Mijn dochtertje heeft berg op haar hoofd. In eerste instantie dacht ik dat het misschien zeepresten waren. Het zijn huidschilfers en op sommige plekken een beetje geel (las dat dat dan berg moest zijn.) Heb bergpads gehaald van etos eigen merk. Daar zitten olieen en zo in en dat moet je op het hoofdje masseren, kwartier in laten trekken en dan eraf halen. Ik haal het eraf met een hydrofielwashandje en droog het met een hydrofielluier. Dan lijkt het weg te zijn, maar dat is dus niet zo. Het is alleen maar erger geworden. Mijn moeder gaf de tip met een briefkaart voorzichtig eraf te schapen zeg maar. (een tip uit grootmoeders tijd) maar ook dat werkt nietvoldoende. Heeft iemand een tip? heb geen idee nu waarom het niet weggaat. dat het zelfs erger word en wat ik wel zou moeten doen. ik zorg er al voor dat er geen zeep op haar hoofdje komt.
nou, hier ging het dus niet vanzelf weg. Mijn zoontje is 2,5 jaar en heeft nog steeds berg De kapper zegt dat ik het echt moet behandelen anders dan krijg je kale plekken. Maar goed, omdat Erik niet tegen zwitsal kan heb ik gewoon baby-olie van Neutral die ik ervoor gebruik. Het begint nu goed weg te gaan. Ik laat het gewoon de hele dag zitten. En savonds in bad spoel ik het eraf en dan de haartjes goed borstelen met een zachte borstel. Omdat ik zo lang heb gewacht met behandelen duurd het nu behoorlijk lang eer het over gaat ( zei de apotheek ) Succes!
wat vervelend zeg! ik doe er nu van die haaolie van etos op en volgens mij is het iets minder. ik vraag morgen ook wel even bij het cb wat zij aanraden. Is niet de bedoeling dat ze er zo lang mee rondloopt dus
Ik deed ook haarolie op zijn hoofdje. Dat haalt de shampooresten en zo uit de haartjes. Berg was binnen een week helemaal weg. Verder niet te veel aan doen, hoe meer je de talgkliertjes stimuleert hoe meer ze gaan produceren en dus ook weer meer berg. Gr. Marieke
Ik heb babyolie op zijn hoofd gedaan, en dan na een kwartier even borstelen (zit alles goed los) en dan zijn hoofd wassen, ging heel goed, het meeste was weg, en nu is de rest vanzelf weggegaan.
Ik heb de bergpads van Zwitsal gebruikt. Met een paar dagen was het over!! Ik deed 's avond voor het slapen gaan een watje met olie over het hoofdje. En 's ochtends nog een keer voor de 1e fles. Na haar ochtendtukje deed ik haar in bad en waste haar haar. Na een paar dagen was het echt weg. Misschien wat langer laten intrekken dus!?
Nou Thijs heeft ook enorme berg gehad. Het leek wel een helm, zoveel was het. Ik had van alles geprobeerd, olie, schrapen met kaart, kammen, vaseline niets hielp. Mijn man begon tijdens de fles drinken voorzichtig de opstaande randjes eraf te halen. Dus niet gaan pulken, maar door zweten gingen de schilfers van de huid af staan. Dit kon je voorzichtig loshalen. Na een paar dagen was alles weg! Nu worden zijn haren 1 keer per week gewassen en hij heeft geen berg meer!
ook hier is het nu eindelijk over Tenminste zo lijkt het, het is al 'n keer eerder terug gekomen pfff Had het weer ingesmeerd met neutral olie en nu met een heeel klein dun kammetje gekamt en zo heb ik alles weg kunnen krijgen Hij is er nu al bijna een week vanaf.
Aaliyah had ook last van berg en ook ik heb een hele tijd gewacht in de hoop dat het vanzelf weg zou gaan, maar niet dus. Ik gebruikte ook de berg-pads van Zwitsal. Een uurtje goed in laten trekken en dan onder de douche goed nat maken en met de kam het er uit kammen. Wel legde ik de kam plat op haar hoofdje zodat ik haar hoofdje niet zou raken, omdat ook de huid van het hoofdje heel week is door de olie enzo. Daarna goed wassen met shampoo. Nu heeft ze geen last meer van berg en was ik haar haartjes gewoon weer iedere dag met shampoo.
Bij babies is het nog redelijk makkelijk weg te krijgen. Inwrijven met olie, in laten trekken en dan met een kammetje met een gaasje erom tegen de haartjes in kammen. Helaas heeft mijn zoontje van 6 er nog steeds last van en die heeft een enorme bos krullen... We hebben nu van die antiroos lotion van Zarqa maar ik zie nog niet echt resultaat
ik had het gevraagd bij de cb (had de vele reacties nog niet gelezen) die zij dat het vanzelf over zou gaan. Maar daar vertrouw ik niet heel erg op. Ik laat het nu langer intrekken en kan dan veel wegkammen. Het is een stuk minder en heb het idee dat het echt alleen huidschilfers zijn nu. Maar komt het trouwens terug? Of hoeft dat niet?
ik had vorige week bij mn zoontje babyolie erop gedaan heel de nacht in laten trekken en smorgens met een kam erover en weg is het.
ook hier berg, ik olie het in en dan is het vrijmakkelijk weg te halen, alleen gaan er ook heeelveel haren mee, en onze kleine heeft zo'n mooie bos, ik ben bang dat ze als ik alles weghaal ze kaal is!! er komen hele plukken mee en het is echt niet zo dat ik er kracht achter zet hoor, missschien zitten de haren al wel los :S wie heeft hier ook ervaring mee en wat heb je gedaan??