verschijnselen kinderziekte of inenting?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mn dochter is nu een week geleden ingeënt met het BMR/MenC vaccin.
    Tussen de 5 en de 12 dagen zou ze er last van kunnen krijgen.
    Op dag 4 werd ze wat hangerig en had ze 's avonds flink overgegeven.
    's nachts kreeg ze koorts, de dag erna heeft ze eigenlijk vooral veel geslapen. De 2 dagen daarna ging het wel weer.
    Wel blijft ze wat moe en eet ze minder dan normaal.
    Sinds gisteren heeft ze wat bultjes/ vlekjes op haar lichaam: witte bultjes met rood eromheen. lijken op galbultjes. Ze zitten op haar bovenbeen, romp, rug en gezicht. En trekken ook weer weg. Nadat ze in bad was geweest, waren ze heel duidelijk. Helaas heb ik ze niet op de foto gezet, misschien dat t zo nog lukt.
    Is dit een een of andere kinderziekte of kan het nog bij de inenting horen?

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik heb geen idee, maar dochter van een vriendin had laatst dezelfde bultjes als wat jij beschrijft. Geen koorts of prik gehad zover ik weet. Ze had er geen last van, maar het zag er wel typisch uit...

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Die bultjes komen en gaan ook, zo vreemd?
    Heb weleens gehoord dat zoiets ook na koorts kan ontstaan, maar de koorts is al 2/3 dagen weg?? Kan ook niet echt terug vinden dat het bij de inenting kan horen, ja in zeldzame gevallen huiduitslag, maar dit is her en der een bultje?

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Geprobeerd een foto te maken van zo'n bultje op dr voet, ze was alleen behoorlijk ana het schoppen :p die op haar beentjes en romp zijn inmiddels weer weggetrokken. In dr gezichtje komen en gaan ze ook... vaag?! Weet dat t ook bij een allergische reactie kan horen, maar ze heeft niks anders gegeten en wat dan anders?
    Iemand nog een idee of het bij een een of andere kinderziekte kan horen? Ze heeft zaterdag een kinderfeestje, maar als het besmettelijk is dan liever niet :D Als het bij de inenting hoort dan maakt t niet uit...

5. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Misschien kan je het CB ff bellen hierover? Geen idee wat het kan zijn. Hier alleen maar koorts (2 dagen). Ik kreeg wel een folder mee met uitleg over de prik en de mogelijke bijverschijnselen. Stonden wel vlekjes in maar ik weet niet meer wat voor.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Het lijkt echt erg op netelroos, ben ik nu achter. Het komen en gaan van witte bultjes/ vlekken en strepen. Lijkt me niet van de prikken komen.
    Maar waar het wel van komt? Je kan er geloof ik ook niet veel aan doen. Het jeukt alleen heel erg!! Arm kind!

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Netelroos is een uiting van een allergie op iets ook wel galbulten genoemd dus in die richting moet je het dan zoeken....

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hier heeft zoontje vandaag zijn prikjes gehad en de cb arts heeft ons al gewaarschuwd dat hij na volgende week wat vlekjes kan krijgen op zijn huid

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dit is ook wat ze tegen ons zeiden. Alleen bedoelen ze met vlekjes ook bultjes??
    Ik heb het CB erover gebeld en die beaamden dat het toch van de inenting kan komen, van het eiwit wat in de BMR prik zit. Het is wel zeldzaam, maar het kan. Het zou wel na 12 dagen na de inenting minder moeten worden. En als ze veel last heeft kan ze een antihistaminica pilletje krijgen bij de huisarts.
    Maar goed, ben blij dat dat het is. Zielig voor mn dochter, maar het gaat wel weer over ;)

Deel Deze Pagina