Houden jullie dagboekje/aantekeningen bij voor later?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavan2, 5 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavan2

mamavan2 Actief lid

29 jan 2011
    315
    0
    0
    Ben wel benieuwd hoe anderen dit doen..ik merk dat ik er echt moeite voor moet doen sinds we ons tweede kindje er bij hebben, maar vind het zo leuk voor later! En zelf vergeet je het ook snel allemaal en dan is het leuk om terug te lezen. Ben van mezelf geen echte dagboekschrijver, maar voor mn dochtertje heb ik dit dan wel gedaan, twee boekjes vol. En 2 mooie digitale fotoboeken natuurlijk. Maar nu met mijn zoontje maak ik een map met daarin belangrijke gebeurenissen als 1e keer omrollen, 1e tandje, 1e hapje etc met daarin knipsels, en wat fotootjes erbij. Hoe doen jullie dit?

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik was ermee begonnen bij mijn zoontje maar kreeg het zo druk dat ik er niet verder mee ben gegaan. ze hebben wel leuke fotoalbums met tekst erbij en bij sommige ook de datum maar niet echt een boekje met eerste tandje en datum enz.

3. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doe hier vanaf de zwangerschap een beebiesite. Vind erg leuk om bij te houden. Daar zet ik alles op, bijvoorbeeld eerste keer lopen enz enz. Die zet ik op cd en laat ik op de laptop staan. Meestal ga ik babyalbum maken als de kleine is geboren en via die site kan ik mooi alles terug lezen wat er dan in moet komen staan :)

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb voor beide meiden een zwangerschapsdagboek, een babyboek (eerste jaar) en een boek van 1 tot 4 jaar, allemaal van de serie van Francine Oomen. Vind het leuk dat je door de vragen die erin staan soms toch andere dingen opschrijft dan je normaal zelf zou opschrijven.

Verder hou ik op de computer een Word documentje bij met mijlpalen, woordjes etc.

En 1 fotoboek per kind per jaar :) (digitaal)

Oh ja, en dan heb ik ook voor allebei nog een doos met dingen om te bewaren zoals eerste pakje, eerste schoentjes, boek van de kraamzorg etc....

genoeg dus ;)

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ik heb voor mijn dochter een babysite en ik heb in de zwangerschap van de kraamzorgorganisatie het 'mam, pap vertel eens' boek gekregen, erg leuk en makkelijk om bij te houden!
    die hou je bij tot je kind 16 is (of ouder) en dan geef je het voor zijn/haar verjaardag.

6. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Ik heb ook vanaf de zwangerschap een babysite, nu dus al bijna 5 jaar en weet niet of ik er mee door ga, hij verloopt in april. En dan heb ik het eerste jaar nog een babyboek bijgehouden met alle belangrijke gebeurtenissen en dan laat ik iedere maand nog een stuk of 50 foto's afdrukken en plak ik in dr album. Kind komt niks te kort later haha

7. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Voor beide kindjes heb ik een doos met daarin eerste pakje, flesje, speentje etc. En voor allebei hou ik een dagboek bij. Ik doe dit op de computer, minder persoonlijk maar anders zou ik het niet doen denk ik. Zit nu voor dochter op een pagina of 80, wordt een echt boekwerk. Voor mijn zoontje doe ik dit ook. Heb ook een hele tijd een babysite bijgehouden maar omdat iedereen mee kon lezen, was dit niet zo persoonlijk. Hier ben ik dan ook mee gestopt.

8. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.459
    0
    0
    Je had er ook een wachtwoord op kunnen zetten, heb ik gedaan zodat het echt alleen voor ons is

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik heb 2 boekjes,die ik probeer bij te houden,het schiet er vaak bij in,ik denk dat ik voortaan elk halfjaar een resume maak.

10. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Voor mijn oudste heb ik heel fanatiek een dagboekje bijgehouden vanaf mijn zwangerschap, uiteindelijk zijn het 4 dagboekjes geworden waarin de oppas ook flink meeschreef en later haar vader toen we gescheiden waren, ook heeft ze een eerste jaars album en 6 fotoalbums van haar eerste jaar en een zwangerschapsdagboek.. Hoe bedoel je, fanatiek??
    Bij mijn tweede dochter is me dat allemaal niet gelukt door een slechte zwangerschap, bevalling en lange nasleep en nu vind ik het zo vreselijk dat ik niet eens 1 boekje heb weten bij te houden. Gelukkig heeft ze daar in tegen wel 4 fotoalbums vol tot haar eerste jaar dus dat is ook nog flink wat.. maar al haar meilpalen heb ik dus nergens staan :(

11. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik heb een zwangerschapsboek en baby's eerste jaar van Pauline Oud. Verder zelf een boekje gekocht waar ik kleine dingetjes in schrijf. Zoals de eerste keer naar het KDV, eerste schaterlach.. dat soort dingetjes.

Vooral dat laatste versloft nog weleens. Ik moet het boekje echt in het zicht leggen zodat ik 'm er bij pak.

12. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Ik heb alleen "mama's dagboek". Hierin schrijf ik hilarische uitspraken en gebeurtenissen van onze kids. Mijn vriendinnen lezen er altijd even in als ze hem hier zien liggen. Altijd lachen, gieren, brullen. :D

Zwangerschapsdagboeken.... Hmmmm bij de eerste hield ik dat in het begin bij. Vanaf ons tweede kind had ik daar al geen zin meer in.

13. tamaartj

tamaartj Actief lid

2 feb 2010
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb van haar eerste jaar een dagboekje bijgehouden met al de belangrijke gebeurtenissen (vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was van haar) en een babyboek en ik heb ook nog een mandje met daarin haar eerste pakje, sokjes etc en daarnaast wil ik nog een fotoalbum maken via i-net van het eerste jaar....

14. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ik heb een zwangerschapsboek bijgehouden en nu schrijf ik in het eerste jaar boek, serie pauline oud.
    Erg leuk om te doen!
    Ook schreef ik dagelijks een verhaal in een groot memo boek, toen wekelijks en nu als ik eraan denk ;)
    Hij is bijna vol.
    Voor het kdv en oma die ook oppast zijn we in boek 2 bezig.
    Erg leuk en handig!
    Zeker voor de kleine dingetjes, die kan je weer terug zoeken.

Deel Deze Pagina