Schoften!

Discussion in 'De lounge' started by Angie86, Aug 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angie86

Angie86 Actief lid

Oct 19, 2012
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat heb je toch rare mensen op deze wereld!
    Ik ben vanmorgen op mijn werk bezig met iets(buitendeur staat open, afgelegen terrein) kom ik terug zijn mijn portemonee en telefoon gejat!!!!!:$
    Terwijl ik in de ruimte ernaast was .... Hoe brutaal!!
    Ik baal er zo van, al mijn foto's weg, mijn pasjes, alles, zelfs mijn paspoort :(
    Mijn tas stond er gelukkig nog wel, geluk bij een ongeluk maar wat een ***** lui die dat doen!!! :x opsluiten en sleutel weggooien!

Is er bij jullie ook weleens wat onder je neus vandaan gestolen?

2. Jonon

Jonon Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,319
    0
    0
    In m'n huuske
    Nee, heb er zelf gelukkig geen ervaring mee, maar mijn moeder wel afgelopen weekend stond ze in een kledingwinkel in de rekken te kijken. Opeens kwamen er aan beide kanten dames staan. 1 geeft een ruk aan de kleding. Mijn moeder keek haar aan met andere woorden zo van; vindt je dat normaal? Even later wou ze een trui afrekenen, was haar portomonee weg!

4 dagen later krijgen we telefoon van gemeentewerkers. Haar portomonee was gevonden in de struiken. Alles zat er nog in, behalve de €3,- fijn dat hij terug is, maar inmiddels had mijn moeder aangifte gedaan, pinpas laten blokkeren, indentiteitsbewijs, rijbewijs en alle andere pasjes opnieuw aangevraagd.

Maar dat je het lef hebt om zoiets te stelen! Ongelofelijk.

3. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Dat is zeker brutaal! :$

Zelf nog niet gehad, mijn oma wel. Woont in een seniorencomplex op de begane grond. Heeft dus een tuindeur, had die openstaan en loopt even voor naar het complex om haar vuilniszak weg te gooien. Staat even te kletsen en zegt nog gekscherend: ik ga weer terug, heb alles open, straks heb ik een indringer. En inderdaad, komt terug, staat er een meid (type junk) bij haar in huis. Mijn oma, altijd zo degelijk, is toch woest geworden en heeft haar een beste schop onder haar kont gegeven waarna ze op de vlucht sloeg. Gelukkig niets weg, maar wat een lef zeg om op klaarlichte dag bij zo'n 'oudje' binnen te stappen...

4. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    2,558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ja, op het consultatiebureau.
    Ik parkeer de net aangeschafte kinderwagen op de daarvoor bestemde plaats (let wel er hing toen nog geen bordje dat ze daar niet aansprakelijk zijn voor verlies of diefstal).
    Ik ga met mijn dochter naar binnen.
    Als ik drie kwartier later buiten kom zie ik dat de wagen weg is :x
    En er kon geen vergissing zijn geweest, op dat moment was het de enige van dat type.
    Na aangifte en brief naar Meander heb ik het aankoop bedrag wel terug gekregen.
    Nu moeten we met een fietsslot de wagen vast zetten, mooi niet, ik neem hem gewoon mee naar binnen!

5. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

Ik helaas ook. Was in de kruitvat en daar is mijn tas leeg geplunderd. Kon er niet achteraan rennen met de kinderwagen :mad: . Zag haar gewoon weg rennen.

6. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

Feb 9, 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja bijna hetzelfde als jij, alleen was het bij mij alleen mijn portemonnee. Jaren later is die teruggevonden in de toiletpot bij de verbouwing. Heel vervelend. Was vlak voor het weekend kon ook niet meer naar de bank voor geld. Heb toen nog geld van een collega geleend.

7. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Waaaat! Zo triest! Jezus! Ik zou echt woedend worden, bij ons hangt er idd dat ze niet aansprakelijk zijn MAAR je mag hem niet mee naar binnen nemen? En slot erop werkt daar dus niet. Ik pak de kleine dus nu op de arm en laat mijn bugaboo in de auto of thuis, echt niet dat ik die daar zomaar laat staan...

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,222
    16,582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij één van de huisartsen waarvoor ik werk.
    Zij had een patient in haar spreekkamer en haar labformulieren waren op en die kwam ze bij ons halen in de assistenten ruimte en de patient bleef in de spreekkamer.
    Patient briefje meegegeven en aan het einde van de ochtend kwam ze erachter dat haar portemonnee uit haar tas was verdwenen.
    Kan niet anders dan dat deze patient het heeft gejat,stuk aso.
    Ook zijn weleens bij een andere arts de autosleutels uit haar tas gejat en was haar auto weg.
    Die is later wel weer terug gevonden.
    Dat zijn ook schoften.

9. Leanna

Leanna Actief lid

Apr 12, 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een mobieltje gejat tijdens een schoolkamp (sociale opleiding nog wel..). Bij m'n ouders vroeger een buggy gejat die even voor de deur stond. Laatst bij de supermarkt een rollator (!) gejat van een oudere meneer die voor de supermarkt stond. Aiaiai :(...

10. Humava

Humava Niet meer actief

Toen ik naar pinkpop was een aantal jaar geleden hebben ze snachts gewoon mn tent open geritst en mn portemonnee leeg getrokken. Terwijl ik lag te slapen! Hoe bijdehand. Ben daarna nooit meer naar pinkpop gegaan.

11. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Wat een lef zeg! Gelukkig nooit zelf meegemaakt maar ik ben dan ook erg paranoïde voor dit soort dingen, dus ik probeer het zo goed mogelijk bij me te houden
    Mijn man is bij de AH regelmatig het slachtoffer geweest, 1x in de 2 a 3 maand trokken ze zijn kluisje leeg. Met name zijn portemonnee en MP3 speler was 'ie vaak kwijt..

12. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Niet bij ons maar bij de buren zeker al 15 jaar terug, zoon (volwassen) van de buren kwam langs, had zijn fiets voor t huis gezet op de oprit, stond in de keuken (op de 1e verdieping, drive in woning) een sigaretje te roken, komt een knul aan, loopt naar zien fiets en rijd er nu mee weg... Buurman riep hem nog na.. HEEE DAT IS MIJN FIETS....

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Jeetje waar wonen jullie in hemelsnaam :$ Hier zet ik gerust mijn fiets de hele nacht buiten

14. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Was voor de verhuizing we woonde nog in zaandam, nu durfde ik het hier prov. Groningen ookwel, maar met de vele grasmaaiers die hier verdwijnen ook niet meer...

15. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Wat een wereld, zeg. Het is mij nog nooit overkomen, gelukkig. Maar ik ga me wel wat alerter opstellen... Ik vind het altijd zo erg om te lezen, zeker als het om bejaarde mensen in hun eigen woning gaat. In- en in-triest...

16. Jib

Jib Actief lid

Jan 15, 2011
    141
    0
    0
    Het is mij ook een keer overkomen op mijn werk. Geld uit mijn portemonnee gehaald.
    Ik kwam er pas achter toen ik einde van de dag mijn boodschappen ging doen. Gelukkig alleen geld en geen pasjes of andere zaken maar sinds die tijd heb ik alleen wat losgeld in mijn broekzak, een kopie rijbewijs in mijn tas en verder niks meer of ik laat het in de auto liggen.
    Je hoort het zoveel om je heen dus ook als ik ga winkelen neem ik geen tas meer mee alleen een klein zak portomoneetje met daaring wat geld en mijn pasje, die stop ik dan in mijn broekzak.

Share This Page