Hoe ruikt wasmachine weer fris?

Discussie in 'De lounge' gestart door Donja62, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donja62

Donja62 Actief lid

25 jul 2010
    303
    19
    18
    Hoi

Mijn wasmachine ruikt niet fris. Wat muffig.
    Ik gebruik het geregeld, lees bijna dagelijks. Op alle graden en ook eens per maand op kookwas. Met soda. Heb alle wasmiddelen vloeibaar al geprobeerd. Blijft echter onfris ruiken.
    Jullie nog tips?

Groetjes

2. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ik was met poeder. Heb het idee dat vloeibaar makkelijker achterblijft in de machine. Dit omdat er ook altijd wat achterblijft in het vakje voor de wasverzachter.

Mijn machine was een paar jaar oud en na een nieuwe te hebben gekocht rook het weer fris. Dus misschien is er ook wel wat aan vervanging toe.

3. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leeg laten draaien op 90 graden met een vaatwasblokje in de trommel. Helpt hier altijd wel

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    elke 2 weken op 90 graden wassen met vaatwasblokje... mijn was wordt ook een stuk schoner... vooral mijn witte was

5. sjak

sjak Niet meer actief

Ik spoel eens oer half jaar met speciale hg reiniger voor wasmachine en vaatwasser.

6. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    Vorige week de monteur over de vloer gehad!
    Hij begrijpt niet dat vloeibaarwasmiddel nog zo goed verkoopt, want volgens hem is het echt bende.
    - Stinkende wasmachine
    - Muf wasgoed
    - Onderdelen krijgen meer aanslag

Advies van hem.
    Waspoeder gebruiken
    liever geen wasverzachter
    Zo min mogelijk op lage temperaturen wassen.
    Regelmatig een lege kookwas
    En het vullaadje voor wasmiddelen er helemaal uit halen en de aanslag wegpoetsen.

Persoonlijk weer terug gestapt op poeder en vind het idd echt frisser en schoner :)

7. MB2

MB2 Actief lid

13 sep 2012
    435
    27
    28
    NULL
    NULL
    Misschien een kookwas met soda en azijn? Dat wil hier nog wel eens helpen.

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik gooi er elke maand een volle fles schoonmaak azijn in en laat deze draaien 95 graden zonder was. Perfecto!

9. mamsvan6

mamsvan6 Actief lid

14 jan 2014
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een keer met azijn op 95 graden

10. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    1 keer per maand op 90 graden met halve fles schoonmaakazijn met lavendel geur. Sindsdien nooit meer last van gehad!

11. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    En waar gooien jullie die schoonmaak azijn dan in? In de la en dan het hoofdwasbakje? Moet je echt schoonmaakazijn gebruiken of natuurazijn? Ik heb ook soda gehaald maar wat werkt nu het beste?
    Ik heb namelijk soms ook van die zwarte strepen op mijn witte was, terwijl mijn wasmachine nog best jong is...

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Met waspoeder heb ik juist dat er snel witte vlekken op m'n zwarte was komt.
    En zwarte strepen op witte was lijken mij zeepresten.
    Maar wat ik doe: regelmatig op 90 graden een lege trommel laten draaien met een vaatwastablet erin. En tevens het laatje en filter reinigen.
    Dat filter zit 'dood' water in en stinkt als een malle.
    Ook even goed de rubbers reinigen. Doe ik hier met een vochtige doek. Die rubbers zit vaak de meeste aanslag in.

Mijn wasmachine is nu 8 jaar oud en al een keer verhuisd. Het is een goedkope van de indesit en doet het nog steeds goed. Ik durf dit bijna niet te typen want meestal is het de goden verzoeken, hahaha.....

13. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Idd af en toe op 90
    Zwarte vegen komen door vuile rubbers in je deur ga daar maar eens met een doek door langs.
    Het gebruik vloeibaar in een bol heel weinig en dan de bol in de trommel nooit iets in de bakjes want ik gebruik nooit wasverzachters.

14. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Vaatwastablet helpt heel goed.

15. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Dit vraag ik me ook af!

Mij is trouwens ook geadviseerd om met poeder te wassen omdat vloeibaar veel aanslag op je wasmachine onderdelen achterlaat. En de poeder dan half om half met gewone azijn. Dat was dan weer een tip van die vrouw van hoe schoon is jouw huis.

Deel Deze Pagina