Mijn zoontje Thijs is nu 11 weken oud. Ik geef flesvoeding ( friso) met nutriton tegen het spugen. Nu is het zo dat hij sinds een week of twee overdag slecht slaapt. Hij wordt steeds al na een uur wakker en huilt dan heel hard. Als ik hem oppak laat hij vaak meteen een boertje en als hij dan bij me zit heeft hij duidelijk last van zijn voeding. Hij heeft steeds oprispingen en soms komt er een beetje zurig vocht uit zijn mond. Hij is echt nog wel moe, maar is gewoon niet lekker. 's avonds en 's nachts heeft hij nergens last van.... Kan ik hier iets aan doen? Lies
Laat hem tijdens en na de voedingen goed boeren. En misschien zou je zijn hoofdeind iets hoger kunnen zetten. Bijvoorbeeld iets onder het matrasje doen of de twee poten aan het hoofdeind wat hoger zetten. Ilja
Ik heb het vandaag geprobeerd, maar het was vandaag veel erger dan de dagen hiervoor. Hij heeft bijna de hele middag gehuild en veel gespuugd. Eerst waren het alleen maar "sliertjes" spuug, later waren er ook een paar golven spuug. Het was zo zielig..... Na de voeding van 18.00 is hij wel weer vrij snel in slaap gevallen. Lies oh ja, ik ben wel vanmorgen 1x vergeten om nutriton toe te voegen. Maar kan dat aan het eind van de middag nog effect gehad hebben?
Vervelend hoor. Dat je het hoofdje hoger laat liggen dan de voeten daar gaat hij echt niet meer van spugen,maar waar dan wel van. Als je smorgens de verdikkingsmiddel bent vergeten kan hij daar in de ochtend best meer van spugen,maar in de avond zou dit niet het geval meer mogen zijn. Zou het niet kunnen zijn dat hij niet tegen de voeding kan? Misschien zou je dit eens bij een dedkundige aan kunnen kaarten. Ilja
Ik begin daar ook aan te denken. Maar ik vind het dan zo gek dat hij er 's avonds en 's nachts eigenlijk geen last van heeft. Maar ik bel morgen het CB maar, denk ik....
Ik heb gisteren het Cb gebeld. Zij zei dat ik evt. met omneo voeding te beginnen. Maar ze raadde aan om het eerst nog even aan te kijken. Ik moet zeggen dat het nu alweer een stguk beter gaat. Ik wacht dus nog even. Wat nog niet veranderd is, is het slapen overdag. Is daar iets wat ik daaraan kan doen. Wat ik nu doe is iedere keer drinken, samen spelen, alleen spelen en als ik dan zie dat hij moe word naar bed. Na zijn flesje van 18.00 is hij heel moe en gaat hij naar bed. Ik hoop op een goede tip! Lies
Hoi, Probeer een "beetje" een ritme te krijgen voor Thijs. Zodat hij overdag op vaste tijden naar bed kan. Maar soms lukt dit gewoon niet hoor. Zou je mij eens je dagschema kunnen geven van opstaan tot naar bed? Ilja
We hebben best een goed vast ritme: 5.30: hij wordt wakker, dan zijn eerste fles, daarna nog verder slapen. Hij slaapt dan nog een uurtje in zijn eigen bed, daarna nog even bij mij 8.30: flesje, daarna samen spelen, even alleen spelen, als hij moe is gaat hij naar bed, met mooi weer gaan we ook vaak wandelen 11.30: voeding, spelen, slapen 14.30: voeding, spelen, slapen 17.15: in bad 18.00: voeding 22.30: voeding Na 18.00 slaapt hij heel vast. Da slaapjes in de middag duren ongeveer een uur. Ik heb alleen het idee dat hij wel wakker wordt, maar nog niet is uitgeslapen. Toch krijg ik hem in bed niet meer in slaap. Hij huilt echt heel hard.
Wat je eens zou kunnen proberen is om hem 's-ochtends niet in bed te leggen, maar bijvoorbeeld even in de box of wandelwagenbak. Dan kan hij daar een hazeslaapje doen. Dan gaat hij na de voeding van half twaalf naar bed om daar wat langer te slapen. Dan weer uit bed, en spelen eten etc..weer voor een hazeslaapje in de box om vervolgens savonds weer in bed te worden gelegd. Misschien vind je het niks zo, maar het is puur een suggestie. Succes. Ilja
Thijs heeft vanmiddag 2,5 uur geslapen en werd hij uitgerust en gezellig wakker! Wat een verschil met de afgelopen dagen. Ik had gisteren op internet de safetysleep slaapwikkkel gekocht ( http://www.hetrietje.nl/index......QgodPSOXng ), dat is een stuk laken met daaraan een wikkel die je met klitteband om het buikje van het kind heendoet. Ik wilde deze toch ooit aanschaffen omdat het redelijk makkelijk is om uit het ledikantje te klimmen en je met de wikkel vastligt. Maar het zou ook onrust verhelpen (beetje het idee van een bakerzak). Nou dat deed het zeker. Na 50 minuten ging hij weer een beetje pruttelen, maar daarna sliep hij weer heerlijk verder! Ik hoop niet dat het een toevalstreffer was, maar dat zien we morgen wel weer! Lies