luizen/neten

Discussie in 'De lounge' gestart door serena15, 13 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    Al een aantal weken lopen mijn kindjes rond met neten in het haar
    ze hebben dit opgelopen op het kdv.
    gelijk behandeld met shamppo en uiteraard gekamd volgens vorschriften
    maar nog steeds blijven de neten er inzitten

wie weet advies?

Hoe kan dit nu?

ik blijf kammen!!!! 2 keer per dag ( ook bij mezelf) heb het zelf ook!! en behandeld)

hoe kan het dat de neten niet weg gaan.

ik hoop dat iemand ons kan helpen met advies geven we kammen met goed metalen neten kam. hebben alles in huis gewassen ed

2. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Heb je knuffels/kussens ed ook gewassen of afgesloten in dichte plastic zakken zodat de luizen stikken?
    Misschien kun je nog met een ander merk luizen shampoo wassen. De luizen worden ook wel eens resistent voor een bepaald merk.
    Luizen houden niet van vies haar dus een klein beetje gel of haarlak erin doet ook wonderen.

Succes ermee!

3. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik denk dat het lege neten zijn. en aangezien ze zeer goed vast zitten heb je kans dat ze blijven zitten, maar dat er dus niks meer in zit.

4. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    ze zitten vrij los!!! in het haar maar ze blijven zich maar aan maken heb ik het idee? want blijft maar er inzitten, dit is al 5 weken aan de gang( het moet er toch een keer uit gaan?
    of is dit een normaal proces)
    Ik heb er nog nooit mee te maken gehad

ben er zo moe van 5 weken kammen 2 kindertjes en mezelf
    en doe dit 2 keer per dag. een kwartier per kind

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    kam je wel met een netenkam ipv luizenkam? Ik heb laatst toevallig gelezen dat hier verschil in zit

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hier hielpen shampoo's niet.
    Koop een product waar dimeticon in zit(Oa prioderm heeft dit en XT ook)
    Toen was het hier binnen notime weg!

7. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Hier hielp kammen juist wel. Eenmaal daags droog kammen met netenkam, eenmaal daags nat met cremespoeling kammen met netenkam. Twee weken volhouden, en ze waren definitief verdwenen. De lijmstof van neten kun je trouwens losweken door in het laatste spoelwater na het haren wassen azijn toe te voegen.
    Er zijn ook nieuwe anti-luismiddelen waar voor luizen nog niet resistent zijn, daar heb ik verder geen ervaring mee, maar misschien de moeite waard om eens te proberen?

Het wassen van knuffels ed is trouwens niet meer nodig zie richtlijn in bijgevoegde link

KLIK

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hier alleen met de lotion bekend. Goor spul maar die neten en luizen moet je echt uitroeien! Daarmee kam je alles weg, 5 weken is echt niet normaal meer.

Deze gebruik ik, na een keer is t weg:
    Prioderm Luizen Lotion, 110 ml..€11,25

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oh en dingen die je niet heel heet kan wassen(zoals een hoofdkussen) even een week in een afgesloten vuilniszak leggen. De rest zo heet mogelijk wassen en kussenslopen strijk ik zelfs nog na. Het hoofdeinde van de bank die ik met t strijkijzer(stomen) en de matrassen ook. Boorden van jassen etc ook, daarna alsnog een week in een zak(ja ik vind het zooo goor, wil echt heel zeker zijn dat ik er dan vanaf ben;)). Mijn oudste heeft het nu twee keer gehad en gelukkig twee keer snel vanaf op deze manier.

10. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Vergeet ook niet de auto en eventuele wandelwagens e.d. mee te nemen tijdens het schoonmaken (of een week niet gebruiken).

11. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik kam met een neten kam!!!'

Ik heb alle dure spullen gebruikt prioderm xtl luis en noem maar op maar de neten blijven!!!!

ik kam nat en droog.. heb alles geprobeerd!!

ik ben radeloos!! inmiddels

Ik wacht op iemand met het verlossende antwoord ( hoop ik!!!!)

12. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier ook lang last gehad, geen beestjes meer maar die eeuwig blijvende neten! Ik werd er ook niet goed van. Het waren idd lege neten maar ik kreeg ze er met geen middeltje eruit! Uiteindelijk de kinderen om de beurt bij mij op schoot met hun hoofd en pluk voor pluk met de hand gecontroleerd en met de nagels eruit getrokken...pokkenwerk maar wel alles eruit kunnen krijgen..

Succes met het uitroeien;)

13. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou, aha ik ben dus niet de enige..
    ze zijn nog zo klein lastig hoor. jongste is nog maar 16 maand

14. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    maar als er steeds nieuwe bij komen zou je zeggen dat er nog luizen moeten zijn....
    Ik zweer hier bij de robi comp pro.Helpt overigens alleen tegen de luizen,maar als die weg zijn komen er ook geen nieuwe neten meer...

15. mamaliesjejuult

mamaliesjejuult Actief lid

7 jul 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier heeft de oudste meer dan 4maanden!!!!:$ mee rondgelopen. tot ik het beu was. ik had besloten om het dagelijks (2x) te kammen en 2weken haar haar niet te wassen en ze waren weg! luizen hebben heel graag proper haar en daarom wou ik het omgekeerde proberen. dus misschien eens proberen?

16. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb net de elektronische netenkam besteld en probeer te kammen kammen kammen'en blijf hopen op reacties hier!!!

17. Quit nits creme,
    dat is op natuurlijke basis, en werkt geweldig.
    Ze hebben ook preventiespray, als er luizen op school geconstateerd zijn, dan gaan ze allebei met spray in dr haar naar school
    De oudste heeft ze een jaar of 4 geleden gehad en na de behandeling met quit nits en sparyen met preventiespray nooit geen last meer gehad

werkelijk geweldig spul

18. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    waar kan ik die creme halen? werkt dit tegen de neten ook?
    waar te koop?

19. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Hier dus precies hetzelfde.
    Voor de vakantie was er een luizenplaag op school en dochter had ze dus ook. Ik alles gewassen en behandeld en toen had ze de dag erna nog een paar neetjes. toen kwam de vakantie en nu had ze vandaag weer controlle en zij had als enige van de klas nog neten. grrrrr schaamde me kapot.weet dat het niet hoeft maar ja.

Maar ik ben naar de kapper gegaan en daar zagen ze dat het lege waren(dood dus) en dat luizenmoeders dat vaak verwarde met gewone.

Zij adviseerde om met azijn te spoelen en dan goed kammen dit zorgt dat de lijm loslaat.
    Echt ik hoop dat dit nu werkt want heb de afgelopen weken al elke keer lak in haar gespoten en niet te vaak wassen.

20. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Haal er eentje uit en plet hem tussen 2 nagels, hoor je een knakje leeft ie nog en hoor je niks, is ie dood :).

Deel Deze Pagina