Hallo, Dit is de 3e week dat ik weer aan het werk ben na mijn zwangerschapsverlof. Ik vraag me alleen af hoeveel mijn man mijn zoontje per fles moet geven als ik er niet ben. Sinds ik werk vraagt mijn zoontje veel vaker om een voeding. Tot ik werkte nam hij 6 voedingen per dag, nu wel 8-10! Hiervan krijgt hij 3-4 voedingen uit de fles. Alvast bedankt. Groetjes JuultjeT
hoi dan zou je misschien wat meer in de fles kunnen aanbieden. hoeveel geef je nu? Je kunt den ik tussen 120 en 150 ml proberen, je merkt vanzelf hoeveel hij daarvan wil drinken. Overigens is het niet vreemd dat hij verandert in aantal voedingen, kan door veel factoren komen. Geeft niks verder. Mirjam
Dankjewel voor je reactie! Het vele voeden is sinds vandaag over. hij heeft tot nu toe vandaag 4 voedingen gehad. net als voorheen dus. voorheen dronk hij 160-180 uit de fles (difrax) maar omdat hij op een gegeven moment mijn borst weigerde zijn we overgestapt op de medela calma speen. maar daaruit dronk hij maar 100-120 per keer en toen begon de ellende met dat hij slecht ging slapen en vaker wilde drinken. ik weet niet of dat toeval is geweest. gisteren weer begonnen met de difrax fles en nu drinkt hij weer 160. is dat dan teveel? ik vind het zo lastig in te schatten. aan de borst geeft hij goed aan wanneer hij klaar is en genoeg heeft gehad, maar met de fles is hij bijna een bodemloze put. langleve borstvoeden! wat een gedoe met flesjes zeg. ik zal het even in de gaten houden, 120-150 dus proberen. Op basis waarvan kun je bepalen hoeveel hij ongeveer moet drinken? schoonzus kwam met een rekensom 150 ml x aantal kg lichaamsgewicht en dat moeten ze drinken per dag. maar klopt dat wel? want dan zou hij bij 6 voedingen gemiddeld 175 ml per keer moeten drinken. dat is behoorlijk wat meer dan jij aangeeft!
hoi als hij maar 4 voedingen per dag neemt mag hij inderdaad veel meer per voeding, maar ik ging uit van die 8-10 keer die je eerder opschreef! Dat rekensommetje klopt, maar je mag nog altijd per kind kijken naar de behoefte. Het totaalplaatje is belangrijker dan de rekensom: voldoende poepen en plassen, tevreden en goed groeien. De som is een richtlijn. Blijkbaar vindt hij die difrax fles beter! Las hij het goed doet op die 160-180 ml uit de difrax en dat 4 keer per dag, prima. Mirjam