geknelde zenuw

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ikke87, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke87

ikke87 Actief lid

18 sep 2007
    206
    0
    16
    Hallo iedereen,
    Ik heb nu sinds een paar weken dat ik heel veel last heb van mijn onderrug en naar de avond toe straalt dit uit naar mijn bil, en nu was het al een paar dagen amper uit te houden, dus toch naar de dokter, blijkt het een geknelde zenuw te zijn,... Maar ik kan het niet laten kraken, door de zwangerschap, dus zei de dokter dat ik het met een simpele strech oefening zou moeten doen, maar dit helpt dus totaal niet. Is hier iemand die dit nog heeft gehad en mss tips heeft om het een beetje dragelijker te maken???

Groetjes,
    Ikke

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

3. mamawenny

mamawenny Lid

21 dec 2008
    44
    0
    0
    ik heb dat ook gehad bij mijn vorige zwangerschap, soms werd ik er gek van! Ik heb toen ook fysio gehad en ineens was het weg.. die dag heb ik gehuild van blijdschap!

4. ikke87

ikke87 Actief lid

18 sep 2007
    206
    0
    16
    ja ik ben naar de prenatale kine geweest en zij heeft mij strech oefeningen gegeven. Maar tot nu toe nog geen resultaat, en ik wordt er echt zot van... zoals je nu aan het uur kan zien, kan ik er zelfs niet van slapen... En volgens de dokter is het geen bekkeninstabiliteit....

5. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

ik heb het in mijn lies. Lopen is dus haast onmogelijk. Voor mij is het uitzitten. :(

6. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    ik ben woensdag naar de fysiotherapeut geweest en ik heb duidelijk nu al last van bekkeninstabiliteit...Nu moet ik een speciaal korset gaan halen en bevestigen op mijn bekken zodat deze voldoende steun krijgen... ik zou als ik jou was zeker en vast naar de fysio gaan die kan je het beste helpen...

Veel succes! :D

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik heb al sinds week 11 BI. En flink ook. Sinds een maand heb ik een afgeknelde zenuw, mijn rechterbovenbeen is gewoon hartstikke dood, geen gevoel meer in. Kan je gewoon in prikken met een spelt, ik voel het niet. Rot gevoel. Ook zak ik vaak door dat been heen.

Zowel mijn bekkentherapeut, huisarts en verloskundigen zeggen allemaal dat het bij de BI hoort en dat het na de bevalling wel zal overgaan. FIjn, nu zit ik ermee.

Maar ik vind de BI erger dan dat dode gevoel. De BI is killing pijnlijk, en dat dode been is lastig, onhandig, maar niet pijnlijk.

Dat dode gevoel is er ook altijd. Nooit even weg.

8. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    Hoi!

Ik ben gisteren ook naar de fysio geweest omdat ik ook al een tijdje last heb van mijn onderrug uitstralend naar rechtbil, soms verdovende been...
    Waarsc zwangerschapischias...nu oefeningen gekregen om je banden sterker te krijgen en miss ook zo'n band dragen...;)...ik moet nog een eind qua zwschap en met je lichaam uberhaupt...dus ik zou naar de fysio gaan....
    Je hebt geen verwijzing nodig van je HA..

Succes!

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Heb je al een bekkentherapeut geraadpleegd? Deze leren je hoe je moet bewegen, hoe je je bekken terug in elkaar moet duwen door op een bepaalde manier te bewegen, lopen, zitten, slapen (want das een crime met draaien) uit bed stappen, opstaan en gaan zitten enz enz...

Zij adviseren de bekkenband alleen te dragen als je een lange dag weg moet. Of tijdens huishoudelijke taken.

Ik heb elke week therapie en het helpt echt. Je moet alleen beheerst gaan bewegen dan is de pijn stukken minder, niet vergeten want dan schiet het weer er doorheen auuuwww...

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Deel Deze Pagina