Erg snel borsten leeg drinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tamtam78, 25 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje van 8 weken krijgt nog volledige borstvoeding.
    Ik leg hem 2 keer aan 's ochtends en de rest krijgt hij gekolfte melk uit een flesje.
    Als ik hem aan de borst leg heeft hij allebei de kanten in 10 a 15 minuten leeg.
    Ik vraag me dan af of hij wel genoeg heeft gehad.
    Als ik hem daarna nog bij wil voeden wil hij niks meer, dus neem dan aan dat hij genoeg heeft gehad.
    Heb ook het gevoel dat hij nu met regel dagen zit hij wil vaak na 2 a 2 en een half uur al drinken.
    Is dit normaal?

2. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Kan normaal zijn hoor. In het begin duurde het hier bijna drie kwartier per borst... Maar eens hij een paar weken oud was duurde het ook nog maar 10 min per borst. Nu soms na vijf minuutjes als genoeg! Als ze niet aangeeft dat ze honger heeft heeft ze zeker wel genoeg hoor!

3. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Ik denk dat je je geen zorgen moet maken. Hier was ook gaan voeden 20 min. aan één kant en toetje aan andere kant i.o.v. kraamzorg. Helemaal in de stress toen onze uk maar 10 minuten dronk. Nu blijkt dat ze in die tijd (had toen overproductie) zoveel binnenkreeg dat ze de borst zo goed als leeg had.

Mijn vriendin heeft bij allebei haar zoontjes maar 10 minuten aan elke kant hoeven geven en waren altijd tevreden na de voedingen en groeiden goed dus maak je geen zorgen. Als ze gulzig drinken of je melk is gewoon lekker vet, dan kan het prima zo zijn dat ze de borst zo snel leeg drinken.

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Na 2 dagen dronk de kleine vent hier ook in 10 minuten 1 borst leeg en hoefde de andere dan ook niet meer. Was geen probleem. Nu doet hij opeens 20 minuten over de een, dan verschoon ik, en dan drinkt hij vaak nog wel 10-15 minuten aan de andere borst.

5. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Ja, dat wilde ik nog ff toevoegen Wup, hier precies zo. Eerst vechten om langer te laten drinken, nu vanzelf ongeveer kwartier, twintig minuten over de borst... het regelt zichzelf!

6. 4days

4days Niet meer actief

Mijn zoontje was ook zo'n sneller drinker. Wij hebben daardoor zelfs een speentje aan moeten schaffen, want zijn zuigbehoefte was na het drinken nog lsang niet bevredigd. Maar je hoeft je dus inderdaad geen zorgen te maken er zijn wel meer kindjes die zo snel drinken.

7. appeltje

appeltje Niet meer actief

tamtam78.... ik begrijp niet zo goed waar je onzekerheid vandaan komt. Hij drinkt een mooie tijd aan 2 borsten en daarna heeft hij genoeg. Lijkt me klaar als een klontje toch? Niet zo onzeker worden hoor! :)

En 2,5 uur is heel normaal, ook buiten regeltijden. Het is ook vrij warm geweest en dan drinken kindjes ook meer.

8. moeke321

moeke321 Bekend lid

17 aug 2008
    723
    0
    0
    hier moet ik blij zijn als hij 7 minuten aan de eerste borst drinkt en nog 3 aan de andere! volgens mij heeft ieder zijn eigen tempo.. zolang ze goed groeien en voldaan zijn is er volgens mij niks aan de hand!

Deel Deze Pagina