Moeten misschien ons huis uit!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MIss X, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Haai

Ik zit in een zeur bui en ik een dip en ik weet het even niet meer.
    Wij moeten misschien onze huis uit. Wij wonen in een huis van een bekende in onderhuur.. Wij zijn beide 20 dus voor ons duurt het jaren om een huis op onze naam te krijgen mits we kopen of een vrije sector huis nemen. Alleen in maart krijg ik pas een vast contract en mijn vriend is ook pas begonnen bij zijn nieuwe baan. Dus kopen zit er even niet in. En vrije sector halen we net niet met onze salarissen (moet je een bepaalde minimaal bedrag per jaar verdienen voordat je in aanmerking komt)

Het probleem is dat we er misschien uit moeten (door omstadigheden) En ik weer echt niet hoe ik binnen 7 maanden aan een huis kan komen.
    Ik vind het allemaal zo erg. Voorrang krijg je pas volgens mij als het kind is geboren, en dan nog is de vraag of wij in aanmerking komen..

Ik weet even geen raad. Moets het even kwijt.. :cry:

2. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Goh, zo'n dingen komen altijd op de verkeerde moment... Hopelijk mogen jullie toch in dat huis blijven! Eventueel kun je al eens gaan informeren bij een sociale dienst (in België kan dat bij het OCMW geloof ik) of er mogelijkheden zijn om nu al voorrang aan te vragen, of misschien hebben ze nog andere oplossingen.

Veel sterkte in ieder geval!

Liefs,
    Sandra

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hoi Miss X wat vervelend zeg!
    Ik zie dat je in amsterdam woont. daar heb je www.woningnet.nl Ik zou eens gaan bellen en vragen wat de eisen zijn voor een urgentie. ik geloof dat je dan eenmalig een bedrag netaald van 60€ en dan vrij snel een huisje aangeboden krijgt. een nadeel je mag niet weigeren, dan ben je je urgentie kwijt.

je hebt ook de optie snelzoekwoning, in ieder geval in almere bij woningnet. gewoon even bellen en je situatie uitleggen, en vooral niet vergeten te melden dat je zwanger bent.

deze stress kun jij nu niet gebruiken.

succes ermee meid!

4. Angel Eyes

ow nog even gezocht voor je. je kunt naar dit nummer bellen voor info over eventuele voorrang
    Amsterdam:
    Dienst Wonen van de gemeente Amsterdam: 020-6806806

5. yofoda

yofoda Actief lid

hoi miss x

je kan ook even gaan kijken op www.funda.nl
    staan ook huurwoningen op
    groetjes jolanda

6. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Goh bedankt allemaal, hier heb ik wat aan. Ga gelijk aan de slag zat al overal te kijken...

Bedankt

7. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Heb ik misschien nog ene vraag,
    Ik zit ook in een dilemma. Mijn baas weet nog niet dat ik zwanger ben en ik wil graag het hem vertellen dat kan hij rekening houden met afwezigheid ivm echo en VK.

Maar in maart krijg ik pas een ander contract (heb nu een 6 maanden contract) Ik ben bang als ik het nu verteld dat hij het miscshien niet verlengd of moeilijk doet etc.. (zal hij vast niet doen, maar die angst)
    Ik wil graag vragen of ik een vevroegd contract kan krijgen ivm een wergeversverklaring etc.
    Maar als ik dat eerst regelt en daarna pas verteld dat ik zwanger ben, voel ik me zo'n secreet alsof ik mijn baas zit te naaien die me 3x terug heb genomen, en zoveel voor me heeft gedaan..

8. Angel Eyes

ja dat is een lastige meid. ik ben zelf begonnen met werken bij mijn huidige werkgever toen ik net twee weken wist dat ik zwanger was. ik krijg hopenlijk in april contract verlening maar heb wel in mijn proeftijd verteld dat ik zwanger was. tsja het is nou eenmaal iets wat bij vrouwen hoort. soms wilde ik inderdaad in de toekomst kunnen kijken. maar weet je je bent nog zo kort zwanger misschien kun je hem voorhouden als je contract vervroegd is dat je het nog niet wist ofzo. leugentje om best wil noem ik dat. ;)

9. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    toevallig heeft mijn nicht voorang gekregen op een huis toen ze zwanger was en het kind e rnog niet was.

10. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik ga het vandaag aan mijn baas vertellen. Ben ik daar ok vanaf, das alvast 1 last van mijn schouder pff

Wish me luck. Ik heb zo'n A-sociale baas die niet kan communiceren en alleen van die rare blikken, stiltes en uit de hoek komende opmerkingen geeft.

Doe het na de pauze hihi, krijg nu al de zenuwen

11. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Veel succes! Ik zal voor je duimen! En laat ons zeker iets weten hé! ;)

12. Angel Eyes

ik duim ook voor je!
    succes ermee!

13. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik ken het meissie. Ik heb ook 6 maanden weer bij mijn ouders en schoonouders gewoond ivm geen huis. Dus we hebben er maar 1 gekocht maar ik begrijp dat het voor jullie geen optie is.

Gewoon veel navraag doen en misschien kan je huisarts of zo je helpen dat het beter is voor de baby of zoiets (ik zeg maar wat :D )

14. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Jammer eigenlijk he, dat het vaak zo'n issue is, werk en zwangerschap.
    Bijna alsof je je schuldig moet voelen, veel vrouwen stappen echt schoorvoetend naar hun baas.
    Terwijl een land toch niet kan voortbestaan zonder nieuwe burgers.
    We hebben het hier nog heel goed hoor, vergeleken bij veel andere landen, maar toch krijg ik er een raar gevoel bij.
    Bij mij op mijn werk is er bijvoorbeeld ook helemaal geen plek om te kolven ofzo.
    En met oppas en opvang is het ook een heel gevogel, je mag blij zijn als je familie hebt die wil bijspringen.

(beetje offtopic misschien, maar ik moest het ff kwijt)

15. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ja ik ga het toch niet vertellen aan mijn baas. Pas als ik 12 weken ben. Ik sprak net een collega, en ze zei dat die contract mijn belang is en dat ik het absoluut niet verplicht ben om het te vertelllen.. Ik stel het dus nog maar even uit :)

16. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

22 jul 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    miss x
    heel veel sucsses
    zal voor duimen
    liefs mariska

17. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Hey missx

Pfff wat komt jou verhaal me toch zo bekend voor!
    Klinkt erg bekend in me oren zeg ik heb precies het zelfde gehad en nu wonen we ook bij mijn ouders omdat we uit huis gezet zijn ook onderhuur.
    Kopen was toen ook geen optie ( te weinig salaris)
    Nu kunnen we wel kopen maar ook niet heel veel.

En met mijn werk ook me contract is ook niet verlengt dus heb nu ook geen baan meer nu werkt me vriend wel gelukkig dus komt dat wel overeen maar 4 maanden geleden begon hij ook net pas met een nieuwe baan en zaten wij ook in onzekerheid!

18. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hoi hoi

k heb op 3 hoog gewoond en dat kon ook niet als de kleine geboren was mijn vriend mist arm (werk ongeval) k kan ook niet al te zwaar tillen en met boodschappen enz is dat niet handig
    k heb toen ook urgentie aangevraagt en werd afgewezen nogmaals erachter aan gebeld en toen alles weer uitgelegt
    en toen hadden we binnen 2 weken een huisje 2 straten verder een beneden flatje met tuintje ben er eg blij mee

k hoop dat jij ook zo snel urgentie krijgt maar zal echt niet weten hoe dat in Adam werkt
    veel sterkte meid

19. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Hier kregen we het niet hoor want onderhuur is je eigen schuld zeggen ze en ja een kind kan je ook nemen om toch een huisje te krijgen

20. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ja ik moet even kijken hoe dit gaat aflopen, we zitten er net een maandje in,. Moet er niet aan denken om alles weer in te pakken en terug naar mijn kamertje te gaan. Ik heb wel een optimistisch gevoel, maar ik wil gewoon binnen 7 maanden iets anders hebben..
    Poeh poeh wat een onzekerheden.

iig bedankt voor de info en steun

Deel Deze Pagina