wonderolie

Discussie in 'De bevalling' gestart door iekieb0e, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iekieb0e

iekieb0e Lid

1 jul 2008
    28
    0
    0
    iemand hier bekend met wonderolie?heb het nu 2x gebruikt..maar voel nog steeds niets..zelfs mn darmen reageren er niet op..
    ik ben het zo zat..alles doet pijn!

grtz

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik dacht altijd dat Wonderolie een fabeltje was om de bevalling op te wekken.

3. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik had het met 39 weken geprobeerd....maar helaas geen effect :idea: ook geen buikpijn ofzo.... ik kan alleen zeggen dat ik de dag dat ik ging bevallen... 2 liter tonic op had en een half uur voor de eerste wee sex had :oops: :D succes ermee
    grtz Ramona ;)

4. iekieb0e

iekieb0e Lid

1 jul 2008
    28
    0
    0
    een vriendin van me heeft het bij haar eerste zwangerschap gebruikt 2 weken voor de uitgerekende datum..ze nam het om 6 uur savonds in en om half 12 savonds begonnen de weeen en is snachts haar zoontje geboren..zij raadde mij deze olie aan..maar na 2x nog steeds niets..jah heel erg voorweeen maar die heb ik al 6 weken ongeveer..dus dat zal niet door de olie komen :D

5. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    hahaha. 37 weken is ook wel erg vroeg om het te gebruiken.

Ik heb het gebruikt toen ik precies 40 weken was, en de bevalling is idd vlak daarna begonnen.

Overigens op aanraden van mijn oma (3 eetlepels en je mag er maar 2?) Die kreeg bij haar eerste bevalling met 40 weken een pilletje van de dokter en bij de 2e bevalling had ze een andere dokter die haar geen pilletje wou geven. Die riep dat als haar lichaam er echt klaar voor was, de wonderolie wel zou werken. en idd. zowel bij haar als bij mij)

Wonderolie werkt dus enkel als je lichaam er al helemaal klaar voor is.

6. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

tja en t zelfde als ananas en tonic.
    Je lichaam moet er wel klaar voor zijn.
    heb gisteren lekker ananas als toetjes gegeten en een fijne avond thuis gehad ;)
    Maar nog geen kind. Gelukkig maar want anders kwam ie wel te vroeg. Hahahaa

7. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Wat is dit voor een olie dan? Ik ken het helemaal niet.

8. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wonderolie, Ricinusolie of Castorolie is een plantaardige olie die in Nederland vooral bekend is als laxeermiddel en die vrij te verkrijgen is bij de drogisterij. Wonderolie is gemaakt van de vrucht van de Wonderboom (Ricinus communis), de zogenaamde wonderboon. De wonderboom behoort overigens niet tot de familie der peulvruchten, Leguminosae, en in die zin is de wonderboon geen "echte" boon.

De olie wordt gewonnen door het pletten en uitpersen van de wonderbonen. De pulp die overblijft is zeer giftig zowel voor mensen als voor dieren. Het gif in kwestie wordt in zuivere vorm ricine genoemd. Wonderolie kan worden toegepast bij de productie van zeep, smeermiddelen, hydraulische en remvloeistoffen, verf, inkt, koudebestendige plastics, boenwas, nylon, medicijnen en parfum. Medicinaal kan ricinusolie worden toegepast in de vorm van wikkels, druppels en grotere orale doses. In de Angelsaksische landen is wonderolie ook vrij te krijgen, onder de naam Castor oil.

Van oudsher wordt wonderolie gebruikt door hoogzwangere vrouwen om de bevalling op te wekken. Soms komen door de darmkrampen die wonderolie veroorzaakt de weeën op gang. Overigens werkt dit alleen als de bevalling toch al op het punt van beginnen stond.

9. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Haha wat grappig, de wonderboon! :)

10. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    Iekieboe, je bent "pas" 38 weken... als je lijf er niet klaar voor is kan je volgens mij doen wat je wilt, maar dan begint het echt niet... Geduld dus...

Ik heb gelezen dat die wonderolie ook een laxerend effect kan hebben bij je baby en dat er een grotere kans is dat er in het vruchtwater wordt gepoept...
    Ik zou het zelf niet gebruiken geloof ik...

11. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Wonderolie schijnt inderdaad niet geheel zonder gevaar te zijn, ik zou het niet doen, begrijp heel goed dat je het zat bent, maar je ebnt inderdaad nog veels te vroeg, babies worden niet oor niets pas met 40 weken geboren ;)

Als je kindje klaar is en jouw lijf oo komt het vanzelf, echt waar ;)

12. Esma79

Esma79 Lid

26 jul 2008
    87
    0
    0
    Ben er mee eens.
    Ik geloof dat dit nu wordt afgeraden door artsen. Schijnt niet
    goed voor je te zijn. Ik weet niet precies wat.

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn vk vertelde me idd dat het je darmen aan het werk zet wat kan overgaan op je baarmoeder.
    Ze heeft me ook eerlijk verteld dat het lang niet altijd zo is, het heel smerig smaakt en dat je er vooral giga darmkrampen van krijgt.
    Nou die afweging was snel gemaakt. voor mij geen olie :)

14. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    bij mn eerste n flesje weggedronken ervan.. al kokhalsend en wel.. alleen flink buikpijn gehad en 1 keer naar de wc en toen kon ik gewoon gaan slapen..
    gebeurde ook niets..

T KAN gebeuren dat de krampen overslaan op je baarmoeder en dat je wee'en krijgt maar dat gebeurt maar bij enkelen...

15. Mieke74

Mieke74 Actief lid

30 jun 2007
    298
    0
    0
    Bij onze zwangerschapscursus is wonderolie ook héél erg afgeraden!
    Het is een laxeermiddel dus de buik krampen die je krijgt zijn geen weeën maar je darmen. Bovendien schijnt het inderdaad de kans behoorlijk te vergroten dat je kindje in het vruchtwater poept en dan ben je nog verder van huis. Niet gebruiken dus...hoe goed de oma's het ook bedoelen!
    Sex schijnt beter te werken minder gevaarlijk te zijn en ...nog leuk ook!

16. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    geen wonder dat je buikpijn had, de vk's en gyns die het adviseren, adviseren je ook om 1 a 2 lepels te nemen. ene heel flesje zeg :confused:

ik heb het gebruikt om mijn ontlasting op gang te houden, werkte prima, nooit krampen gehad. alle gyns, vk's en verpleegkundigen die ik in de laatste weken van mijn zwangerschap dagelijks zag vonden het prima dat ik het gebruikte. het heeft de bevalling niet op gang gebracht, ik ben met 40w3d ingeleid

17. Jessica1987

2 feb 2009
    9
    0
    0
    Zevenaar
    Ik wil ook wonderolie gaan proberen.
    Maar ik twijfel of ik het niet of wel moet nemen.
    Ben de zwangerschap zo zat van alle ongemakken wat je er bij krijgt.
    Heeft er iemand tips voor mij?

Deel Deze Pagina