Pijnlijke tepels, iets verdikking 7 jaar

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door yaro, 22 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

Mijn dochter is net 2 maanden 7 jaar. Ze heeft de laatste tijd steeds pijn aan haar 'borsten' ze wijst haar tepels en vlak er omheen aan. Ook valt mij de laatste tijd op dat ze iets lijken te verdikken.

Ze is wel breder geworden, gespierdere billen en bovenbenen. Nog steeds een hele smalle taille. Echt vet meer heeft ze naar mijn idee niet.

Verder heeft ze al een paar maanden dagelijks witte afscheiding in de onderbroek. Geen jeuk, geen vieze geur.

Ze is half afrikaans. Dat schijnt ook nogal uit te maken.

Kan het echt zo zijn dat ze al in de puberteit raakt?
    Ik heb van anderen al gehoord naar de huisarts te gaan en dat gaan we ook zeker. Maar ik ben nog steeds verbaasd. Kan dat nu echt al??

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Hier ook zoiets...onze dochter is 9 jaar en 5 maanden.

Maar inderdaad..ik hoor vaak dat buitenlandse kinderen vroeger kunnen zijn.

Ik was 11 en ik was ongesteld ( groep 8) en had in de brugklas cup B ( nog steeds trouwens)
    Ik ben half Italiaans

3. yaro

yaro Niet meer actief

We moeten om 12 uur bij de huisarts zijn.
    Blijf het een eng idee vinden dat het met deze leeftijd al zou kunnen.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ja, dat lijkt me het beste om er naar te laten kijken.

5. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Hier ook al vanaf dat ze 7 jaar en 4 maanden was. (overmorgen wordt ze 8). Ze is getest door de kinderarts, de loopt wel een jaar voor op de botleeftijd, maar haar hormoonwaardes waren in maart normaal. Maar merk nu dat haar huid wat vetter wordt en zo af en toe een puistje... ze is trouwens half Turks/half Nederlands.

Krijgt ze ook al haartjes onder haar oksels ed?

6. yaro

yaro Niet meer actief

Geen haargroei nog.

Huisarts kon wel weefsel voelen maar nog geen melkklieren. Hij zegt dat het wel past bij beginnende puberteit maar het ook tijdelijk kan zijn. En als het niet tijdelijk is dat het dan nog niet erg is.
    Meestal is de menstruatie pas 2 jaar na de 1e tekenen en dan zou ze 9 zijn en dat is vroeg, maar voor een half afrikaans meisje niet schrikbarend vroeg.

We zullen het zien.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Dit zou voor mijn dochter wel goed kunnen...ik was ook 11. Zij is dus nu 9 en dan zou 11 a 12 jaar wel logisch zijn.

Maar inderdaad...9 lijkt vroeg maar voor Afrikaanse meisjes niet heel erg. Surinaamse meisjes zijn volgens mij ook rond 9 a 10 jaar.

Hier is trouwens de borstgroei wel gestopt en was het even tijdelijk dus. Ook maar aan 1 kant. Pijnlijk en een hele kleine verdikking. Hij doet inmiddels niet meer pijn en hij is niet echt heel erg verdikt.

Onze dochter zat trouwens dit jaar bij groep 6 kinderen op dansen en die meisjes zijn super blonde Friese kinderen en hadden al best wat borstgroei. Echt al bobbels. Die zijn dan 10 en een beetje.

8. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek van TS heropend.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

9. yaro

yaro Niet meer actief

De borstgroei van mijn dochtertje is nog niet opvallend meer geworden.

Maar vandaag had ze een vage pijn tussen haar schaamlippen. Ik gekeken, niks te zien. Maar wel heeft ze inmiddels langere haartjes op haar buitenste schaamlippen. En die zaten er de vorige keer echt niet.
    Oksels nog geen haar.

Ik vermoed dus dat het beetje pijn wat ze aangeeft komt door mogelijk groei van binnenste schaamlippen?
    Denk dat het toch echt de puberteit is die door gaat zetten.

7 jaar en 3 maanden is ze.

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wat sneu voor haar, ze is amper kleuter af. 😞 Ik zou toch willen als het mijn 7-jarige dochter zou zijn dat ze onder controle van een kinderarts zou komen. Even een verwijzing vragen bij de huisarts.

11. yaro

yaro Niet meer actief

Ja maandag kunnen we weer terecht bij de huisarts.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Hier speelt dit momenteel ook.
    Dochter is net een maand 8 maar heeft al een half jaar beetje borstgroei. Nu heeft ze ineens behoorlijk last van afscheiding en ontdekte ik van de week een paar lichte haartjes op haar vagina.
    Ik twijfel of ik toch maar even bij de HA langs moet

13. yaro

yaro Niet meer actief

Bij twijfel zou ik zeker even laten controleren bij de huisarts.

Hier kon de afspraak niet doorgaan. Nu morgen bij vervangend arts

14. yaro

yaro Niet meer actief

Ze voelden gelukkig nog steeds geen klierweefsel bij de tepels. Maar ivm het beginnende schaamhaar toch verwijzing voor de kinderarts. Morgen even bellen.

Deel Deze Pagina