Dagmenu van een zwangere...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door appelappel, 1 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd wat nu echt goed & gezond eten is tijdens je zwangerschap. Ik dacht: ik zet eens op een rijtje wat ik vandaag heb gegeten...

07.00 uur Smacks (soort cornflakes) met halfvolle melk

10.30 uur Kiwi & banaan

13.00 uur 2 volkoren boterhammen met 1 plak cervelaatworst, 1 bruin bolletje met jam, glas optimel drink, 75 gram komkommer

17.00 uur 1 liga milkbreak

18.00 uur 125 gram spinazie, 1 varkensschnitzel, 250 gram magnetronaardappeltjes

19.00 uur verwacht ik een bakje optimel yoghurt te nemen

Verder tot dusver 1,5 liter water en 6 koppen thee o.i.d.

Daarnaast slik ik Gravitamon.

Vinden jullie het veel? weinig? mis ik iets?
    Volgensmij is mijn eten wel gezond, echter ik beweeg heel weinig op een dag (meestal een kwartier wandelen per dag).

Ben ook benieuwd naar dat van jullie!

Liefs
    NN (alias naannaan)

2. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ik vind het er heel gezond uitzien. Misschien dat het vetgehalte wat laag is met al die optimelletjes... (maar ik doe het zelf ook hoor!)

Ik haal deze hoeveelheden niet eens. Mijn eetlust is nog steeds niet helemaal terug... Mijn menu van vandaag:

ontbijt: yoghurt met 2 kiwi's, 1 peer en paar lepels cruesli

lunch: mini paasstolletje (was nog over)

tussendoor: 1 snelle jelle

diner: hachee met 2 opscheplepels aardappelpuree en 3 opscheplepels rode kool, toetje: volle yoghurt (ipv optimel ;) anders krijg ik echt niet genoeg binnen)

vocht: 4 glazen water, 4 kopjes thee

3. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    oei, dat jullie daar zo over nadenken. maar laat ik het ook eens doen voor vandaag:

ontbijt: rijstcracker met beker optimel
    13.00: 2 boterhammen: 1 met brie, en 1 met hagelslag, blokje kaas
    tussendoortje: 2 chocolaadjes
    avondeten: gebakken krieltjes: 2 opscheplepel en gehaktschotel (saus, gehakt en worteltjes) 1,5 opscheplepel, en een bakje ijs met verse aardbeien
    tussendoortje wat ik verwacht: portie aardbeien, en misschien nog wat lekkers
    verder heb ik vandaag 1 liter waterige aanmaaklimonade op.

hoe klinkt het?

maar wel grappig hoor. als ik het van gister moest doen... winegums, pepsels, chocolaadjes etc....

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik heb juist meer honger, en ook veel meer trek in snoep dan voorheen! :(
    Hoeveelheden in grammen weet ik niet hoor, maar hieronder zo ongeveer wat ik vandaag heb gegeten of nog ga eten.

Ontbijt : flinke bak optimel yoghurt met All Bran Plus vezels.

Tussendoor ochtend : 3 mandarijnen en een chocolate cookie.

Lunch : kop groentesoep, 2 bruine boterhammen met kaas en een tomaat, een witte boterham met echte boter en chocoladehagel

Tussendoor middag : een peer, een bakje Vifit vezelyoghurt, een cup a soup en ik schat zo'n 10 paaseitjes op kantoor lopen snaaien gedurende de middag.

Tussendoor namiddag : bij thuiskomst een bakje chips en nog een stuk chocola

Diner : we gaan straks bloemkool eten, met kipfilet en krieltjes

Tussendoor avond : er zal vast nog wel een stuk chocola in gaan, en nog een stuk fruit als kiwi of aardbeien.

5. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Nou, ik vind het allemaal heel gezond klinken hoor! Hoe zit het bij jullie met de beweging? Ik ga a.s. donderdagavond van 20.30 - 21.15 meedoen aan zwangerschapszwemmen en als het bevalt, dat elke donderdagavond doen! Dan is er weer wat meer beweging...

Verder nog tips qua beweging?

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Beweging?....... neem een hond ;)

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Netjes hoor, wat ik hier allemaal zo lees! Goed van jullie hoor!
    (ik was een stuk ongezonder in mijn zwangerschap, en nu nog steeds :oops: )

8. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Ontbijt: grote mok halfvolle perzik-yoghurt

eenmaal op het werk om 08.03: Cracotte (lichte cracker) met jonge kaas

10.30 2 crackers met kaas of smeerkaas

12.30 4/6 crackers met aardbeienjam/kaas

14.30 pakje sultana of milkbreak

rond 17.00 en 20.00 ergens avondeten, altijd aardappeltjes/rijst/pasta met groente en vlees. Hoeveel precies weet ik niet, maar geen overdreven groot bord.

Drink op het werk meestal maar 3 glaasjes lessini, en thuis 1.5 liter roosvicee.. :oops:

Ook probeer ik elke dag 2 keer met mn hondje te wandelen, en anders zijn de trappen op t werk ook wel goed genoeg :)

9. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    pff in het begin at ik echt elke dag fruit maar tegenwoordig moet ik mezelf echt dwingen! wegens het misselijk zijn eet ik eigenlijk te weinig.
    dit at ik vandaag:

7uur: 1 bord cornflakes (honney pops) met half volle melk

10u: prince koekjes :D (van die sterretjes! Heeeerlijk!)

13u: 3 witte bolletjes met smeerkaas en een glas half volle melk

17u: peeënstamp met hachee en als nagerecht druifjes

en tussendoor nog een hoop melk :D

ow, beweging krijg ik denk ik wel voldoende. werk in een supermarkt op de zuivelafdeling (melk en toetjes enzo) en moet dus hele dag lopen en bukken en inladen en uitladen :D

10. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    O ja, ook nog vergeten! Soms bij de lunch aardbei met ananas, maar doe ik niet elke dag, want haal ze dan vers en is toch wel duur..thuis 's avonds wel eens aardbeien of witte druiven na het eten!

11. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik ben gister bij de huisarts geweest omdat ik sinds 2 weken echt extreem moe ben...

ik kreeg echt gigantisch op mijn kop... ik eet te weinig :( ik zou al iets aangekomen moeten zijn gezien de omvang van mijn buikkie maar ik ben juist 3 kilo afgevallen...

wat eet ik:

ontbijt; 1 beschuitje en een glas ontbijtdrink
    tussendoor; liga
    middag; 3 bruine boterhammer
    tussendoor; banaan (of ander fruit)
    als ik thuis kom om 17.30 uur een glas vers gesperste sinaasappels met kiwi, ananas of iets anders
    avondeten; aardappelen, groente vlees
    avond; stukje fruit of een koekje ligt eraan waar ik trek in heb maar soms ook in helemaal niets...

toen ik dat gezegt had viel die man bijna van zijn kruk... "wat at je voor je zwangerschap" dus ik vertellen, is eigenlijk nog minder! nou toen kwam het hoor "ik moet meer eten blablabla maarja als ik meer eet dan ik trek/honger heb dan komt het er met dezelfde vaart weer uit... wat vinden jullie?

verder heb ik bloed moeten prikken en moet ik meer ijzerrijke producten eten.

Liefs Shir

12. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    dat helpt niet, mijn hond is 14 en heeft een hekel aan regen, als het even kan is hij sneller binnen dan ik :) ;)

eens kijken wat ik heb gegeten vandaag:
    eerst kopje koffie,

ontbijt: crosaintje en evergreen met vezels appel/peer en glas melk

lunch 2 boterhammen met kaas glas melk en glas opkikker tomaat

tussendoor... een broodje bapou :) :oops:

avond eten: kippenpoot en parisenne aardappeltjes en dopewrten..

vanavond nog 2 pruimen en een mandarijn..

ben trouwens ook al 6 kilo afgevallen...mocht ook wel had iets overgewicht maar hoop nu niet meer af te vallen

13. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    roshi, wat mij betreft eet je prima hoor! De verloskundige vond het bij mij vooral belangrijk dat er eten inbleef en zij zei dat de kleine echt wel pakt wat hij nodig heeft! En wat mij betreft eet je prima!
    Ze kunnen je ook zo bezorgd maken he?

Een hond die een hekel heeft aan regen hihihihi ;)

14. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik heb echt vreselijke honger elke dag!

Ik ontbijt meestal rond 08.00 en neem dan 2 bruine boterhammen met appelstroop en 2 glazen melk

10.00 2 granenkoeken van Time out met een kop thee

13.00 2 bruine pistoletjes 1x met kaas en 1x met boterhammenworst een glas jus dórange en een glas roosvicee

16.00 Sultana fruit

18.00 aardappels met spinazie en vissticks

19.00 2 appels en een kiwi

en dan voordat ik naar bed ga neem ik vaak nog een bakje yohurt...
    Als ik niet zoveel eet dan word ik helemaal niet lekker....krijg ik een weeeig gevoel in mijn maag! :confused:

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hmmm... Denk dat ik dan heel ongezond leef :oops:
    12.00 een liga en 2 waterijsjes (ik stond toen pas op)

14.30 een onwijs lekker pizzabroodje oid bij de ikea

16.00 nog 2 waterijsjes (verslaving)

19.30 3,5 broodje aarbei

De dag is nog niet voorbij ;)

16. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @Naannaan; nou precies... maar omdat ik zo moe ben denkt hij dat het daarvan komt :( ik wacht gewoon de bloedtest af en dan zien we wel ;)

17. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    wie zei nou dat ik te weinig vet at? heb ik het goedgemaakt door dat bakje paprikachips en een puur paaseitje? ;)

18. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    jazeker!

(ik ook nog 4, onee 6 paaseitjes...) :oops:

19. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Vandaag heb ik rond half 10 2 volkoren beschuitjes met chocolade pasta op met een flinke beker melk

Half 1 2 kleine eierkoekjes en een beker melk

tussendoor 3 volkorenkoekjes en een mars

half 6 2 croissants hamkaas, breaker (late dienst dus kan geen warm eten dan)

2 dextro energy had ik even nodig en een paar dropjes

20. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Groente...weinig groente! Normaal...dus zonder zwanger te zijn is het al beter om 200 gr. groente te eten en 100 a 150 gr. aardappelen. Dus meer groente dan piepers op je bord is echt veel beter!

Verder doe je het erg netjes..lekker veel zuivel...en tja met zwanger zijn is bewegen niet altijd heel fijn ;)

Deel Deze Pagina