Verstandskies trekken

Discussie in 'De lounge' gestart door RoBiJe, 26 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Het is verschillend denk ik.. is het boven of onder? Is hij ontstoken of niet?
    En of de tandarts het doet of de kaakchirurg

Zodra je thuis komt even koelen, voor de zekerheid iboprufen of paracetamol in huis hebben.

De eerste keer was ik te laat met koelen, dat is niet zo heel handig haha, andere keren vond ik het wel aardig mee vallen.

En de eerste dag even voorzichtig zijn met eten.

2. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Bij de action verkopen ze ook v die instant ice packs. Erg handig.

3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Bovenin getrokken door tandarts viel reuze mee. 1 dagje pijn en klaar.

De rest bij kaakchirurg in 2 delen, onderin flink moeten snijden en ontsteking eroverheen gekregen heel veel Napijn. Andere kant ging beter want geen ontsteking gekregen. Maar echt prettig vond ik het niet. Blij dat ze er uit zijn :)

4. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik hoop het ook voor je hoor!
    Mijn verstandskies moest eigenlijk door de chirurg getrokken worden, had al een afspraak staan maar paar maanden later. Omdat ik er heel veel last van had wou m'n tandarts het toch zelf proberen, daarbij zei die grapjas 'ach ja als het fout gaat dan word je wel een spoedgeval' :roflmao:
    Maar het is hem gelukt dus :D

Ysabella vindt dit leuk.
  5. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik heb 2 weken geleden mijn rechterboven verstandskies laten trekken. Hij was een klein stukje door, echt een puntje.
    Ik was vreselijk bang (ondanks mijn superlieve tandarts)
    Van de verdoving zetten geen pijn gevoeld en het hele trekken ook niet.
    Ik heb ook geen pcm of ibru nodig gehad daarna. Ook geen napijn. Het is me 1000% meegevallen!

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.942
    3.956
    113
    Vorig jaar linksboven laten trekken, viel me ontzettend mee!
    Van vullen heb ik altijd megaveel napijn maar nu eigenlijk helemaal niks.
    Vond alleen dat wattenrolletje wat ik op de wond moest dichtbijten een half uur na het trekken mega irritant en pijnlijk, dus die heb ik er na 20 min uitgedaan. Daarna al mijn pijnklachten in mijn mond verdwenen (oa bij warm en koud eten van die pijnscheuten). Volgende week is de andere bovenkant aan de beurt. Ding zou er al ene half jaar geleden uit maar steeds uitgesteld want ik heb er dus geen last van. Maar nu toch maar een afspraak gemaakt omdat ik toch voor controle moest en anders zul je zien dat dat ding net in de vakantie vervelend gaat doen... Als het net zo gaat als de vorige keer ben ik heel blij...

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ja van een gaatje vullen heb ik inderdaad ook meer napijn dan een verstandskies trekken.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had alleen boven verstandskiezen, die zijn er per stuk uitgehaald omdat ze niet 2 kanten tegelijk konden verdoven, dan zou je je tong niet meer kunnen gebruiken? Is al wel 15 jaar geleden ofzo;). Ze waren al een beetje door, wel scheef, en de tandarts heeft ze getrokken. Heb er helemaal geen pijn aan gehad, zat alleen een groot gat ;)

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    toevallig heb ik vandaag mijn verstandskies onder laten trekken door de tandarts. het trekken deed niets, maar na een paar uurtjes begint het pijn. ik heb 1 gram paracetamol genomen. hopelijk is het morgen iets minder.

10. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.487
    2.601
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik zou nog even laten weten hoe het is gegaan. Het is mij reuze meegevallen gelukkig, maar ik had dan verder ook geen ontstekingen of iets. Er zat een gaatje in, en volgens de tandarts kon hij er dan beter uit dan vullen. Bij mij was het linksboven.

Kreeg eerst even een verdovend zalfje, toen een prikje gehemelte, buitenkant en nog eens gehemelte. Even 5 minuutjes ongeveer gewacht.. paar keer er tegenaan geduwd en hij kon er uit getrokken worden. Was nog niet een minuutje werk volgens mij. Angst was nergens voor nodig dus haha.

Merk nu wel dat de verdoving uit begint te werken dus alvast even 2 paracetamol ingenomen.

Mop81 vindt dit leuk.
  11. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Fijn dat het is meegevallen. Bij mij moet ook linksboven.
    Gelukkig zijn de meestebverhalen positief, dus ik zie er minder tegenop dan gister!

Bedankt allemaal

12. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Fijn dat het is meegevallen!

13. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ik heb mij voor niks druk gemaakt :roflmao:
    Het was al klaar voordat ik er erg in had haha, en heb gelukkig geen pijnstillers nodig. Ik ga straks gewoon naar mn bootcamp les toe.

14. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Nou zo te lezen heb ik echt pech gehad dan. Ben twee keer bij de kaakchirurg geweest. Eerste keer geen pijn bij het trekken maar wel de hele week erna heel erg pijn ondanks pijnstillers. Tweede keer was ik zwanger maar er zat een gaatje dus hij moest eruit. Konden ze het niet goed verdoven, dus echt heel veel pijn met trekken en ging het ook ontsteken daarna. Dus ook nog twee weken pijn. Mocht natuurlijk geen ontstekingsremmers. Maar beetje aparte situatie dus. Hoop dat het beter gaat bij jou.

15. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ah zie nu dat ze er al goed uit zijn. Gelukkig

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.365
    10.318
    113
    Ik ben bij de kaakchirurg geweest, het was wel de pijnlijkste prik die ik ooit heb gehad, volgens mij in een zenuw geprikt. Hij was echt heel snel klaar.
    Heb veel napijn gehad, volgens mij meer door de pech van de spuit. Duurde meer dan een week.
    Extra paracetamol of ibuprofen in huis is nooit verkeerd, succes!

17. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Het is nu een week geleden dat ik rechts boven en onder heb laten trekken bij de kaakchirurg. Rechtsonder deed heel veel pijn en mijn kaak is flink gekneusd. Ook is mijn tong nog steeds gedeeltelijk verdoofd. De napijn was heftig. 16 Augustus mag ik voor de andere kant. Toch heb ik goede hoop voor de linkerkant haha.

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.875
    113
    Bij mij zijn ze er allemaal tegelijk onder narcose uitgehaald bij de kaakchirurg (ze waren nog niet door). Behalve wat beurse wangen en een klein beetje 'napijn', heb ik nergens last van gehad. Ik had dezelfde dag weer naar school gekund als ik had gewild (ik studeerde toen nog).

Deel Deze Pagina