hoi hoi ik heb vandaag 3 plantjes gekregen maar nu weet ik niet of ik deze buiten mag zetten.nu was ik aant kijken of er een kaartje in zit maar nee hoor.het is een plantje met pepertjes (sier) maar ik zou nu niet weten of het buiten mag.
nee denk het niet. pepertjes groeien volgens mij alleen in warme landen dus zullen ze hier denk ik niet buiten mogen. weet het niet zeker hoor maar zo zou ik redeneren.
heb ook sierpepers in huis staan en bij het tuincentrum zeiden ze dat het een binnenplant is maar in de zomer kun je ze ook buiten plaatsen. de latijnse naam is capsicum (wel verstandig om even te googlen)en daar heb je vele varianten van. hieronder een link die je wel even moet bekijken want er zijn soorten die giftig zijn en aangezien ze van die mooie felle kleurtjes hebben is het met kinderen en dieren wel oppassen geblazen http://www.tuinindex.nl/NL/tuininfo.php ... nnf_id=294
Heb ze van de week gezien, daar stonden ze buiten bij de bloemenwinkel, zullen vast wel buitenplanten zijn, zijn best grappig. Ik heb alweer 2 grote Amarillessen in een grote cilindervaas gezet, staat ook zo leuk voor het raam.