het doet zo'n pijn

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sylvia29, Mar 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Ik ga het nu toch maar proberen uit te leggen, anders ga ik mijn omgeving echt gek maken (en met omgeving denk ik dan mijn vriend)
    Weken geleden begon ik snachts wakker te worden van een tintelende voetzool, na een week werd dit brandend en weer een week later werd dit 1 rechte lijn vanaf mijn bil naar die zool, en alleen als ik lig dus.

Volgens de vk geen zwangerschapsklacht, dus naar de ha en die stuurde me door naar de fysio.
    Die zei dat het mijn SI gewricht is, 1 of ander iets (naam kwijt) maakt mijn bekken zachter, en ook de rest daaronder (SI gewricht zit aan de achterkant) en daardoor druk op een zenuw en heel verhaal waarvan ik hoop dat ik het goed vertel, zal wel niet.
    Afgelopen vrijdag mijn eerste beurt gehad, tot zondag weinig last gehad maar toen ging het weer even hard verder.
    Ik heb oefeningen die ik braaf doe en afgelopen dinsdag weer terug gegaan.
    En nu, woensdag, is het in de loop van de dag steeds pijnlijker geworden...bukken lukt niet, lopen niet, zitten en liggen doet pijn, echt ALLES doet pijn helemaal onderaan mijn rug, meer richting in mijn bil en het stroomt alle kanten op nu het steeds erger wordt.

Nu heb ik een afspraak voor vrijdag maar ga denk morgen maar bellen want ik kan gewoon niets, ik verveel me en wil dingen doen maar alles wat ik wil doen doet zo'n pijn!
    Het zit nu alleen links maar merk nu al dat rechts zoiets heeft van als links pijn doet doen wij mee!

Ik ben niet kleinzerig maar na 3 maanden overgeven en misselijk en moe zijn en 3 weken niet slapen en dan nu die pijn ben ik het echt spuugzat, ik wil gewoon leuk koken en een leuk schoon huisje hebben, wasjes draaien, met de hond wandelen en ga zo maar door.

Heeft iemand hier soortgelijk iets gehad en misschien IETS dat het op lost of wat dan ook?
    Moet zo echt mijn bed in en heb echt geen zin weer 5 keer wakker te worden.

2. Que

Que Niet meer actief

Ik heb een hernia en 3 jaar geleden mijn rug gebroken, dus begrijp wel waar je ongeveer last van hebt.

Wat misschien handig is een aantal keren per dag plat gaan. Weet niet of je werkt....... Als is het maar 10 min. Helemaal plat dus op bed of op de grond zonder kussen onder je hoofd. Doet dit te veel zeer in je rug dan je benen de eerste 5 min in 90 graden leggen. dus als het waren je onderbenen op de bank en je bovenlijf op de grond. Dan 5 min. helemaal plat.

Wat je ook kan doen naast rusten wat dat moet je echt doen is een belly belt kopen van het merk anita. die verkopen ze bij de prenatal.

Ik zou me niet zo druk maken om dingen te doen en schoon te maken, want je rug moet je nog heel wat jaren gebruiken.

Ik kan nu vanaf week 20 eigenlijk al niets meer. Doe iedere dag wat in mijn huishouden, maar voornamelijk lig ik zo vanaf 11 a 12 uur plat en dan kan ik niets meer van de pijn. Fysio is uitbehandeld en het enige wat ik kan doen is medicatie om de pijn te verlichten. En dat wil ik niet voor mijn baby. ben nu ook nog eens voor de 4e keer deze zwangerschap ziek dus dat komt er ook nog eens lekker bij.

Dus meid, doe alles lekker rustig aan!!

Ik ga weer proberen te slapen.

3. asje79

asje79 Actief lid

May 20, 2009
    203
    1
    18
    Hee Silvia,
    wat vervelend zeg! Ik had/heb dat ook af en toe: een tintelende voet, alsof er een galm in zat, heel vreemd. Ook af en toe een heel warme plek onder 1 bil. Mijn verloskundige zei hetzelfde: door de verweking verplaatst alles wat en knellen er zenuwen af. Zij noemde het ischias..
    Wel iets typisch voor zwangeren.

Ik weet niet of je er echt wat aan kan doen, in ieder geval moet je NIET koste wat kost het huishouden e.d. doen! Want belasting is sowieso niet goed.
    Echt balen voor je, ik ben zelf nu langzaam aan het accepteren dat ik niet alles meer kan en dat ik dan ook echt mijn rust pak, alsof dit je eigen lichaam niet meer is he!
    Meid, sterkte!! Als het goed is, gaat het over als je eenmaal bevallen bent, ik weet voor nu een schrale troost...

Groetjes!

4. Lady K

Lady K Bekend lid

Aug 7, 2009
    652
    0
    0
    Ischias?????

5. Mamsey

Mamsey Actief lid

Mar 5, 2010
    332
    0
    0
    Verzorgende
    NL :D
    Ik heb ook zwangerschapsischias gehad. Heel vervelend. Het enige wat bij mij hielp is veel lopen (deed ook pijn, maar na een tijdje minder) en op een bal zitten.
    Dus skippybal of trainingbal en dan evenwicht telkens corrigeren.

Maar als je weer last hebt, gewoon bellen en naar de fysio gaan. Je zegt zelf dat het heeft geholpen al was het maar voor korte tijd.

6. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Mamsey de vorige keer was het 2 dagen over, de laatste keer is het alleen maar erger geworden dus ga sowieso morgen (ik heb 2 dates per week met hem :p) en overleg dan even met hem.

Mijn bijrijdster heeft zo'n grote bal!
    Had ze inderdaad voor dit soort dingen gekocht maar niet nodig gehad.

Wel fijn dat meerdere hier zeggen van joh dat ken ik en gaat over, want mijn verloskundige zei dus dat heeft niets met de zwangerschap te maken, dus ook daar maar op terug komen want als ze dit gezegd had had ik me niet zo'n zorgen lopen/zitten/liggen maken.

Het is vandaag iets minder, heb de tip van Que gepikt en ben meerdere keren plat gaan liggen, en dan lig ik te kort om mijn voet te laten branden maar blijkbaar lang genoeg om minder last te krijgen.

Dus morgen nog even zo verder, dan de fysio smiddags in lichten en dan mijn verloskundige volgende week vertellen dat het volgens de fysio wel door de zwangerschap kwam.

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    klinkt idd als zwangerschapsischias... ik heb dit alleen s'nachts, ik slaap op rechts en als ik dan te lang op rechts lig dan heb ik een pijnlijn van m'n bil/heup helemaal tot voorbij m'n knie, errrrrug pijnlijk!! lijkt me ook erg vervelend als je daar overdag last van hebt :(

8. helia

helia Actief lid

Dec 4, 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    hoi hoi .....ik heb het ook:) die pijn ik loop sinds een week of 10 bij Mensendieck, heb oefeningen gehad en het gaat redelijk.
    Alleen lang lopen of staan of uberhaubt iets doen gaat niet dan kan ik gewoon niet meer lopen.
    Liggen is ook niet leuk;) dus jah wat blijft er over lol.
    Maar het is bij mij met de oefeningen wel minder erg dan in het begin.
    Dus ik hoop voor jou dat er met oefeningen en rust binnenkort verbetering in zit ....succes.

9. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    babebabe ik had het alleen snachts, nu gaat het vrolijk de hele dag door.
    ik betrap mezelf er nu wel soms op dat ik tegen mijn buik aan het praten ben, maar dan in de trant van je mag mama niet zoveel pijn doen he, ik ben je melkmachine dus ik zal maar lief zijn als ik jou was :p

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    whahahaha, dat gaat hier niet op want ik ga geen melkfabriek worden :D maar ik praat ook tegen de kleine hoor, als ik weer es een trap tegen m'n ribben krijg zeg ik "krengetje van me" :p:p

11. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Whahahahaha, dat is ook leuk :p
    Heb van de week snachts wel sniffend mijn vriend wakker gemaakt:
    Ik heb nu al tien keer gezegt dat ik wil slapen en hij luistert niet, zeg er wat van!!!!

Ik sliep nog half, maar het schijnt heel komisch geweest te zijn voor degene die niet bont en blauw getrapt werd van binnen :p

12. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

herken het ook van mijn eerste zwangerschap, was ook zwangerschapsissias. Hiervoor ben ik naar de fysio geweest, dit werd niet echt beter en ben toen op advies van een vriendin naar een osteopaat geweest, deze heeft me echt geholpen. Alles staat met elkaar in verbinding en die pijn komt vaak uit een andere oorzaak elders in het lichaam.

13. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb niet zoiets soortgelijks gehad, maar ik heb wel flink bekkenklachten gehad vanaf 17 weken (begon al met 8, maar werd pas rond die tijd een stuk erger)...
    eerst ook fysio, bij een bekkenfysiotherapeut, maar dat hielp eigenlijk nauwelijks.
    ik ben nu 3x bij een chiropractor geweest en dat scheelt echt een hele hoop!! ik zou eens informeren of zo iemand iets voor jou kan betekenen, want ik loop nu nog gewoon rond, kan mn kleine mannetje verzorgen, loop soms echt nog te sjouwen, en dat kon ik 10 weken terug echt niet!!

14. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Is het geen kramp? Dat je dan een heel dikke buil krijgt aan je kuit?
    Want dat kan ook verhiiiiipte veel pijn doen, 's nachts!

15. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Thanks voor het mee denken meiden, op het moment wil ik alles wel proberen.

Kisbaba nee het is echt geen kramp, het begint ook echt in mijn voetzool en pas als ik het negeer en blijf liggen wordt het branden en pas daarna voel ik 1 lange lijn vanaf mijn bil naar mijn voetzool gaan, heb ook bij de fysio drie keer moeten vertellen dat het echt eerst de voetzool is en later pas die lijn vanaf mijn bil.
    En sinds een week dus overdag echt die pijn in mijn linkerkant wat er voor zorgt dat helemaal niets meer pijnloos kan.

Heb nu afgesproken met mijn bijrijdster dat zij morgen en overmorgen gaat rijden en dinsdag ga ik op haar kleine passen zodat zij mijn paardje weer kan rijden.
    Ik heb het idee dat ik er namelijk wel op kom, maar na een uur echt niet meer er af kom :S

16. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    Hoi,
    ik heb het ook gehad maar kon het aardig onderdrukken met mensendieck. Wat bij mij ook goed hielp was mijn benen wijdt houden, niet charmant maar minder pijnlijk, dan wordt je SI gewricht iets minder los en bij mij hielp dat, ook op een skippybal zitten werkte goed voor me.

Ik heb ook een paard :) heb tot 26 weken gereden, toen was ik te zwaar geworden :S Longeren werkte averechts, door de kleine stapjes werd het erger. Rijden (lekker stappen buiten) ging wel erg goed.

Succes ermee!
    Miek

17. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb dezelfde klachten vanaf week 8. Hier zit het voornamelijk rechts in de bil en been en links doet af en toe gezellig mee. Hier met name de scherpe pijn als ik te lang in dezelfde houding heb gezeten. Regelmatig van houding wisselen en veel liggen/ uitrusten. Ook wat Miek al schreef om met de benen wijd te zitten is prettig. Ik noem het de bouwvakkershouding :D. Te lang in de auto zitten is trouwens funest en ik zorg dat ik dan elk half uur even de benen kan strekken. Slapen doe ik met een voedingskussen tussen mijn knieen. Mijn moeder is zo lief geweest om een grote schoonmaak in ons huis te houden en dat geeft in mijn hoofd weer wat rust. Ik weet niet of je iemand hebt, die je kan vragen? Juist het schoonmaken levert heel veel pijn op en kan je beter zoveel mogelijk laten.

Verder had ik het 'geluk' dat mijn fysio er achter kwam dat mijn ene been wat langer is en sinds ik een inleghakje gebruik zijn de klachten ook al verminderd. De pijn is er continue maar met wat aanpassingen, elke week een massage van de fysio en veel rust is het nu goed te doen. Veel succes ermee!

ps ik hoor trouwens uit mijn omgeving ook hele goede verhalen over de osteophaat, maar heb er zelf geen ervaring mee.

18. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Lieve moeder heb je Trees, maar die van mij lacht me vierkant uit hoor, en mijn schoonmoeder misschien niet...maar ja...tsja..je weet wel :$
    Vriendje doet gelukkig het stofzuigen, en als ik tijdens het koken last krijg dan neemt die het over.

vanmiddag naar de fysio, lijkt me zalig als die me onder handen neemt hahaha.

Miek ik heb wel geluk bij longeren, als ik stil blijf staan blijft ze ook lopen hahaha, dus mijn longeeracties zien er erg komisch uit :p
    En ik mis het lekker gek doen samen maar ja, zij mist het geloof ik ook want ze heeft vandaag de dag opeens boksessies tijdens het rijden, erg chaggo dat arme ding.

Vannacht weer wakker met een brandende voet, vriend er weer uit, voet gemasseert en een dik kussen er onder gelegt, inderdaad half wijdbeens gaan liggen, en half gedraaid en ben nu ook wijdbeens aan het zitten en testen of dit beter werkt.
    Wel leuk zo een kind, maar je krijgt het niet cadeau he :p

Share This Page