Hoe kan ik dit weer herstellen? Ik heb een goede vriend die ik wekelijks sprak via de app kon alles bij hem kwijt en anderssom net zo. Tot hij een vriendin kreeg contact werd steeds minder omdat zij het niet wil hebben net kreeg ik dus te horen dat hij geen contact wil met mij hie jammer ook ivm haar. Hij woont aan de andere kant vh land dus langsgaan kan niet zo snel
Tja, ik zou zeggen: laat maar gaan, voordat je een jaloerse wederhelft op je dak krijgt. Wanneer iemand een contact laat verwateren vanwege de persoon waarmee hij een relatie heeft, zal het vast wel een reden hebben, denk ik dan. Ik snap dat er mensen anders over zullen denken. Ik heb voor mijzelf als stelregel; als het goed zit, duurt de vriendschap 4ever. Als er iets scheef zit, merk je dat snel genoeg. Hier zit schijnbaar iets scheef als het contact verwaterd is omdat 'zij het niet wil hebben'. Ze is schijnbaar bang voor iets. En ik vind dat hij ofwel op zijn strepen moet gaan staan of je haar gedrag moet accepteren en het laten gaan. Maar hoe dan ook; de bal ligt niet bij jou. Hij weet jou te vinden. Andersom was je er altijd al voor hem, voordat hij je aan de kant zette vanwege die chick.
Ik denk dat je het beste kunt zeggen dat je dat jammer vind en dat hij je weet te vinden en het balletje bij hem leggen, verder kun je weinig doen misschien gaat hij de vriendschap missen en komt er snel op terug.
Tja, helaas wil hij (willen ze) het zo en dat moet je dan maar accepteren. Meer kun je denk ik niet. Ik zou het er zelf ook bij laten nu, hoe moeilijk ook.
Hij is blijkbaar in een situatie terecht gekomen waarin hij jullie niet allebei kan 'hebben'. Hij zal moeten kiezen en blijkbaar heeft hij zijn keuze gemaakt. Dat is wel heel koud gezegd. Ik snap dat dit heel pijnlijk en verdrietig is voor jou. Maar ik vrees ook dat je er niks aan kunt doen. Hooguit, als je dat nog niet gedaan hebt, nog eenmaal reageren, bijv door te zeggen dat je dit heel jammer vindt en dat je hem mist. Maar dat je zijn keuze zult respecteren en hem het beste wenst. Op die manier gaan jullie in ieder geval niet met ruzie 'uit elkaar'. Als je gaat aandringen komt die ruzie er misschien wel en het is zonde om een mooie vriendschap zo laten eindigen. Het is sowieso al zonde als een vriendschap om zo'n reden moet eindigen. Maar als het dan toch moet, zorg dan dat het 'einde' ook net zoals is als de vriendschap was. Dan kunnen jullie er hopelijk, op termijn, met eengoed gevoel op terug krijgen. Als je het nu forceert en laat uitlopen op drama / ruzie, dan verpest je daar denk ik ook de goede herinneringen mee.
Heb idd gereageerd met dat ik yet jammer vind en dat we altijd hebben gezegd dat een relatie niet tussen ons in zal komen maar dat ik hem veel succes wens nu en in de toekomst
Heb je goed gedaan, denk niet dat je meer kunt doen hoe moeilijk het ook is! Vriendschappen die verwateren zijn nooit leuk.
Heel erg vervelend maar als hij jullie vriendschap stuk laat gaan door een vriendin die hij gekregen heeft, dan is hij jouw vriendschap ook niet waard. Ik ben misschien een stuk harder daarin maar als hij de vriendschap met mij zou verbreken omdat zijn vriendin (zonder reden) jaloers is dan zou ik zeggen dat hij ook nooit meer aan zou hoeven komen, ook niet als die relatie op een gegeven moment stuk loopt!
Ik zou het laten gaan. Zo gaan die dingen nu eenmaal vaak... Hard gezegd maar veel vriendschappen zijn gewoon niet voor altijd. Vrienden komen en gaan, en vaak maar een klein select groepje mensen dat altijd aan je zijde zal staan.
Zijn vriendin heeft er misschien geen goed gevoel bij dat haar vriend omgaat/contact heeft met een goede vriendin. Als hij daar begrip voor heeft, en de keus maakt om geen contact met jou te hebben omdat hij achter zijn vriendin staat (waar hij zijn leven mee deelt neem ik aan.) Dan is het enige wat je kunt doen het accepteren, daar moet je ook niet tussen willen zitten vind ik. Dat jullie toen der tijd hebben afgesproken dat er niemand tussen jullie kan komen.. tja, dingen veranderen nu eenmaal. Met zijn levenspartner gaat hij verder, niet met jou. Als hij hier achter staat is het goed toch.
Ik heb ongeveer in dezelfde situatie gezeten als TS. De relatie van goede vriend en zijn vriendin die overging naar een huwelijk heeft 6 jaar geduurt totdat ze gingen scheiden. De afgelopen 3 jaar is het contact tussen ons verwaterd, hij was veranderd door haar (niet in positieve zin) en ik heb altijd het gevoel gehad dat zij heel veel moeite met mij had, dit heeft hij, nu we sinds kort weer contact hebben, ook bevestigd. Ik zou idd het proberen los te laten, mocht de vriendschap echt voorbestemd zijn, komt hij vanzelf wel weer terug. Een geforceerde vriendschap waarbij er een jaloerse vriendin in het spel is, is geen pretje. je moet ten alle tijden op je woorden letten voordat het tegen je gebruikt gaat worden.
ik heb ook in zo'n zelfde situatie gezeten. Alleen mijn beste vriend heeft tegen zijn vriendin toen gezegd'' je accepteert haar erbij en anders ga ik niet verder met jou'' uiteindelijk accepteerde zij het en zijn we zelfs vriendinnen geworden. Helaas heeft de relatie tussen hun geen stand gehouden en zijn zij na 12 jaar uit elkaar gegaan en wij zijn nog steeds beste vrienden. Nu al 20 jaar. Probeer het los te laten. Misschien wanneer zij langer bij elkaar zijn dat zij jou niet meer ziet als bedreiging
Vertel mij wat Ik ben die jaloerse vriendin Vanaf de andere kant dus. Nee, weet je wat het is? Mijn partner had een vriendin waarmee hij erg close was. Ze waren ook al 1 à 2 x samen in bed beland en hij had serieuze diepe gevoelens voor haar. Zij heeft hem 1x afgewezen en daar bleef het voor haar bij. Maar mijn partner kon haar niet uit zijn hoofd zetten en bleef dergelijke gevoelens voor haar houden (zonder wat te zeggen, jajajaja we zijn vrienden blabla :x) en had letterlijk een zwak voor haar. Ze speelde onbewust met zijn gevoelens want hij kon geen enkele redelijke grens aangeven en gezien haar grenzeloze karakter nam ze meer dan dat ze gaf. Daardoor kreeg hij telkens een emotionele klap. Daarmee wil ik geen schuldigen ofzo aanwijzen, maar soms moet je als buitenstaander gewoon een lijntje doorknippen. Of je kiest voor mij en je bent gelukkig - of je kiest voor haar en je blijft de rest van je leven maar wegkwijnen. Maar verwacht niet dat ik hier rustig ga zitten toekijken en afwachten; zo'n vrouw ben ik niet. Hoe het ook zij; de vriendschap is verwaterd. Punt. En ik ben blij toe want even los van bovenstaand verhaal: ik mocht haar totaal niet en zij mij niet - het werd inderdaad stoken van beide kanten en daar wil je als man zijnde niet tussenin zitten. Mijn schoonfamilie (dus zijn familie) vond haar ook 3x niks en liet dat duidelijk blijken, etc. Het liep gewoon op een dead-end; en vooral toen ik zwanger bleek te zijn. Maar wat ik wilde meegeven: misschien besef je het als vrouw zijnde niet en heb je hem gewoon in de friendzone geknikkerd, terwijl er stiekem van zijn kant uit toch verwachtingen zijn die zijn huidige relatie in de weg zouden kunnen staan.
Maar dan speelt er meer dan alleen een vriendschap. Ik ben nog nooit met mijn beste vriend in bed beland. We hebben zelfs nog nooit gezoend of iets. Er zijn ook nooit gevoelens geweest voor elkaar, maar ik hou wel heel veel van hem Wij zijn echt maatjes
Dat weet ik niet heeft hij me nooit verteld toen we elkaar leerden kennen ongeveer twaalf jaar terug hebben we wel gezoend enzo (vakantieliefde) eenmaal thuis hebben we beiden gezechd dat het nooit wat kon worden en voelden meer als broer zus en sindsdien wekelijks appen mailen of fb af en toe afgesproken