3de icsi behandeling 1 folikkel?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Danielle1974, 17 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1974

11 apr 2016
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Ik ben een vrouw van 42 en sinds februari 2016 zijn wij begonnen met de eerste icsi behandeling. Het is icsi geworden omdat het zaad van mijn man slecht is. Mijn vraag is nu of iemand dit herkend de eerste twee verzoeken zijn er bij de punctie bij mij 13 eitjes weggehaald waarvan 9 bevrucht waren. Een keer een terug geplaats en een keer twee terug geplaatst helaas zonder resultaatven niks ingevroren. Wij hebben nu in oktober nog een verzoek gedaan en die is afgebroken omdat er maar een folikkel zich ontwikkeld had. Ik zit met zoveel vragen de arts zegt gewoon op naar het volgende verzoek. Zijn er vrouwen die dit herkennen? Die eerst ook meer folikkels hadden en dan mischien ook maar een of twee? De arts zegt dat het gewoon pech is ik twijfel ik wordt over drie maanden 43. Ik heb zoiets het zou ook mijn leeftijd kunnen zijn.

2. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Gezien je leeftijd zou het inderdaad goed je eicelreserve kunnen zijn die het probleem is. Dat was bij mij ook, ook al ben ik jonger dan jij. Als de dokter wil prikken op je AMH zou je het zeker weten, maar dat doen ze vaak niet in Nederland. Als je in het buitenland onder behandeling was, zouden ze waarschijnlijk een hogere stimulatie eenheid voorschrijven en een subtielere onderdrukker dan je nu hebt gekregen. Willen ze de FSH medicatie wel omhoog gooien in je ziekenhuis?

3. Danielle1974

11 apr 2016
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lafayette bedankt voor je reactie 😀 Ik wordt behandeld in Stuttgart ik woon in Duitsland. De arts wil gewoon zo verder zij zegt omdat het de eerste twee keer wel met meer Folikkels is gelukt dat het gewoon pech is nu. Ik weet het niet ik ben begonnen met 225 merional en na zeven dagen Cetriotide erbij en zo wil zij ook verder gaan. Was het bij jou zo dat je ook eerst meer folikelen had en ineens heel weinig?

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Het is wel mogelijk dat je de ene ronde meer follikels hebt dan een andere keer. Ik had het met mijn eerste en tweede ivf. Eerste keer met 150 menopur had ik stuk of 10 follikels, tweede keer ineens 4. De derde keer kreeg ik 225 menopur en toen had ik weer ongeveer 10 follikels.
    Natuurlijk speelt je leeftijd ook een rol, maar aangezien je de vorige 2 pogingen je wel een mooi aantal had, denk ik niet dat het nu ineens je leeftijd is die het aantal zo veel naar beneden heeft gehaald. Ik zou zelf (toch wel gezien je leeftijd, want met een poging ben je zo ook weer 2-3 maanden verder en hoe eerder je zwanger bent hoe beter!) bij de volgende poging de dosis wel wat omhoog schroeven, mocht je daardoor iets meer dan 10 follikels krijgen, is ook geen ramp toch? Zou het overleggen met je arts. Hopelijk houd je dan wel iets over voor in de vriezer. Heel veel succes!!

P.S.Veel Nederlandse stellen gaan overigens naar Dusseldorf in Duitsland, daar zit heel wat ervaring op dit gebied (vervroegde overgang enzo).

5. Danielle1974

11 apr 2016
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Pien voor je reactie 😀 Ik heb vandaag toch maar even de arts gebeld en donderdag kunnen we langs komen. Ik ga inderdaad vragen of de medicatie niet verhoogd kan worden en heb nog wel meer vragen. Zij adviseerde om deze week weer te starten met de nieuwe poging maar ik kies er toch voor om nog een maand te wachten en in november de volgende poging te doen. Ik heb nu net weer een poging achter de rug en vindt het te snel.

6. Danielle1974

11 apr 2016
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    afspraak gehad bij de arts mijn amh was nu 1,57 en was 1,89 en mijn fsh was 8,9 en nu 13,57 dus beide zijn slechter geworden. De arts wil nog wel een poging proberen met dezelfde medicatie. In November nieuwe poging afwachten maar weer 😀

Deel Deze Pagina