Verstandskies en kies daarvoor kwijt, wie heeft dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Elleke, 14 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zeg niets stellig. Ik geef alleen mijn advies op basis van mijn ervaring en geef aan dat je een bovenkaak en onderkaak niet kunt vergelijken.
    Een kennis tandarts heeft mij destijds al gewaarschuwd dat dit het risico was, maar ik wilde toen niet luisteren en liet de kies trekken. (Inmiddels alweer 15 jaar geleden. Klachten ontstonden ook pas na een jaar of 5).

2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    Daar speelt dit probleem niet en is dus ook niet met elkaar te vergelijken.[/QUOTE]

Dit vind ik vrij stellig staan als een aanname. Maar goed, jij zegt van niet en dit gebeurt nu eenmaal met typen ipv een gesprek.
    Ik ga hier ook geen discussie over voeren. Dat is absoluut niet m’n bedoeling. Ik gaf alleen TS een tipje :D

3. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Hier aan 1 kant geen verstandskies en de 2 kiezen daarvoor eruit. Dat zie je alleen als ik voluit lag en je recht in mijn mond kijkt. Nu is de kies die er nog wel zit ook erg slecht en die wortels zijn al dood, daar gaan we iets overheen zetten omdat je dat wel degelijk gaat zien als ik die niet meer heb en ik eet alles aan die kant met nog maar die 2 kiezen en ondertussen stevig tandvlees.

4. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Bedankt voor jullie reacties, morgenmiddag gaat de kies eruit. Zie er erg tegenop, maar deze pijn steeds is ook niet wat. Kon prima zei de tandarts, je ziet er niks van.

5. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik mis sinds kort een kies in de onderkaak, de eerste 'gewone' kies vanaf voren gezien zeg maar. Jarenlang heb ik last gehad van die kies. Na een wortelkanaalbehandeling (wat het niet oploste), afvlakken (zodat er minder druk op zou staan) en een paar keer repareren van een scheurtje kreeg ik een ontsteking in mijn tandvlees onder de kies. Gevolg: bij elke kauwbeweging drukte de kies in de ontsteking. Op een gegeven moment dacht ik een gaatje te hebben maar bleek de kies helemaal doormidden te zijn en heeft de tandarts 'm getrokken...

Nou, na de eerste schrik (ik vond het echt héél erg) ben ik nu zó blij! Eindelijk geen pijn meer en met het kauwen merk ik eigenlijk niets. Ik moest in het begin wel heel erg wennen aan het 'gat' en had het gevoel of was ik zo'n tandloos oud vrouwtje hahaha.
    De tandarts gaf aan dat de kiezen in de bovenkaak kunnen verzakken maar niet iedereen daar last van krijgt.

Succes morgen!

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #26 merah, 15 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2018
    Dit vind ik vrij stellig staan als een aanname. Maar goed, jij zegt van niet en dit gebeurt nu eenmaal met typen ipv een gesprek.
    Ik ga hier ook geen discussie over voeren. Dat is absoluut niet m’n bedoeling. Ik gaf alleen TS een tipje :D[/QUOTE]

Die zin is idd wel stellig en die bedoel ik ook zo. Iets wat al onderin zit kan namelijk niet verzakken. Dus dan speelt dat risico ook niet. Vandaar.. Ik dacht dat je m’n advies in het geheel nogal stellig vond. :)

7. PinkPanther

PinkPanther Actief lid

16 dec 2013
    131
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb overal maar 3 kiezen... op mijn twaalfde 4 kiezen moeten trekken ( overal de laatste) en 2 jaar terug 4 verstandskiezen. Ik mis absoluut niets qua kauwen !

Deel Deze Pagina