Mama van 2 meiden, ik had de speen niet meegenomen in de auto maar ze was wel gewend dat ze bij lange afstanden de speen in de auto mocht. Gevolg was dus een hels kabaal en een voor het gevoel uren durende rit in de file augustus fijn dat het ook herkenbaar is hier hebben we er nog maar 1 dus misschien toch ergens per ongeluk vergeten
Mijn dochter liep er ook het liefst nog de hele dag mee rond. In november is ze 3 geworden en ze vind zichzelf al maanden echt groot nu. Ik heb haar vaak laten zien dat grote kindjes geen speen hebben en baby's wel. Op de creche kwam ze er achter dat inderdaad de grote kindjes geen speen hadden en alleen de baby's. We hadden afgesproken de speen aan sinterklaas mee te geven voorcadeautje voor een babytje en dat zij dan van de sint een cadeau zou krijgen voor grote meiden. Uiteindelijk was ze ziek met sinterklaas en wilde ze hem niet afgeven. Na nog wat proberen zei ze op 7 december dat ze de speen wel in haar schoen wilde doen. Gelukkig was er nog een verdwaalde piet die hem heeft meegenomen en een cadeautje kon achter laten Ze heeft er die avond nog naar gevraagd en de volgende dag ook nog. Maarja, hij was met de sint mee... Het ging eigenlijk zo makkelijk en zonder drama! Sindsdien is ze er ook gewoon helemaal vanaf. Wel vind ze de speentjes van babytjes wel nog heel erg interresant!
Hier ook een speenverslaafde. Als het aan hem lag zou hij er de hele dag mee rondlopen, maar dat wil ik niet. Na het slapen gaat zijn speentje in de kast, want anders vist hij hem weer het bed uit. Verder alleen bij ziekte of in de auto, anders komt hij moeilijk in slaap. Al mikt hij ook regelmatig zijn speen weg in de auto en gaat dan hysterisch krijsen. Tja, pech, ik ga echt niet stoppen om die speen ergens onder mijn autostoel vandaan te vissen, dus dan maar even gillen.
nou, ik moet zeggen dat het met de nieuwe aanpak goed gaat. Ze vraagt (lees zeurt, dramt, krijst) er wel af en toe om maar ik leg haar dan heel rustig uit dat de speen op de 'geheime' plek is en zeg wanneer ze hem weer krijgt. Dus augustus, ik let toch nog maar even op of ik hem niet per ongeluk ergens vergeet want vind het voor s nacht nog wel even kunnen
Ik heb er nog geen ervaring mee maar heb weleens een tip gelezen die mij wel wat lijkt. De knuff en de speen tegelijkertijd afpakken. Dit is natuurlijk DRAMA maar als je dan afspreekt dat ze de knuff terug mag en de speen voor een andere baby is (wordt er niet toevallig een baby in jullie omgeving geboren?). Dan ben je er in 1x vanaf (als het werkt natuurlijk!)
Ik heb geweldig succes gehad met het boekje 'Oskar en de Spenenastronaut'. Dat is speciaal gemaakt om kinderen vanaf 2 jaar te helpen om afscheid te nemen van hun speen. We hebben het prentenboek een paar keer voorgelezen en een rustig moment gekozen om met onze zoon naar de brievenbus te lopen. En hup, daar ging de speen, naar de maan. Net zoals de hoofdpersoon in het boek heeft beleefd. Het was die avond wel een beetje jammeren, maar daarna heeft hij er niet meer om gevraagd. De speen was op de maan en de astronaut ging het aan de nieuwe baby's geven. Helemaal goed! Het boekje is te koop bij de boekhandel of via bol.com
ik heb net na de 2 jaar ook ineens de speen weggelaten daarvoor al overdag niet meer gegeven. en net na de 2 jaar ook 's avonds / 's nachts niet meer gegeven. gewoon gezegd de speen is weg. En zo moeilijk als ik dacht dat het zo gaan, zo makkelijk ging het iets wat er niet is kun je om vragen, maar niet meer krijgen en idd consequent zijn en in een paar dagen is het over. (in mijn geval al in 24 uur) terwijl mijn zoontje ook echt heel erg aan zijn speen kleefde zeg maar