goedenavond, ik heb wat tips nodig. Ik wil zo graag beginnen met een eigen winkeltje. Nu heb ik een facebookpagina aangemaakt. maar dit loopt nog niet echt. ik heb natuurlijk ook nog niet super veel erop staan,maar volgende week komt er weer een nieuwe levering. Ik bestel al bij een groothandel. Ik had al wel bedacht om een actie te houden zoals like,deel en win. Maar heeft iemand nog meer tips???
Ik denk dat ze dat niet geheel onbewust heeft gedaan Verder geen tips De markt is verzadigd en je zult wel iets bijzonders moeten hebben om nog echt goed te gaan verkopen... Op je website staan niet veel spulletjes en de spulletjes die er staan lijken mij wat buiten de trends...de kleuren zijn niet actueel... Dat rokje bijvoorbeeld van Esprit is best wel aan de prijs...voor hetzelfde geld kan ik een nieuw ander leuk jurkje kopen die nu in de winkel hangt met de mode kleuren van nu
nou bossi333 niet over reclame na gedacht. had meer het idee om de link er in te zetten zodat jullie me tips kunnen geven. maar goed. zo word er dus gedacht...
Eerlijk gezegd komt het nu over alsof het 2e hands is... Het nodigt niet uit om verder te kijken, ik zou er niet kopen. Wil je wel veel succes wensen, het idee is natuurlijk hartstikke leuk!
dit is wel van dit jaar! wat ik aanbied is zeker niet veel. had ik ook bnoemd. ik begin net. volgende week komt er meer bij.
hihi ik heb dit ook al eens geprobeert maar helaas dat werkt niet. Is vaak al hele oude collectie waar je hooguit 1 euro winst opmaakt plus daarbij zijn er zoveel mensen die dit doen dat het echt zonde van je tijd en energie is heb ik gemerkt
O echt? Ok, ik heb die kleuren niet zien hangen eigenlijk. Ik vind het er niet modern uitzien. Maar wat ik zou doen is niet eerder starten tot je shop vol is. Nu ziet het er armoedig uit. Ik zou nooit kopen bij een shop met 6 kledingstukken. Dan kan ik geen setjes kopen et cetera...
Dus de pagina die ik op de link zie is het totaal, is dan nu mijn conclusie. (zie mijn eerdere vraag) Het ziet er echt niet professioneel uit. Sowieso vind ik een facebookwinkeltje er niet professioneel uit zien. En wat als je geen facebook hebt? Je kunt nergens overzichten aanklikken met jongen of meisje, bepaalde maten, prijs, etc etc. Nu nog zomerkleding er op hebben staan terwijl de wintercollectie al uit is vind ik ook echt geen handige. De foto's vind ik ook echt niet goed. Je ziet niet hoe iets valt. Vind het ook heel belangrijk dat materiaal en afmetingen erbij staan. En hoe iets uitvalt.
De pagina is niet uitnodigend, vooral de omslag foto vind ik amateuristisch (sorry) Je kan gewoon merken aan heel die pagina dat je 0 ervaring hebt, ik bedoel de winkel naam bestaat voor een deel uit je eigen naam, dat is gewoon slecht (vind ik) de kleding spreekt mij ook niet aan, de fotos zijn niet mooi en het lijkt alsof het de oude collectie is of de minder goede producten uit een huidige collectie. Tips: Ik zou je professioneler over laten komen, en andere producten gaan verkopen. Misschien even rondkijken bij andere webshops op Fb die wel goed verkopen en het verschil bekijken
Mijn eerste indruk is tweedehands kleding. Als je als professional kleding wil verkopen, zal je daar ook naar moeten handelen. Ik denk niet dat je een business case hebt geschreven... Ik Wat gedachten naar aanleiding van je Facebook pagina: - of een bepaalde aansprekende stijl of de topstukken uit de collecties van de merken die je verkoopt, nu is het een onsamenhangend geheel - kwalitatief goede foto's - kleding op echte modellen - wervende teksten met juiste interpunctie en hoofdlettergebruik Kortom: ik zie (nog) geen reden om bij jou iets te kopen. Doe je dit omdat je geld wil verdienen of omdat je een gat in de markt hebt gevonden? Ik vermoed het eerste...
Denk dat je er ook over na moet denken wat jou aantrekkelijker kan maken dan bijv. nieuwe spullen op marktplaats te kopen.
Zorg voor een duidelijke website met categorieën waarbij je kunt selecteren op oa maat, type kleding (broek, trui, schoenen, accessoires etc). Via wordpress kun je een mooie shop toevoegen. Een websiteadres is ook zo gemaakt en gekoppeld Je hebt geen verzend- en retourgegevens op de website staan. Tevens vinden mensen het prettig om de betaling vooraf te weten. Is het via vooruitbetalen, of kun je paypal of ideal gebruiken? Heb je een kvk-aanmelding gedaan? Zo ja, vermeld ze ook op je website. Zorg er tevens voor dat er een kopje voor contact op de website staat en handel er ook naar! Een goede aftersales is het halve werk. Als je snel reageert op vragen/klachten etc krijg je een goede naam. Foto's: door de achtergrondkleur is het heel moeilijk om de juiste belichting te krijgen. Zorg voor een witte/licht grijze achtergrond en gebruik minimaal 2 lampen bij studiolicht. Bij daglicht krijg je zelfs een mooier resultaat. Hiervoor kun je uiteraard gewoon gebruik maken van een raam Zorg voor reclame! Je begint hier al goed met een link uiteraard . Zorg ervoor dat je je pagina deelt op Facebook, eventueel met een gesponsorde optie. Vertel mensen dat je de website heb, maak gebruik van je eigen netwerk. Maak posters en hang ze op op bijvoorbeeld een school/kdv/supermarkt of andere plekken waar het mag. Meld je als bedrijf aan op marktplaats en plaats daar ook de artikelen. Kijk eens hoe grote bedrijven hun marketing doen en hun website en Facebook inrichten. Ze hebben bijvoorbeeld nieuwsbrieven waarmee kortingscodes worden vergeven. Dit hoeven geen hoge kortingen te zijn, maar bijvoorbeeld gratis verzendkosten tot een bepaalde datum. Succes!
Ik vind een faceboopagina ook geen winkel, sorry. Ik kan nergens zien hoe ik kan bestellen, wat de verzendkosten en algemene voorwaarden zijn, wat de contactgegevens emn kvk gegevens zijn etc. Ik zou ook investeren in een wordpress site met woocommerce en ideal betaling.
Dank je wel twinkel81 hier kan ik wat mee. Duidelijke uitleg. Super bedankt. Ik ben ondertussen ook bezig met een site.maar zal de link hier niet neer zetten. (Ondertussen facebook link ook weggehaald) Wat betreft of ik geld wil verdienen of een gat in de markt. Ik doe dit om dat het me interesse heeft gewekt. Ik hoef er niet aan te verdienen. Werk gewoon . Wbt kvk. Dit heb ik nog niet gedaan omdat het nog zo pril is. Ik wilde eerst kijken of het wel lukt. De inkopen doe ik bij een goede groothandel. De kleding zijn geen afdankertjes. Weet niet goed waar dat dan vandaan komt. Misschien doordat de foto's wat mindere kwaliteit is.
Ik wil ook wel even mee kijken, als je mij de link geeft! wat ik tot nu toe heb gelezen zijn al heel wat tips. Voordat je reclame gaat maken, zou ik eerst de tips mbt collectie (aantal kledingstukken en soort) en de presentatie goed hebben. Daarna reclame. succes alvast!