Wat doe je met de 'oude' kleding & speelgoed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alizee, 2 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het wordt tijd om alle oude baby & kinderspullen goed op te ruimen, ik heb geen ruimte meer over dus ik vraag mij af wat jullie met de overbodige kinderspullen (kleding en speelgoed) doen? Weggeven, verkopen op MP, weggooien?

Ik heb eigenlijk nog nooit iets op MP verkocht, al zou ik wat extra centjes kunnen gebruiken, maar er is zo'n enorm aanbod aan kinderspullen, ik vraag mij af of het de moeite waard is om te proberen... Ik zou alleen de zo goed als nieuwe dingen erop zetten, de gedragen spullen lijkt mij overbodig. Ik heb een bijna nieuwe wieg, die zou ik sowieso willen verkopen, en straks de babykamer maar de rest weet ik niet.

Verder gooi ik eigenlijk nooit iets zomaar weg, er zijn zo veel kindjes die veel minder hebben, die ook blij mee zouden zijn. Er zijn van die groene bakken voor kleding, maar ik heb geen idee wat er met de kleding gebeurt, of waar ze eindigen, dus daar ben ik een beetje huiverig voor.
    Mijn schoonzusje en een vriendin zoeken een of andere uit en de rest zou ik willen doneren aan een betrouwbare stichting, alleen weet ik nog niet welke. Ben benieuwd naar jullie mening...

2. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik gooi ook niks weg, het gaat nu gebruikt worden voor onze tweede dochter, daarna of mp, of via een verkoophoek op fb en anders een kringloop winkel

3. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik geef het aan een goede vriendin, die het goed kan gebruiken. Zij is hier erg blij mee en ik ook. Ze geeft het ook weer door aan andere gezinnen.

Voor mij erg prettig om te weten dat het daarna weer goed terecht komt. Is voor mij wel een reden om ook mooie kleding te kopen. Het wordt namelijk door minimaal 3 jongetjes gedragen en misschien nog wel meer. En dat in relatief korte tijd, dus elk kindje is hip gekleed.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het meeste verkoop ik op MP of Facebook. Je moet wel bedenken dat je met name voor kleertjes niet heel veel kan vragen, behalve als het echt merkkleding is. Ik heb bijvoorbeeld een overcompleet, enorm groot (want van 2 dochters) pakket kleding maat 50/56/62 verkocht voor 50 euro. Maar ja, beter dan niets. Een deel geef ik weg aan een vriendin (maar die heeft een zoontje dus kan alleen de witte/grijze dingen gebruiken) en wat ik echt niet verkocht krijg gaat naar de voedselbank. Weggooien doe ik alleen met kleren die kapot of vies zijn en dan nog in de kledingbak, niet in de gewone container. Op rommelmarkten is ook altijd veel belangstelling voor kinderkleren dus dat kun je ook nog overwegen.

5. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Mijn zusje krijgt een kindje dus eerst gaat alles naar haar dan mag ze uitzoeken.

Kleertjes die ze niet wil hebben gaan naar de kledingbank andere babyspullen zet ik op mp of gaan naar een ander goed doel.

De groene bakken zijn ook van de kledingbank volgens mij en dat gaat naar gezinnen die op/onder de armoede grens leven en dus geen geld hebben om kleding te kopen.

6. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad, ik vind het ook belangrijk om te weten dat de keertjes goed terecht komen en met veel plezier gedragen worden :)

7. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Eylem dank je wel voor de tip, ik heb een keertje gestaan op een rommelmarkt, was geen succes, er lag meer aan de bezoekers dan aan mijn spullen denk ik, er waren vooral bejaarden :)

8. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier gaat het in de kledingbak van de Kringloop. Als er niemand in mijn omgeving is die ik er blij mee kan maken dan.

9. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Kringloopwinkel (hoewel er ook "rijke" mensen komen dis iets voor een duppie willen), niet lelijk bedoeld!! :)
    Geef nu aan de Kledingbank, weet ik zeker dat het goed nesteed wordt :)

10. gusto

gusto Niet meer actief

Ik bewaar de mooie dingen, oudere kleertjes geef ik hier aan de kerk, die zorgen dat het terecht komt bij gezinnen die het kunnen gebruiken.

Speelgoed bewaar ik voor alsnog ook.

Vind het wel heel moeilijk om dingen, met name babykleertjes, weg te gooien... Hebben jullie dat niet?

11. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ik geef het aan vrienden die het willen hebben.. Ook hebben wij in onze woonplaats een Facebooksite die heet "appeltje-eitje", volgens mij hebben heel veel plaatsen zo'n site.. Daar kun je ruilen tegen boodschappen onder de €10,-.. Ook erg leuk!
    Of zoals rond deze tijd zijn er vaak goede doelen die kinderen een goede sinterklaas willen geven e.d. Doe ik ook wel eens aan mee..

Of echt dure, mooie dingen verkoop ik op Marktplaats...

12. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ik had zoveel kleding wat niet gedragen was en de gedragen kleding zag er zowat als nieuw uit.
    Ik heb een deel aan een vriendin gegeven die in verwachting is van een zoontje.
    De rest gaat naar mijn schoonouders in Turkije er wonen daar in de buurt best veel mensen die niet zoveel geld hebben dus die zijn er altijd erg blij mee!

13. Ik heb alles nog bewaard. Ik kan het niet loslaten... :)

14. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    De merkkleding verkoopt op MP nog wel goed, dus die gaan op MP. De rest wat er nog goed uitziet doe ik als pakket op MP (losse stukken verkopen minder goed, een heel pakket voor een klein prijsje wil nog wel eens lukken). Verder heb ik ook dingen geruild met een vriendin (haar 2e was een jongen en haar oudste een meisje, bij mij was de volgorde juist andersom dus we konden mooi de kleren uitwisselen). Sommige stukken die niet verkopen op MP, die geef ik weg aan kennissen of ik doe ze in de kledingbak.

Speelgoed ga ik op den duur ook via MP in een pakket verkopen of weggeven. Er is op Facebook ook een weggeefhoek voor mensen die het minder breed hebben. Dat vind ik ook nog wel een mooi initiatief.

15. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij de eerste ( jongen) had ik ook alle goede spullen bewaard. Nu mijn tweede een meisje is en hoog waarschijnlijk geen derde meer zal komen moet er best veel weg helaas. Ik heb ook veel moeite om ze los te laten, vooral de baby kleertjes...zo lief, en klein.

16. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat lief van jou! Een deel zal waarschijnlijk ook richting mijn geboorteland gaan, mijn moeder kan ze daar uitdelen...

17. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Sommige dingen verkoop ik of geef ik weg.

Maar veel dingen kan ik niet loslaten dus gaan naar zolder.

Voor evt een tweede als die ooit komt of voor een beste vriendin ofzo die misschien ooit zwanger word.

Ik denk dat ik ga huilen als ik alles weg zou doen

18. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik geef alles wat ik niet wil bewaren aan een vriendin die binnenkort ook een jongen krijgt. Ik hou geen rekening met een evt tweede, mocht ik daar ooit voor willen gaan dan doe ik hetzelfde als nu: tweedehands inkopen.

Alleen pakje wat 'ie aan had uit het ziekenhuis en nog een pakje bewaar ik, en verder nog een keer iets dat hij van mn moeder heeft gekregen of zoiets. Maar ik hecht in principe weinig aan het grootste deel van de kleertjes. :)

Deel Deze Pagina