brandende pijn na voeden

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Picasso91, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Picasso91

Picasso91 Bekend lid

4 sep 2013
    955
    0
    0
    Hallo,

Helaas heb ik vanaf het begin problemen gehad bij de borstvoeding. Eerst had ik kapotte tepels door verkeerd aanleggen maar dat is gelukkig nu wel ongeveer over. Ook over de productie heb ik niks te kkagen. Op advies van kz en vk ben ik één borst per voeding dubbel aan gaan bieden omdat ik zoveel produceerde. Jammergenoeg heb ik nog steeds een probleem waar ik niet vanaf kom:

Mijn rechterborst is ontzettend gevoelig. Het aanhappen doet meer pijn dan links maar het grootste probleem zit in de borst zelf. Na de voeding begint deze namelijk te branden. Het is een heftig stekende pijn, voornamelijk aan de rechterkant en onderkant van mijn rechterborst. Ik heb al vanalles geprobeerd (koolbladeren, koude en warme kompressen, paracetamol, massage en vitamine c) maar niks helpt. Enig idee wat het kan zijn?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Mogelijk zijn het de melkkanaaltjes die samentrekken (soort van vacuumtrekken) na het voeden. Er zijn vrouwen bij wie dit echt pijnlijk is. Goede steun en evt. lecithine helpt. Bij de meeste vrouwen gaat het uiteindelijk over. Soms helpt het om je melkgangen meer ruimte te geven en je borst te 'strekken': dit doe je wanneer je de pijn met name aan de buitenkant van je borst ervaart (dus aan de kant van de oksel en niet tussen beide borsten in) Ga met je arm omhoog gestrekt tegen een muur of deur staan en rek je arm steeds verder omhoog. houd even vast. Herhaal dit een paar keer.

Deel Deze Pagina