T huis is een grote bende, al weken word er niet meer gekookt, en mn bed is verhuisd naar de bank. Dankzij medicijnen heb ik er af en toe een goede dag tussen zitten, maar meestal houd ik alleen mn limonade redelijk binnen. T huis stinkt van t spugen. Ik weet t niet meer. Leek t vorig weekend en begin van de week beter te gaan, gaat t nu. Weer veel slechter. Vandaag houd ik ondanks de medicijnen niks binnen, geen water, geen limonade, geen licht verteerbaar eten. Zelfs geen 1 hap. Ik weet dat ik heel graag een kindje wil, maar ik vraag me af hoe lang ik t volhoud, ik heb honger, maar eten lukt niet, ik heb dorst, maar eten lukt niet. Ik weet t gewoon even niet meer. Ik zit er beetje door heen, heb t hele dagen en nachten ijskoud, heb hoofdpijnen van t spugen zere keel van t spugen. En zit net aan t begin van week 10. Ben al 6 weken zo ziek. Ik zit te duimen dat t maar alleen de eerste 12 weken duurt, en ik niet t pech geval ben waarbij t de hele zwangerschap duurt.
Ik voelde me tot 2 weken geleden ook zo, maar na 12 weken voelde ik mij ècht beter. Iedereen zei het tegen mij, ik geloofde er niets van, maar het werd echt beter. Veel beterschap en hopelijk voel je je snel beter!
Hey, je hebt het zwaar zo te lezen. Wellicht heb je wat aan deze site: Steunpunt hyperemesis gravidarum | Sterkte!
Even een knuffel voor jou! Ik ben zelf ook erg misselijk geweest en weet hoe moedeloos je daar van kunt worden. En ook het gevoel van, wanneer houdt dit op? Is het het waard om me zo rot te voelen? Bij mij heeft de erge misselijkheid aangehouden tot een week of 16/17, en daarna tot een week of 22 nog (licht) misselijk, onbehagelijk gevoel. Daarna ging het steeds beter. Ookal heb ik nu nog steeds geen trek in bepaalde dingen, of een afkeer van bepaalde etenswaren en geuren, gaat het nu wel gewoon goed! En kan ik een beetje genieten En nu heb ik ook echt het gevoel, ja het is het waard. Maar ik begrijp hoe rot je je voelt. Kop op! Het komt goed en je gaat je echt beter voelen.
ach meisie wat vreselijk dat je zo ernstig misselijk bent.. ik ben ook misselijk geweest maar niet zo extreem...ik ging 2 1 of 2 keer per dag over me nek..en kon af en toe nog wel eten...maar jij hebt waarschijnlijk hg.. wat bij mij werkte was...alleen maar droge (extra vezel) waza crackers eten...niet te eten maar ik hield het wel binnen...droge waza crackers en cola...tja de combinatie..juist iedere keer als ik me misselijk voelde nam ik een cracker.. en later overgestapt op droge rijsteckrackers...ik vond het niet te eten maar dat was wel wat ik binnen hield..en boterham met beleg ging er meteen weer uit.. misschien het proberen waard? het moet vanzelf weer over gaan...na de 14 weken ongeveer...ging ik me ook beter voelen en at ik alles weer.. nu ga ik nog wel af en toe over mijn nek in de ochtend alleen..maar dat is denk ik omdat ik soms het eten/thee niet altijd verdraag...maar niet meer zo erg als in het begin. veel sterkte en hopelijk ben je er snel vanaf!
Wat voor medicatie heb je? Je hebt ook een fb over hg "Steunpunt hyperemesis gravidarum " Plas je nog wel?
Wat herkenbaar allemaal. Ik heb in de eerste vier maanden van mijn zwangerschap hyperemesis gravidarum gehad. Echt vreselijk was dat. Ik wou mijn hele leven al niks liever dan zelf moeder worden maar daardoor had ik wel even zoiets van waar ben ik aan begonnen, wat doe ik mijzelf aan en is dit het wel waard. Ik was ook bang dat dit misschien wel mijn hele zwangerschap zo door zou gaan maar gelukkig is het toen ik 16 weken zwanger was helemaal over gegaan. Sindsdien geniet ik ook echt van mijn zwangerschap en heb ik zelfs zoiets van ondanks alle ellende zou ik zo voor een tweede kindje gaan. Je steeds doodziek voelen, dag en nacht niks anders doen dan spugen, niks zelf meer kunnen en ineens compleet afhankelijk zijn van anderen is vreselijk maar je krijgt er wel iets heel moois voor terug. Daar heb ik mij al die tijd aan vast gehouden. Heel veel sterkte de komende tijd. Ik hoop voor je dat je inmiddels het ergste gehad hebt en dat het gauw weer wat beter mag gaan. Probeer de moed erin te houden, hoe moeilijk dat ook is.
Hier net zo! nu 10 weken en lig al 5 weken op bed. 7 kilo lichter. Huis is een pijnzooi al doet manlief zijn best op zijn manier. Vraag me met regelmaat af waarom ik dit ook alweer wilde. Bij mijn 1e ook gehad en toen was het pas met week 20 over. Ik ga daar maar weer vanuit dus het is echt de weken aftellen.
Ik leef met je mee en begrijp precies wat je bedoeld.. Eerst even een hele dikke knuffel, het is vreselijk vermoeiend en je voelt je zo belabberd... Het is het echt waard, ik heb het 3 zwangerschappen tot week 12 gehad. Zodra ik week 12 over ben is het voorbij! Je kan vragen om medicatie en let op dat je niet uitdroogt.. Het komt echt goed, al geloof je daar nu niet in.. Ik weet het! Hier ook 6 kilo lichter en 1x in die weken uitgedroogd opgenomen geweest.. Maar nu? Nu begin ik langzaam weer aan te komen en is het voorbij! Gun het jou ook enorm! Laat het huis voor wat het is, je kan nu even niet anders. Jij bent nu even belangrijker dan het huis. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is echt beter je energie in jezelf te steken. Alles komt goed!
Heel erg herkenbaar! Maar het is het dubbel en dwars waard!! Ik ben bij beide zwangerschappen tot week 20 ontzettend ziek geweest. Ik weet nog dat ik bij mijn eerste zwangerschap zei; "Ik wil noooit meer zwanger zijn!" Maar toen ik me weer beter voelde was ik de hele misselijkheid vergeten. Toen ik deze keer zwanger werd en me weer zo belabberd voelde, dacht ik precies hetzelfde! Ik ben nu 24 weken zwanger en ben de misselijkheid alweer bijna vergeten Sterkte!!
heey. ik ben tot de 17 weken ziek geweest. hield bijna niks binnen liep alleen maar te kotsen.... elk luchtje stonk en daar ging ik weer op naar de plee! alleen was ik eigenwijs en wou geen medicatie omdat ik nog wel een klein beetje binnen hield en ik geen voorstander was van pillen tijdens de zwangerschap. maar na 17 weken gelukkig over! alleen nu bekkenpijn. Probeer er toch van te genieten want voor je het weet is het voorbij straks ga je de kleine voelen en dat maakt veel goed hoor en anders misschien met je VK overleggen? weet niet of je zo vroeg al kans hebt op zwangerschapsvergiftiging?? maar denk aan je zelf!
Jeetje het wordt je niet makkelijk gemaakt. Dat je het nu even niet ziet zitten kan ik helemaal begrijpen maar over je vraag of het het waard zal zijn kan ik kort zijn: ja, het gaat alle ellende helemaal waard zijn. Ik duim voor je dat je je over 2 weken beter gaat voelen. Sterkte meis!
Het gaat het helemaal waard zijn ! Verwacht niet dat je dat de komende weken al gaat ervaren, want zo ziek zijn is echt loodzwaar en dan is er weinig plek voor mooie gevoelens. Maar je gaat je straks echt beter voelen en dan is het zo mooi! En raar maar waar dan ben je deze periode echt zo vergeten.
Wat erg dat je je zo slecht voelt! Maar het is het zeker allemaal waard, ook al is dat nu moeilijk in te zien. Ik weet hoe je je voelt en heb het zelf ook meegemaakt, al 2 keer en nu al heel nerveus hoe het deze keer gaat verlopen. Ik heb best nare gedachten gehad, vooral de 1ste keer omdat je niet weet waar je aan toe bent en wanneer het over is. Maar zodra het moment komt dat je je beter gaat voelen ben je het snel vergeten en kun je genieten en kom je erachter dat het alles is waard geweest. Ik zeg steeds tegen mezelf nog even en dan komt het moment dat het over is en ik erop terug kijk als maar een korte vervelende periode. Heel veel sterkte en als je niet trekt dan meld het aan je vk, misschien kunnen ze iets doen aan je medicatie.
Wat ontzettend vervelend!!! Ik heb er ook echt last van gehad en in de 12de week zakte de misselijkheid en heb er tot op heden geen last meer van gehad gelukkig, hopelijk is het voor jou ook snel over!
hoop voor je dat je je snel beter voelt! bij mij ging het rond week 10 minder worden.. deze keer tot nu toe nog geen last.. en het is het zeker waard! straks weet je vast niks meer van deze tijd!
Heey meid. Wat ontzettend vervelend! Heb je je urine al laten testen op ketonen?? Plas je nog? Hoeveel vocht krijg je uiteindelijk wel binnen? Watvoor medicatie gebruik je?? Kijk ook eens op hyperemesis gravidarum. Het is loodzwaar! Hier 5 weken geledn bevallen na 39,5 week zwangerschap en 39,5 weken hg. Het is is vreselijk, maar je kan het! Echt waar!