Mag gewoon hoor! Er zijn alleen een hoop (vooral de jongere generatie) tandarsen die het niet meer durven. Ze hebben er weinig ervaring mee en sturen daarom door naar een kaakchirurg. Alleen onder bepaalde omstandigheden bijv, echte scheefstand van de kiezen, kromme wortels, zenuwen die vlak langs/bij de wortels lopen, en zo zijn er nog een paar dingen moet er door gestuurd worden naar een kaakchirurg. Verder mag een tandarts gewoon alle tanden en kiezen, boven en onder trekken. Hmmm, nog even en tandartsen mogen niks meer . @ Mencintai, Ik zag net dat je je vraag ook al elders op een forum gesteld hebt hoop voor je dat je snel antwoord krijgt !
hahaha ja klopt maar daar zeide ze als antwoord dat ik maar moest zoeke op het forum, pfff geen zin in. Weet het in ieder geval al meerendeels van deze antwoorde hahaa
En de tandartsen van tegenwoordig trekken niet altijd meer de verstandskiezen eruit! Ik mag ze alle vier houden! Heb zelfs een gaatje in de verstandskies rechts achter die ze vullen. De tandarts zegt dat mjin kiezen hele goed zijn. Overigens was ik jaren niet naar de tandarts geweest (12 jaar ) niet en ik heb 3 gaatjes een is vorige week gevult en de andere na de bevalling. ?Dat had ik zelf liever namelijk
@Tom: ja klopt, mijn onderste mogen erin blijven omdat ze genoeg ruimte hebben en gewoon recht zijn, de bovenste moesten eruit omdat ze anders mijn andere kiezen scheef zouden duwen.
Ik heb ze ook allemaal laten trekken bij de kaakchirurg. Spuiten deden weinig zeer, trekken voelde ik ook niet en ik had weinig napijn, je zag er zelfs niks van, het viel reuze mee, maar zoals je leest heeft iedereen een andere ervaring! Succes!
Ik ben ook alle vier mijn verstandskiezen kwijt... gewoon door de tandarts laten trekken. Dat trekken deerde mij niet, het was immers verdoofd, maar die prikjes van de verdoving....die vond ik juist vre-se-lijk. De assistente stond bij mijn hoofd en ik had haar uit reflex bijna een mep verkocht... Die van mij zijn verwijderd trouwens omdat er geen ruimte meer voor ze was.
Oh mijn tandarts vertelde wat anders maar ok Plus dat de kaakchirurg volledig wordt vergoed en de tandarts niet (afhankelijk van je dekking dan he)