Hoi Hoi, Heb even een discussie met vriendlief, die vind dat het geld hier wel erg makkelijk "verdwijnt" Als alle vaste lasten betaald zijn en er een deel naar de spaarrekening gaat houden wij een bedrag over van : +- 1500,- Vrij te besteden om het maar zo te noemen, hier halen we boodschappen,kleding,cadeautjes,roken etc van. is dit nou zo schrikbarend veel?
1500 over? Dat is voor ons veel ja. Heel veel zelfs. Ik denk dat het per gezin verschilt en je leeft naar wat je hebt en wat je gewend bent. Als je wil weten waar je geld heen gaat kun je dat het beste eens bijhouden in een kasboekje.
als jullie 2 verdieners zijn vind ik het niet schrikbarend veel toen wij nog 2 verdieners waren zonder de kleine hadden wij 2000 vrij te besteden.. nu met 1 verdiener hebben we 500 vrij te besteden njah vrij gas, boodschappen etc..
Tuurlijk verschilt het per gezin, je leeft ook echt naar wat je hebt dat klopt, maar hij vond het zo schrikbarend veel.. ik vind het "normaal" omdat ik niet beter weet, daarom had ik zoiets ik vraag het hier eens, als er nou heel veel mensen het heel veel vinden dan heeft hij gelijk hihi
dit hadden wij ook die 2000 die ik eerder zei gingen elke maand op en dan hadden we soms maar een tientje over nu redden we het ook met 500 dus ja heb eigenlijk best veel ondingen ofzo gekocht ik weet het niet eens maar als ik nu nadenk aan het geld wat we hadden kunnen besparen
is het spaargeld daar al vanaf? Dus je geeft echt 1500 euro per maand aan boodschappen en leuke dingen uit? Dat vind ik inderdaad veel. Denk dat ik dan liever meer zou sparen.
1500 euro vind ik echt heel veel. dat is 18.000 euro per jaar wat je uitgaaf aan kleding kado's roken en boodschappen. als je dat toen wil bezuiniggen stop met roken het gaat weer met 50 cent omhoog
hihi ja ik weet dat het weer omhoog gaat en ja ik weet dat het verstandiger is om te stoppen. Ooit komt die dag nog wel
Ik vind het ook wel veel maar ben ook zo haha. Alleen vanaf april moeten we het met 650 euro doen benzine,boodschappen enz niet veel hopelijk gaan we het redden. maar ja we moeten wel me vriend zit in de zw in vanaf april gaat ie naar 70%
Moet er wel bijzeggen trouwens dat het tanken er ook nog bij hoort.. dat is 2x een tank a 50,- (we hebben 2 auto's ) dus 100,- gaat er nog af
zou je zelf niet liever meer sparen dan? wij hebben ieder 75 euro per week zakgeld/kadootjesgeld/rookgeld (nu zijn we gestopt dus dat valt weer mee) en kledinggeld. Plus nog 300 euro per maand voor boodschappen. totaal dus 900-1000 euro per maand. De rest wordt weggespaard. Jij zou dan dus 500 euro per maand extra kunnen sparen. Mooi meegenomen toch? edit: tanken zit er bij ons ook in.
Ik vind het heel veel. En ik vind het roken ook zo zonde van het geld. Het is zooo duur... en je betaald om je lichaam te verzieken.. Ik snap er helemaal niks van. Maargoed, ik vind het veel en zou zoals iemand anders al zei: lekker gaan sparen.
Tuurlijk zou ik zelf liever nog meer gaan sparen, maar ik vond dit vrij "normaal" we sparen elke maand een leuk bedrag, echt geen klein bedrag + voor de kleine meid, en was zelf echt in de veronderstelling dat 1500 niet zo schrikbarend veel was. jullie openen mijn ogen op deze manier
we hebben echt geen 2000 we verdienen net iets meer. dus we hebben zeker niet zoveel vrij uit te gegeven . dus vind het erg veel..
Ik vind het ook veel. Ik maak elke maand 500,- over naar de 2e rekening voor boodschappen benzine en extra dingen. Mocht het daarmee niet lukken, bv als we echt een stapel nieuwe kleren nodig hebben dan haal ik het van de spaarrekening, maar in principe lukt het hiermee.
vind het heel veel geld. Het is niet eens mijn maand inkomen totaal. Dus als je het mij vraagd ja heel veel geld om vrij te besteden aanboodschappen roken kleding ect. Heb ongeveer 300 in de maand voor eten kleren kids ect totaal om te besteden. En heb dan twee kinderen waar van een nog in de luiers een opvoedbal.
Jeetje echt waar? dat is gewoon 1/3!! Maar let je dan echt heeeel erg goed op de centjes of is het echt goed te doen??
Nee het is gewoon echt goed te doen. Ik doe boodschappen voor 50-60 per week, (ik reken dan maar even 250,- daarvoor) 100,- tanken, dan houden we daarvan nog 150,- over. En ja daar kunnen we alles mee doen wat we willen. En meestal koop ik dan nieuwe jassen en schoenen niet van dit budget, maar goed een nieuwe winterjas doen we 1 keer per 2 jaar, en schoenen p.p. 2 paar per jaar ofzo? Voor de rest lukt het gewoon heel erg goed zo.