Hier draait het leven eigenlijk gewoon door, wat dat betreft. Ik ga naar mn werk, kinderen naar school, man brengt en haalt en doet zn dingetjes. Dus ik zie niet in waarom we zouden verslonzen. Overigens dragen we als we thuis zijn vaak al "huiskleding", is een cultuurdingetje van man, die kleedt zich rustig 4 keer per dag om tussen buiten en binnenkleding. Ik doe dat alleen als ik niet meer weg hoef, vaak dan voor het koken zodat mn kleren niet naar eten gaan ruiken. Maar in onze sportkleding over straat, dat zul je alleen zien als we onderweg zijn naar sport.
Wij hebben van in het begin bewust een routine ingebouwd. Ik fiets zelfs iedere morgen en avond 20 minuten (de tijd die ik anders naar het werk fiets). Kleding is wat makkelijker, maar niet slonzig. Maar het is inderdaad echt soms een inspanning die je bewust voor jezelf moet doen. Je bent het zelf waard om je mooi te maken, om moeite te doen, om goed voor jezelf te zorgen. Je moet het niet enkel doen voor jouw collega's of de buitenwereld.
Nou ik maak mezelf sowieso niet/nauwelijks op en je kunt me uittekenen in een spijkerbroek met shirt, maar dat is altijd al zo geweest en daar voel ik me prettig bij. En ik was voor maart ook al thuis (ik werk niet) dus ja. En verder heb ik gewoon mijn ritme, kinderen (of ikzelf) naar school, sporten etc. Dus douchen etc. gebeurt hier gewoon zoals altijd dagelijks. Dus hier geen invloed op de routine.
Mja ik zei laatst ook tegen mijn thuiswerkende man dat een overhemd weer best eens leuk zou zijn Hij ging van overhemd, naar mooie sweater naar hoody met vlekken Nog erger, hij trok dit door in het weekend, toen was ik er klaar mee. Sta je daar opgepoetst in je leuke jurk te shinen met zo’n smoezelig type naast je. Hij keek even raar op, maar trok de volgende dag een overhemd aan Ja, mijn oog wil ook wat hoor. Al is het maar om te flaneren bij het hertenkamp hier in de buurt, toch even netjes zijn
Haha, fijn dat ie het wel doet! Die van mij is daar echt vreselijk in, gaat werken in uniform en kleedt zich als hij thuis is onmiddellijk om in een klusbroek vol vlekken of een joggingbroek. Hij neemt altijd de bovenste T-shirts van de stapel, dus die zitten ondertussen vol gaten, maar ik mag ze niet weggooien. Zelfs als we op date gaan moetjik er hem op wijzen om mss even wat moeite te doen. Hij zal dan wel een jeans aan doen, maar net zo goed een die hij al drie dagen aan heeft en waar een vlek op zit Kan hem zelf gewoon zo weinig schelen.
Wij hebben wel een ritme. En dat geeft structuur. Staan gewoon op, ontbijten, douchen en kleden ons aan. Kinderen moeten ook naar school. Ik ga naar mijn werk, maar man werkt thuis. Mijn man heeft wel minder vaak een overhemd aan, maar draagt wel gewoon normale nette sweaters/truien. Hij doet ook zijn haar en scheert zich. Soms betrap ik hem op het dragen van een soort trainingsbroek. Maar als die de was in gaat was ik die gewoon even niet, kan die hem ook niet meer pakken. Ik draag gewoon mijn normale kleding (spijkerbroek, shirt, vestje, gympen). Ik maak me iedere dag op en doe mijn haren netjes. Maar ook op mijn niet werk dagen deed ik dat al. Als ik dat allemaal niet zou doen voel ik me echt niet fris en wakker.
Ik ben thuisblijfmoeder en ik herken het ook niet. In principe kan ik elke dag in mijn pyjama lopen, maar ik draag alleen een joggingbroek als ik doodziek ben. Verder altijd netjes gekleed en mascara op. Eet altijd op tijd. Voor mij is er niks veranderd.
Ik kan echt niet een dag in chill kleding of pyama lopen, alleen als ik ziek ben. Ik wordt daar zo loom en hangerig van. Nou moet ik zeggen dat ik ook geen type ben voor jurkjes met panty’s en hakken hoor Maar gewoon een jeans met sneakers en een leuke trui/blouse of een jurkje met leggin en dr Martens draag ik gewoon net als altijd. En altijd een beetje mascara/oogpotlood/wenkbrouwpoeder. Zonder voel ik me naakt
Ik herken dit wel. Gebruik geen make up meer, regelmatig relaxte broek aan achter de pc (boven kleding wel netjes) en was mijn haar net een dagje langer niet. Draag vrijwel geen sieraden meer en mijn pumps staan ergens in de kast. verslonzen wil ik het niet helemaal noemen. Maar het ritme daarin is er minder en voel de noodzaak ook minder. overigens werd bh dragen ook al eens genoemd. Bh’s zonder beugel zijn echt een uitkomst. Sommige zijn ook nog heel leuk en super comfortabel. Verschil zie je eigenlijk niet. Dikke tip met thuiswerken
Dit is echt zo herkenbaar... Ik kwam laatst in de kast oude Levi's sweaters tegen... Denk dat dat in de mode was dat ik 15 was of zo... Kortom bijna 25 jaar terug!! En owee als ik ze weggooi!!!!
Ik kan mij er niks bij voorstellen, maar ben dan ook wel een beetje een ijdeltuit. Maar ik ga gewoon ook nog naar mijn werk en kids moeten naar school. Ik begin altijd de dag met douchen en alleen in de avond zie je mij eens zonder make up / bril. Ik voel mij veel lekkerder in mijn vel als ik de routine gedaan heb zeg maar. Dus douchen, leuke kleren aan, make-upje. Héérlijk
Ik heb mijn pantoffels aan, heb geen luchtje op en stel het wassen van mijn haren net 1 dag extra uit met droogshampoo. Verder geen verschil. Ik heb niet speciaal kleren voor mijn werk. Het is zowel thuis als op werk net wat netter dan gewoon casual.
Hier ook geen verslonzing en wel ritme/regelmaat. Dat is dan weer een voordeel van schoolgaande kinderen
Compleet mee eens. Makeup zorgt voor een acne uitbraak ongeacht welke ik pak van huismerk tot christian dior dus t moet wel heel bijzonder zijn dat ik makeup draag. Mascara levert me een panda effect op aan t eind van een werkdag omdat ik op een gegeven moment in mn ogen ga wrijven en oogschaduw zondrer mascara ziet er bij mij niet uit. ik pak de lekkerste warme broek die ik kan vinden. Joggingbroek is nu eenmaal warmer dan spijkerbroek. En ik zit altijd heel debiel op mn bureaustoel. kantoor is t spijkerbroek en een shirtje/truitje, heel af en toe een jurkje met legging, naar een klant eerste bezoek allicht nettere jurk en panty maar ik sta niet op de buitendienst. Ik ben meer die achtergrond nerd die de boel aan elkaar puzzelt, degene aan de voorkant die de rapportages bouwt is meer "het gezicht". Douchen heb ik echt nodig om wakker te worden, worst case (als t echt vliegwerk is in de ochtend) pak ik daar mn middagpauze voor en was ik me ff snel in de ochtend.
Niet herkenbaar voor mij. Alhoewel ik wel trouwer was met wenkbrauwen epileren hahaha dus oke wel een beetje makkelijker geworden Mijn man is getrouwd met zn fugly joggingsbroek en fleecetrui helaas en vergeet zich vaak te scheren. Zo lelijk.heeft ie zijn voorpluk van zijn haar ook nog zelf geknipt.... maakt t niet beter (Hij werkt buitenshuis dus heeft wel werkkleren aan, maar zodra hij thuis komt gaat t chillpak aan bah) Komt niet door corona maar hij is gewoon bekaf. Nachtvoedingen,mantelzorg, voltijd zwaar werk, 2 kids breken op
Mijn kinderen waren trouwens wel kampioen verslonzen toen de scholen dicht waren. Aankleden vonden ze echt onzin. Douchen doen ze alleen als het echt echt moet (en ja, als mama zegt dat het niet dan moet het ) Maar vinden ze ook stom. Haren kammen deden ze eigenlijk al nooit. (Daar heb ik hun kapsels ook op aangepast, twee mooie korte koppies)
Dat je voor andere kleding kiest dan het mooie jurkje voor op kantoor en je hoge hakken in de kast laat staan snap ik best, maar voor de rest? Nee dat snap ik echt niet. Ik ben tbm en kom op dit moment af en toe in de supermarkt en breng jongste zoon dagelijks naar school. Ik heb niet eens een joggingbroek. Zal vast lekker zitten, maar ik vind ze er niet uitzien. Natuurlijk douche ik gewoon regelmatig, ga ik op tijd naar de kapper, kleed ik me gewoon leuk aan. Voor je eigenwaarde goed en mijn man kijkt ook liever tegen wat leuks aan.
Niet herkenbaar. Trek nu ook een jurkje aan, verzorg mezelf. En niet eten? Ik zorg juist dat ik lekker kan eten. Eerlijk, ik snap het ook niet. Alles wat makkelijker oké, maar waarom je zelf verwaarlozen. Je voelt je ook beter met een lekker ontbijt/lunch en gewassen.
Helemaal dit idd. Juist dankzij thuiswerken heb ik veel vaker een lekkere salade of gebakken eitje of zo bij de lunch. Ipv boterhammetjes uit het trommeltje.