Verstandskiezen eruit... lang last?

Discussie in 'De lounge' gestart door Otje, 12 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Verstandskiezen eruit.... had je lang last?

1. Ik heb er maar een paar dagen last van gehad

2. Ik heb amper last gehad

3. Ik heb er best nog lang last van gehad

4. Anders...?

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Mijn verstandskiezen moeten eruit :( Niet dat ik er zo gehecht aan ben maar gewoon het idee... Nu had ik het besproken met m'n tandarts en aangezien ik er eerst geen last van had hadden we eigenlijk besloten om ze te laten zitten tot augustus. Lekker na de vakantieperiode. Maar sinds dit weekend doet het dus zeer en wordt wel steeds een beetje erger. Ik heb gebeld naar de tandarts en kan dinsdag 19 juni terecht. Op vrijdag 29 juni gaan we op vakantie dus hoop dan in ieder geval van m'n last af te zijn.

Hoe is het bij jou gegaan? Lang last? Of was het met een paar daagjes over? Bij mij gaat het trouwens om de 2 onderste verstandskiezen.

Groetjes Otje

2. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Bij mij hadden ze en de onderste en de bovendste eruit gehaald (wel aan een kant dan).
    Moet zeggen dat ik er maar enkele dagen last van had.

Het enigste probleem bij mij was dat hij een zenuw geraakt had, waardoor ik aan mijn linkeronderlip en aan de linkerkant van mijn kin geen gevoel meer had (vroeg me de dag erna al af waarom de verdoving er nog inzat), maar hier heb ik echt een paar maanden last van gehad en soms nu voel ik het nog lichtjes verdoofd als het kouder wordt.

succes

3. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Bij mij zijn ze beiden aan de bovenkant weg gehaald, we met 1 week ertussen.

De eerste 2 dagen is het echt ietsje gevoelig geweest en moest erg oppassen met eten, maar verder geen last gehad.

4. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik ben na het trekken/snijden gewoon lekker een paar uur gaan slapen met een handdoek op mijn kussen.heb wel veel gezeverd maar heb niet echt last gehad.(daarvoor deed het meer pijn)

5. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Oeps....lijkt me doodeng.....

Ik heb zelf geen ervaring (gelukkig!) Maar bij mijn vriend zijn ze aan twee kanten verwijderd en geen centje pijn aan gehad!

6. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    het viel bij mij allemaal wel mee, denk dat ik er een paar dagen last van gehad heb.
    bij mij zijn er ook 2 tegelijk weg gehaald door de kaakchirurg
    en ik vond het al met al allemaal reuze mee vallen
    nou meid, heel veel succes

liefs susanne

7. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Bij mij zijn ze alle 4 tegelijk onder narcose verwijderd. Dat gebeurd bijna nooit. Maar ik was er blij om, want zo was ik er in 1 keer vanaf. Ik heb gekozen voor de optie "amper last", want het was maar een ietsje opgezet, maar niet heel vervelend.
    Natuurlijk had ik wel wat last van de narcose, maar dat hoort erbij. Mijn nichtje moest 2 dagen eerder (2 kiezen) en die had me een bobbel. Dat heb ik nooit gehad. Hoop dat je er iets aan hebt. In elk geval succes!

8. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb er al wat meer vertrouwen in!

Gr Otje

9. Sterkte ermee, ik vond het echt verschrikkelijk! Bij mij zijn er 2 aan 1 kant weggehaald. De onderste brak van de wortel af en moest helemaal uit het bot gevreesd worden en bij de bovenste scheurde mijn verhemelte open tot het midden van je verhemelte!

Je snapt wel dat het erg pijnlijk was, vooral de nasleep (2 maanden) en de verwachting is dat de andere kant ook zo gaat verlopen! Nou, ik wacht wel even tot ik het echt vergeten ben!

Ik heb gelukkig nu geen last meer en het geneest ook wel weer, maar genezing van bot duurt gewoon super lang en ook die wond in mijn verhemelte! Maar dat grapje was zeldzaam en hij had het nog nooit meegemaakt. Nee, natuurlijk niet moet ik weer hebben......

Succes in ieder geval en laat je door mij niet bang maken hoor!

10. melanietje

melanietje Actief lid

19 feb 2007
    288
    1
    0
    de mijne zijn alle 4 gelijk onder narcose weg gesneden. heb er erreg veel last van gehad omdat er een helemaal was afgebrokkeld tijdens het trekken dus hebben ze er lang aan moeten zoeken voor ze al de stukjes eruit hadden gevist. heb zeeeker 1 maand bijna niet kunnen eten, en heb er de eerste week erg veel pijn van gehad.
    maar kom , is natuulijk bij iedereen anders he, meisje dat toen naast mij lag had ze zo ook alle vier laten weg doen en die voelde niets dus . zal best wel meevallen hoor

11. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik heb er twee tegelijk laten trekken boven in. Stond met een kwartiertje weer buiten en heb totaal geen last gehad.

12. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Mijn man heeft ze ook eruit moeten laten halen. Hij heeft er amper last van gehad.

Zijn broer daarentegen heeft heel veel pijn gehad.

13. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Ik paniek zaaier 1e klas als het op spuiten aan komt moest het ook...
    Ahum... veel angst en me moeder ging mee.
    Dam mijn naam ik ben aan de beurt...Ga liggen met zweet in mijn handen.. mond open en maar kijken met grote ogen.

Zegt die en voelde je iets.. keek hem aan zo van sorry. Zegt die nee dus gaan we de andere kant maar meteen doen.. Ik zo hoezo.. en toen voelde in de verdoving werken. Door dat het zo goed ging hebben ze meteen alle 2 weg gehaald.
    3 uur er naar voelde ik de pijn komen en heb een pilletje genomen.
    Dag later heel licht dat ik het voelde
    Dag 3 NIETS meer te voelen..

Kortom... mij viel het 100% mee

14. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Bij mij was ie behoorlijk groot (na afloop vroeg de kaakchirurg wil je m hebben...ik NEE doe maar weg :rolleyes: )
    Heb er nog behoorlijk lang last van gehad, heb denk ik ook niet goede medicijnen gehad, mogt er niets bij innemen (toch gedaan had zo'n pijn, paracetamol).
    En had dus nog lang een pijnlijk gevoel, kon niet aan die kant eten, heb denk ik wel dik drie a vier weken aan de andere kant zitten kauwen :(

Dus vraag wel om goede pijnstillers....
    Heb nu last van de ander kant, maar denk nu laat nog maar zitten!
    Maar iedereen is natuurlijk anders ;)

jessica

15. veertje2

veertje2 Lid

10 jan 2007
    54
    0
    0
    Hallo,
    In elk geval STERKTE! Ik hoop dat de pijnstillers die je mee krijgt goed zullen helpen of dat je ze niet nodig hebt.
    Ik heb ze in twee keer uit mijn kaken laten boren en zagen. De eerste keer wilde de bloedprop niet blijven zitten en kwam er dus lucht bij het bot van mijn onderkaak, Dat heeft twee weken heel erg veel pijn gedaan. Er was een moment dat geen enkele pijnstiller meer hielp.

Toen ik terugkwam bij dezelfde kaakchirurg (! halleluja!) heb ik dat verteld en hij heeft voor de zekerheid bij de tweede keer de onderkant gehecht. Toen had ik weinig last, behalve dat ik na een week niemand meer aan kon kijken vanwege een hele slechte adem. :) Gelukkig mochten toen de hechtingen eruit, de wattenprop die eronder zat bleek de veroorzaker.
    Ik had toen wel een blauwe plek op mijn onderkaak die helemaal tot halverwege mijn keel zakte. Zag er heftig uit maar was niet pijnlijk.

Het kan vriezen en het kan dooien met dergelijke operaties. Ik hoop dat je een goede chirurg treft en dat je je ontspannen kunt; tijdens en vooral na de operatie. Volgens mij kun je jezelf daarmee het beste helpen.

Sterkte!
    Veertje2

16. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Ik heb ze er alle 4 uit (met tussenpoos van paar maand), niet onder narcose, alleen plaatselijke verdoving. De eerste keer heb ik wel paar weken last gehad, de 2e keer maar paar dagen. De gingen er allemaal netjes is zn geheel uit en geen zenuw e.d. geraakt :)

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij mijn zijn ze er niet uitgetrokken maar gesneden omdat ze nog niet doorwaren maar ik er last van kreeg, dit is gebeurt in het ziekenhuis onder plaatselijke verdoving. ze dede eerst rechtsonder en deze ik gedaan door een staciare onder leiding van een exper natuurlijk. hier heb ik echt veel pijn aan gehad en ja je hebt continu last van een vieze smaak in je mond en en eten aan die kant dat gaat echt niet en die hechtingen zitten ook al goed in de wel. al met al ik moest dus nog terug voor linksonder en ook hier weer last van gehad maar lang niet zo erg als de andere kant en had maar een halve doos inbuprofen nodig terwijl ik de vorige x aan een doos niet genoeg had. mijn pijngrens is vrijhoog en hierdoor ben ik toch terug gegaan voor kies 2. het kan dus heel veel last bezorgen maar het hoeft dus niet, het ligt er net aan wie het doet. een voordeel is dat ik hierdoor gestopt ben met roken want dit mocht je zeker de eerste 48 uur niet doen vanwegen bloedvergiftiging. en ja als je 48 uur niet kunt roken waarom dan nog beginne, vanwegen de pijn had ik er op dat moment geen behoefte aan maar ben het achteraf toch nog een tijdje gaan missen maar gelukkig al ruim 3 jaar rookvij haha

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bij mij zijn er 2 tegelijk uit gehaald, en ook nog een gaatje gevuld.
    een uur later was ik weer aan het werk (met watjes in mijn mond)
    geen last gehad.

succes met de kies en "verstandig" om hem er voor je vakantie uit te laten halen

19. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Ik heb er ook 2 tergelijk uit gehaald aan de ene kant, en dan een paar weken later de andere 2. de eerste keer moest er een uitgeboord worden (en dat is ook een verhaal apart en dat ga ik je niet aan doen :) )

wat wel helpt: is de verdoving 5-10 minuten laten inwerken.
    Heb ik erom gevraagd en hebben ze ook aan gehouden, en dan heb je er weinig last van de getrek, en daarna ook niet. Ik was dezelfde dag weer aan het werk ;)

Hoop dat je daaran wat hebt. Enne, niet nerveus worden, wordt alleen maar erger!

20. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Hangt ervan af hoe je verstandskiezen liggen.

Mijn bovenste kies was nog niet door, maar stond recht, dus die konden ze er zo uittrekken. (sneetje, trekken..) en mijn onderste kies was ook niet door maar lag ook dwars (dus sneetje, zagen, stukjes eruit halen en hechten). Van de bovenste kies heb ik geen pijn gehad.. van de onderste kies 9 dagen, waarvoor ik op dag 6 huilend 's nachts de EHBO heb gebeld. Maar goed, ik bleek een blaar te hebben op de hechting auw!

Ik ging vorig jaar op 18 mei laten trekken, op 28 mei zou ik met vakantie. Ook tien dagen dus.. En op dag 10 kon ik zonder pijnstillers.

Maar goed, hangt er maar net vanaf hoe ze liggen.. etc. Ik kijk al uit naar de andere twee die er nog uit moeten.. :( :confused:

Deel Deze Pagina