toen de tijd de jongste was samen met een paar anderen.

XXX

14. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Dit vind ik ook! maar mijn oude filiaalmaneger werkte er geen 1:$

15. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mijn man moet ook elke zaterdag werken, hij heeft werkelijk nog nooit gehoord dat je recht zou hebben om niet op zaterdag te hoeven werken als winkelpersoneel. Hij kiest er zelf ook wel voor, moet ook wel hoor. Maar als je in een winkel wilt werken weet je toch van te voren dat zaterdag een drukke dag is. Beetje vreemd dat je net die dag niet wilt werken...

16. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Bij ons (Kruidvat) is het zo;
    - Filiaalmanager werkt 3 zaterdagen per maand
    - Ass Filiaalmanager werkt er 2 per maand
    - Overige vaste krachten kunnen verplicht worden tot 17 zaterdagen in het jaar, vaak is dat veel en veel minder omdat wij veel hulpkrachten hebben. ik werk er misschien 1 in de 4 mnd.

In je CAO vind je terug tot wat je verplicht kan worden.
    Bij ons staat vermeld dat een werkweek van ma 06.00 t/m zo 17.00 is, en dat de manager vrij is om je in te plannen wanneer nodig, mits er gebruik word gemaakt van kinderopvang. Dan gelden die dagen en tijden als structurele werkdagen/tijden.

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

mijn man zei dat als je cao vervallen is en er nog geen nieuwe is dat dan de oude geld. Stond er wat in je oude cao over zaterdags werken?

18. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik werk elke zaterdag, bij ons moet iedereen op zaterdag werken incl. de eigenaresse. Maar bij ons staat het in het contract en cao. Het is de drukste dag v/d week...

19. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

heb jij ff geluk..
    ik moet iedere zaterdag,, belachelijk goede maarja.
    moet moet je er tegen doen ik werk 25 uur in de week.
    moet maar blij zijn dat ik werk heb..
    maar het erge is nu wil die me aan de zomder vakantie.. nou jah echt niet dan ben ik dus ziek... werk nu al meer voor hem..
    heb 280 over uren... haha niet normaal

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn man werkt in de horeca en die moet ook elke zaterdag werken en tot voor kort ook elke zondag. Anderen hoeven nooit in het weekend te werken maar ja, dat zijn de afspraken die je maakt...

Deel Deze Pagina