Hoihoi... Ik heb zelf een aantal weken geleden wat buikbanden aangeschaft in de uitverkoop.. aangezien ik van mezelf niet heel slank ben en vrij lang, en omdat mn buik al aardig begint te groeien heb ik voor de maat L/XL gekozen... Maar die zakken voorlopig nog behoorlijk af! Nu merk ik dat mijn buik echt een beetje vervelend aan begint te voelen als ik lang loop of sta en zou voor mn gevoel wel wat meer ondersteuning kunnen gebruiken. Wat is normaal? Vanaf wanneer droeg jij buikbanden.. En als je zeg maar maat 38/40 hebt van boven en een beginnende buik.. wat voor maat zal ik dan nodig hebben? Toch maar een M? Of heb ik gewoon groot-vallende banden getroffen? Enn.. er zijn ook echt banden voor onder je kleren ter ondersteuning.. Zijn die erg duur? Waar te kopen? Zijn die handig? Deze die ik heb zijn van een beetje rekstof, maar meer voor de sier dan echt ter ondersteuning denk ik. Alvast bedankt!
Oh ja en gaan die maten vooral om je daadwerkelijke buik of je normale maat? Mijn taille enzo is nog best smal.. En onder mn buik is het natuurlijk ook niet zo dik... en met die buikbanden die ik nu heb loopt het vooral daar niet mooi.
Ja maar die maten wisselen ook allemaal zo erg... positierokje maat 40 zit me te wijd terwijl ik toch echt 42 broek/rokmaat heb.. Dus als die maten nou eens gewoon allemaal universeel waren Is vaak moeilijk te bepalen van te voren... Maar ik zal dan toch eens een S/M of gewoon M halen.. even kijken.. gewoon kleine die flink mee kan rekken lijkt me inderdaad wel beter.. maar weet iemand ook van die echte ondersteunende banden?
ik heb mijn ondersteunende buikband gekocht bij de prenetal, die kun je met klitteband strak maken, ik heb een m en hij zit er goed, niet al te strak maar stevig, de fysio heeft hem ook aangeraden maar ze zei ook, je kunt ook een stevige en mooie buikband om je buik doen (zon sierding) dat houdt je buik een beetje bij je en geeft ook ondersteuning. ik gebruik de ondersteunende band niet super vaak, als ik veel moet lopen bijv wel. zon ding is ong 40 euro ofzo. die buikbanden van de h&m, kleinste maat zitten flink stevig en een stuk goedkoper.
Thnx, ik ga nog eens even rondkijken... Hennes heeft hier jammer genoeg geen positiekleding, we hebben echt alleen de Miss Etam hier.. Zal ook eens een beetje online kijken.
Nou hier wisten ze me in de winkels te vertellen dat buikbanden UIT zijn... ik kon ze namelijk nergens krijgen, ja enkel hele dunnen of afthans lelijken uit het jaar kruik! dus nu maar gewone shirts aangeschaf van mama-licous...
ik heb deze ook, 2 stuks zelfs, en draag ze elke dag, zeker als ik met de honden ga wandelen, ze geven geode ondersteuning, en het mooie van dit is, je kan over je kleding alsnog zòn mooie ""gewone"" buikband dragen ik had juist extra stevige gekocht inverband met paardrijden en het vele wandelen
die banden van miss etam ed zijn alleen maar voor de sier. wil je ondersteuning moet je een buik band van anita halen oid die ondersteunen wel heel goed ik heb er 3 wat ik heb ze echt nodig
dat zijn sluitlakens die gebruik je pas na de bevalling om je baarmoeder op zijn plek te houden.die gebruik je niet als buik band
haha, verkeerde site, was namelijk opzoek naar buikbanden en sluitlakens en een wieg en nog meer. Ik kan alleen nu die site niet meer terug vinden. Ze verkochten ook kleding die geschikt is voor borstvoeding, misschien dat iemand de site kent.
Ik heb normaal maat 44/46 en heb al een aardige buik en pas dus ook nu de banden l/xl. Heb ze ook regelmatig aan vanaf week 14, ben nu zwanger en nou kan ik die dingen aan. Ik heb er 1 bij de prenatal weg en 2 bij de miss etam outlet. ( op de site kan je kijken bij kortingswinkels ofzo) daar kosten ze bijn aniets, vanaf 0,50 cent. De ene keer leukere banden als de andere keer. @ts: Ik denk dat jij zeker m banden nodig hebt. 38/40 is een hele normale maat en dus zullen de banden l/xl nog wel een tijdje niet passen.
inderdaad....! Maar wel ff opletten.... mij hadden ze vorige keer zo'n band aangesmeerd omdat ik pijn onderin mn rug/stuitje had... Bleek dus BI te hebben... BUIKBAND= BUIKBAND EN GEEN BEKKENBAND! Zijn meer mensen namelijk die zo'n band kopen voor rugpijn... maar bezoekje aan fysio/ huisarts is wel even verstandig om bi uit te sluiten!
Uhm ik begin wel af en toe wat last van mn rug te krijgen.. niet heel erg ofzo.. beetje een drukkend gevoel in mijn rug.. maar kan het kwaad om zo'n band even uit te proberen en dan eventueel alsnog naar de HA te gaan als het erger/niet minder wordt? Of kan ik hier echt schade mee aanrichten? Ik heb er net eentje tweedehands op de kop getikt op marktplaats voor 15 euro een M van Diane ofzo, hoe heet dat merk, die echte steundingen. Niet duur he Bij de Livera hadden ze ze ook, maar dan voor 40 euro!
Tja mijn ervaring is... ga alvast naar de huisarts... Ik dacht namelijk in het begin ook dat die band hielp... die hielp ook even.. maar vervolgens was t drama... Je HA kan zo zien of het BI is.. (dmv oefeningen)... en dan ben je er iig vroeg bij... Ik heb vorige zwangerschap veeeeeel te lang ermee "doorgelopen".. Die band die je gekocht heb kan je dan sowieso gebruiken maar dan meer als steun voor je rug/bandenpijn.. Beter ff checken, toch?