Gifstoffen in mandarijnen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Zara75, 2 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
  2. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
  3. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Jesses zat net lekker aan de mandarijnen omdat dat zo goed werkte tegen misselijkheid!

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Tsja, tegenwoordig is alles gevaarlijk.. Ik wil ook een beetje blijven leven hoor. Hier blijven de mandarijntjes dus gewoon ;)

5. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hmm, ik geef manlief elke dag 2 mandarijnen mee. Misschien toch maar wat minderen en anser fruit erin ;)

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Eh tja, geen uitzondering denk ik eigenlijk. Maar tenzij ik alles in mijn eigen tuin laat groeien, voorkom ik het toch niet.

7. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    probeer je hem nou te vergiftigen??;)

8. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik heb er gister 6 op :D Waren zo lekker..

Emma krijgt ze dan ''gelukkig'' nu niet zo veel, zo lekker vind ze ze niet meer.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik lees in het artikel dat het onder andere over manderijnen gaat, maar dat over het algemeen al het groente en fruit met pesticiden is behandeld! Ook wordt aangeraden om goed te kijken uit welk land de groente en fruit komen. In veel landen zijn pesticiden toegestaan welke in Nederland verboden zijn.

10. PinkButterfly

PinkButterfly Actief lid

9 sep 2012
    441
    0
    16
    Kan pas kwaad als je 20 kilo per dag eet.. Anyone? ;)

En ja.... Betrouwbare bron :)

11. rums

rums Niet meer actief

Ik denk dat leven gewoon dodelijk is.
    Triest als je je zo gaat laten leiden door een nieuwsbericht. Net als vorig jaar met die komkommers.

12. Arti13

Arti13 Niet meer actief

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tsja...dan kun je niets meer eten. Want ik las laatst ook al dat druiven gifbommen zijn. Appels bevatten weinig voedingswaarde. Gluten zijn ook al niet goed, koolhydraten zijn helemaal uit den boze, suiker is gewoon verboden....Alles met mate en dan zal het allemaal wel meevallen :)

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Begreep dat het bij kinderen al bij 2 per dag ver over de nog toegestane waarde aan pesticiden heen gaat. Maar ik heb het verder niet onderzocht :D

Ga ze hier ook niet links laten liggen, maar de oudste mag wel iets minderen in haar mandarijnen-manie :p Bij alles is wel iets te zeggen waardoor het 'niet goed is' of er betere alternatieven zijn, maar zo chemisch als ik ze af en toe vind ruiken in combi met dit bericht maakt wel dat ik iets terughoudender ga zijn.

15. mama73

mama73 Actief lid

22 aug 2013
    195
    0
    16
    NULL
    NULL
    ben ik ff blij dat ik een fruitallergie heb...haha:$;):D:)

en avocado relatief het gezondst....laat die bij mij nou (mogelijk) levensbedreigend zijn!
    Paar weken geleden door die te eten een anafylactische shock gehad:(

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wschl weer één of andere activist pff.
    Wordt moe van die lui.
    Ik vraag me af of die mensen niets anders te doen hebben,
    Mijn man komt uit een tuindersfamilie en jullie willen niet weten wat er 30 jaar terug allemaal werd gespoten.
    Al die tuinders zijn ondertussen dik in de 70 en kerngezond haha
    Hier trekken we morgen nog een netje open.

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik vind het triest dat er zulke reacties op komen.
    Mensen mogen hier best op geattendeerd worden, wat ze ermee doe is een tweede natuurlijk.

18. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Inderdaad is altijd goed om je weer even bewust te worden wat je elke dag in je giegel douwt. En voor sommige mensen (zoals mijn man) zijn berichten zoals toen met de komkommers wel belangrijk. Zij kunnen ivm hun gezondheid geen enkel risico lopen en moeten dan dus even van alles afblijven wat eventueel verhoogd risico meebrengt

19. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Tja ik blijf gewoon eten hoor, onze lichamen zijn tegenwoordig imuum aan het worden van al die giftige stoffen hahaha nee hoor eet gewoon mijn netje weer lekker leeg.

20. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Dit is een artikel van nov 2005. Heb het opgezocht bij ministerie van volksgezondheid en ook dat filmpje is van nov 2005. Is dus alweer 8 jaar oud.

Deel Deze Pagina