verslikken en kokhalzen, tips gevraagd :-(

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door karine26, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Hey,

2 weken geleden is mijn dohter geboren en sindsdien loopt de bortsvoeding niet echt vlot... Mijn melk spuit er echt uit!!! een luxeprobleem mss, maar de dochter verslikt zih elke keer, begint te kokhalzen en hapt hopen lucht. dat verslikken is op zich geen ramp, maar na de voeding ligt ze nog zeker een uur onrustig te draaien en te kokhalzen. hierbij komen dan nog eens de krampen van het luht happen waardoor ze echt nooit slaapt (behalve soms van uitputting). Ik wil zo graag BV geven, maar nu is het echt zielig. Ze kan de stroom echt niet aan... iemand tips want we worden hier een beetje hopeloos...

2. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

21 jul 2011
    987
    0
    0
    GO
    Hallo,
    Als eerst van harte met de geboorte van je dochtertje!
    Ik had dit ook in het begin, wat bij mij hielp is zelf gaan liggen en dan je dochter naast je zetten op haar knietjes zodat ze tegen de zwaartekracht drinkt, en voor je haar aanlegt even de druk eraf "knijpen" boven de wasbak of een schaaltje zodat je het in kan vriezen. Het liefst zonder stimulans zodat je niet teveel blijft aanmaken, ik pakte mijn borst helemaal aan het einde beet, zover mogelijk van de tepelhof af. ik hoefde vaak alleen maar even te drukken en toen spoot het er al uit, zodra je borst niet meer hard is en heeeeeel vol aanvoelt is het goed.

Succes

Succes

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gewoon even de eerste druk eraf halen dmv vingerkolven, wsl hoef je niet veel te doen. In een cupje, hydrofiel of boven de wasbak tot de eerste druk eraf is!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Gefeliciteerd! Maak nog even een mooie banner voor je kindje zou ik zeggen! :D

Herkenbaar. Handkolven lukt bij mij in het begin niet zo goed, dus kolfde ik met het kolfapparaat 2 minuutjes ofzo en dat hielp ook heel goed. Even de druk er af. Na een paar weken ging het beter en kon ik inmiddels ook zelf een beetje afkolven met de hand.

5. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    mmm, de tip blijkt toch het handkolven te zijn :) bedankt! ga ik zeker eens proberen. Kunnen ze zich met borstvoeding overeten? Ik heb de indruk dat ze vooral ook teveel melk binnenkrijgt want na het eten slaat ze steeds met haar hoofd/steekt ze haar tong uit en kokhalst ze. Ze heeft niet echt pijn, maar is duidelijk op haar ongemak... Doet ze niet als ik afkolf en niet te veel melk geef.

@Cygnet: een banner is inderdaad eens nodig :)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ga even naar borstvoeding.com
    Daatr staan artikelen over veel melk, hyperlactatie en sterkte toeschietreflex, en aanwijzingen wat je er aan kunt doen.

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hou je haar na de voeding ook wat langer rechtop? Zodat de voeding wat meer tijd heeft om in haar maagje te blijven. Als zij zichzelf inderdaad helemaal vol tankt, lijkt me dat inderdaad erg ongemakkelijk. Vervelend zeg... Zeker dat ze zo weinig slaapt. Dan kom je niet echt in een lekker ritme... Ik zou me ook even verdiepen in reflux als ik jou was... Het draaien, onrustig zijn, tong uitsteken zijn reflux symptomen.

8. zogelukkig

Overeten niet nee, maar teveel voormelk die er te hard in gaat kan wel voor teveel gisting in de darmen zorgen. Ruikt je kindje zuur, overstrekt het zich, balt het de vuistjes, huilt het veel? Dan kan je ook denken aan verborgen reflux.
    De eerste melk afkolven (hoeft echt niet met een kolf als je zo'n sterke straal hebt) is dan echt het beste.

9. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Goede tips, hier hetzelfde als bij ts. Mijn zoontje laat gewoon los en spuit het er nog steeds uit. Hij kokhalst ook elke keer, schrik me constant dood :(

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.052
    113
    Hier ook, maar weet nog van de vorige keer dat dat snel beter gaat. Het gaat een beetje reguleren vaak de komende weken en je kindje kan het ook steeds beter aan.

11. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
  12. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    dank je wel allemaal voor de tips!! Ik heb de meeste eens geprobeerd en de melk is (als ik eens kolf merk ik het) wel wat aan het verminderen. Ze blijft echter problemen hebben met slikken, ze is ook wel geel gulzig :). Nu kolf ik af, gaat iets beter. Zie dat ze maar 60 ml kan drinken, meer geeft veel spuwen en kokhalzen tot gevolg. Ze eet dus nu om de twee u, samen met het kolven wordt dat wel wat vermoeiend (vooral als oudste dochter hier rondloopt en snahts). Ook eens bij KA geweest, die denkt ook aan reflux...

Pfff, heb er zo'n hartzeer van dat de borstvoeding niet goed loopt. Had het bij mijn laatste echt anders gewenst...

13. zogelukkig

Dan kon je wel snel terecht bij de ka!
    Dacht die trouwens niet aan kma?

Deel Deze Pagina