Verstand van uitslag semenanalyse?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by manaolana, Nov 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. manaolana

manaolana Niet meer actief

View attachment 518712

Mijn vriend heeft vorige week zijn sperma in mogen leveren en daar hebben we vandaag de uitslag van gehad. De HA heeft aangegeven dat het goed is, waar we heel blij mee zijn!, maar heeft verder niet toegelicht wat de normaal waardes zijn enzo.

Ik ben zo benieuwd of het "net goed genoeg" is of gewoon gemiddeld of zelfs uitstekend :p.

Zijn er hier meiden die daar verstand van hebben en eens naar de waardes zouden willen kijken? De foto is helaas gedraaid en het lukt me niet om hem recht te krijgen.

2. Groen

Groen Actief lid

Apr 12, 2013
    443
    394
    63
    Uitstekend ;) 98 miljoen goed beweeglijke zaadcellen. Ter vergelijking: het moet boven de 10 zijn.

3. manaolana

Dank je wel :D!

Ik had ook al gezocht op internet maar vond daar zo ontzettend veel verschillende dingen dat ik er gewoon niet echt wijs uit kon worden.

4. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

Aug 6, 2013
    1,880
    358
    83
    Female
    Reizen, fotografie
    Breda
    Je hebt 4 ml
    Je moet a en b kwaliteit bij elkaar optellen en dit zijn de beweeglijke; minimaal 50% zijn
    Je hebt na bewerking 98 miljoen
    Het enige wat niet denderend is, is je morfologie.
    Dit zijn de gezonde zaadjes. 1 kop, goede staart en niet te kort etc.
    Dit is 3% waar normaal rond de 8% of meer is. Mijn man had ongeveer ook deze staal. Hebben lang over zwanger worden gedaan. Eindelijk wel gelukt. Hij is sinds een jaar volkomen gestopt met roken, eet gezonder en drinkt maar 1x in de week alcohol en nu 2 maanden achter elkaar in de eerste poging raak....
    Dus als je man iets kan doen is het bovenstaande. In Nederland vinden ze morfology niet belangrijk maar in ziekenhuis Gent noemden ze dat echt de reden dat wij er elke keer lang over deden...

5. manaolana

Ow daar word ik dan weer minder blij van Meissie :(.

Wat goed om te zien dat jij zwanger bent. Ik zie dat jullie al veel hebben meegemaakt. Ik hoop voor je dat deze zwangerschap goed verloopt!

Ik heb in maart een BBZ gehad dus mis helaas ook een eileider. Maar mijn vriend is in januari 2017 drie jaar geleden gestopt met roken. Drinken doet hij echt weinig. Nog geen een keer per week. En volgens mij eten we ook echt wel gezond. Natuurlijk wel eens een frietje of pizza maar over het algemeen iedere dag groente en fruit en gemiddeld 1x per week vegetarisch. Dus niet echt iets wat ik kan bedenken wat hij kan doen om e.e.a. te verbeteren :(.

6. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

Dec 8, 2014
    4,816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Morfologie is normaal 4% dus zo slecht is het nog niet hoor!

Vcm-waarde is pas echt slecht als ze onder de 5 is... Onder de 3 starten ze normaal ongeveer met behandelingen. Is dat in de 90 die van jou? Want dat is wel een mooie uitslag hoor!

Meestal doen ze een zaadonderzoek wel 2 keer, met een tussenperiode van 3 maanden, want het kan per keer wel eens verschillen.
    Lijkt me verder niets om je zorgen over te maken hoor!

Share This Page