au au au wie kan me helpen! mijn verstandskies lijkt ontstoken en ik verrek van de pijn! ik kan 14 okt terecht bij de kaakchirurg en dan gaan ze eruit. ik had dit al veel eerder moeten doen maar ben onwijs bang. de vorige keer in 2004 heeft hij er 1 getrokken en 1 gesneden en dat laatste deed ontzettend veel pijn omdat het niet goed verdoofd wa. dit had ik al aangegeven maar dat kon niet volgens de assistente! nou wel dus... mijn ma heeft me horen gillen tot op de gang want hij sneed zonder dat ik verdoofd was! maar wat kan ik nu doen om de tijd te overbruggen? ik ga zo een receptje halen bij de tandarts voor ibroprufen 600... maar wat kani k nog meer? corsodil hebben ze me al gezegd dat ga ik na het slaapje van kyana dan ook maar even halen.... nog tips?
Ow kan je helaas niet helpen. 't enige wat echt helpt is trekken en ibu zal 't wel verzachten. Spoelen is ook altijd wel een opluchting hoewel 't ook verschrikkelijk zeer kan doen.
Wat bij mij hielp was slapen op een coldpack, de kou verdoofd de pijn een beetje... Dan heb je in elk geval je nachtrust, dat helpt al iets... Voor de rest heb ik ook geen tips... Kun je niet bellen om eerder te komen omdat je er zo'n last van hebt?
kan misschien wel maar wil ik niet heb vorige keer meegemaakt dat de tand ontstoken was en ze hem dus niet verdoofd kregen... dus now way niet nog en keer zie de chirurg nog wrikken en zweten
met spoed naar de tandarts... heb ik ook gedaan, en kaakchirurgie gebeld en dan hoe overstuurder je klinkt hoe sneller het gaat, kon diezelfde dag nog terrecht! dussss..... eerst pas 14 dagen later toen 1 week later en toen ik nog wat aandrong de dag erna en toen diezelfde dag nog... sterkte!
Als het ontstoken is is het heel gevaarlijk om daar mee rond te blijven lopen! Als er bacterieen in de bloedbaan komen ben je nog verder van huis. Zo snel mogelijk laten trekken zodat de infectie eruit kan! Voor het nu een beetje te ontsmetten kun je spoelen met zout water. Ik heb pas geleden ook een kies laten trekken die ontstoken was. Het is geen pretje maar als het moet dan moet het.
je kan verschillende ziekenhuizen proberen te bellen en kijken bij welke kaakchirurg de kortste wachtijd is.
Ik had ook eens een afspraak om een wijsheidstand te laten trekken en toen ik moest gaan was ie ook helemaal ontstoken. Verdoving inspuiten deed vreselijk veel pijn maar toen ze hem trokken heb ik, gelukkig, niets gevoeld. Was wel blij dat ie eruit was, want met zo'n ontstoken tand blijven rondlopen is nog erger, vind ik. Dat duurt veel langer...
Heel zielig aan de telefoon gaan hangen en zorgen dat je eerder terecht kan! Ik heb ook een ontstoken verstandskies gehad en hoe eerder hij eruit is hoe beter.
hoihoi wat vervelend zeg! pfff maar waarom trekken ze sommige en snijden ze sommige? zelf heb ik ook zo,n last van me verstandkiezen ze groeien net 2 door doet dat altijd zo'n pijn en kan je die pas door zijn gekomen erook uit laten halen? ik ben ook zo bang voor de ta moet echt een afspraak maken. meiss veel sterkte en spoelen maar ja dat is tijdelijk dat de pijn weg is daarna komt het weer. kan je niet int weekend doen of savonds voor spoed bellen net als de huisartsenpost?of heb je dat niet voor tandartsen? dat moet toch wel.. liefss
ik zou ook andere kaakchirurgen bellen! hoop dat je dan wel beter verdoofd wordt, want het hoeft echt (ook naderhand) nauwelijks zeer te doen! ik heb ze 2 jaar terug allevier laten trekken (waarvan er 3 scheef onder mijn tandvlees zaten) en nergens last van gehad. sterkte, hoop dat je sneller terecht kan!
Hoi Anniek, Je kan ook spoelen met Bocasan (van Oral-B, bij de drogist te verkrijgen). Is heel vies, maar helpt vaak wel. Corsodyl is ook wel ok. Wachten tot 14 oktober vind ik wel lang. Waarom haalt je tandarts je verstandskies er zelf niet uit? Gaat het om een verstandskies in je boven- of onderkaak? Probeer in ieder geval hoe pijnlijk ook, ter plaatse wel goed te poetsen.
listerine heb ik veel gebruikt in afwachting van mijn bezoekje aan de kaakchirurg, ook voor ontstoken verstandskies. kon wel janken als ik met dat explosiewater (zo noemen we het tegenwoordig ) spoelde, maar het werkte wel
ligt eraan hoe je kies erin zit. ik heb ze alle 4 laten verwijderen en sommige moesten ze trekken andere eruit snijden (bijv. omdat ie heel scheef in m'n kaak gegroeid was). ook als een kies doormiddenbreekt oid word het vaak snijden. maar als je goed verdoofd bent maakt dat niet uit hoor! en ik zou idd een goeie kaakchirurg zoeken, en er geen genoegen mee nemen als je nog pijn voelt! ik ben ook heel moeilijk te verdoven maar de kaakchirurg is net zo lang doorgegaan met diverse middeltjes totdat het wel verdoofd was, ookal duurde dat wel een uur
als je niet eerder terecht kan: druppel tea tree olie smeren om de tand.. werkt uitstekend pijnstillend en ook ontstekingremmend.
Bellen en dan krijg je een antibiotica, dan is de ontsteking weg als je getrokken moet worden. Hebben ze bij mij ook gedaan.
oww verschrikkelijk! ik kan je helaas geen tips geven. Mijn vs kies is pas ook getrokken en was er gelukkig nog op tijd bij voordat hij echt ontstoken was... pijn viel toen ook heel erg mee maar eruit snijden?! auw, lijkt me heel pijnlijk.. eis wel ff dat ze even checken of je goed verdoofd bent voordat ze gaan snijden!
spoelen met zoutoplossing of camille thee (afgekoeld nartuurlijk) en paracetamol of ibupr. slikken, dit werk ontstekings remmend en pijnstillend. auaua klinkt erg pijnlijk, ik hoop dat je er wat aan hebt.... liefs C.G.
tnxx lady's! ik kon volgende week terecht maar moet dan werken! maar als het morgen niet minder wordt ga ik mijn werkafspraak verzetten want zo houd ik het geen weken uit! maaaaarrrrr ben heeeeelllll bang dat hij het weer neit verdoofd krijgt! dat wil je echt niet meemaken! heb nu een receptje ibo 600mg, 3x dgs! en heb corsodyl en heb ook bacosan en als dat niet helpt ga ik aan de listirine! hoop dat het zo over gaat hoor! af en toe echt golven van pijn! jakkie