Verstandskiezen eruit... lang last?

Discussie in 'De lounge' gestart door Otje, 12 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Verstandskiezen eruit.... had je lang last?

1. Ik heb er maar een paar dagen last van gehad

2. Ik heb amper last gehad

3. Ik heb er best nog lang last van gehad

4. Anders...?

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    ow ja, tips dus van de EHBO-post... beetje rechtop slapen, voel je nog pijn ondanks je Ibuprofen.. Paracetamol ernaast nemen.. En geloof me.. Het helpt, zolang je rechtop zit, kussens in je rug, met je benen op de bank, een man die drinken voor je haalt (vooral niet opstaan!) Ibuprofen en Paracetamol neemt kun je vrij rustig de dag doorkomen.

Dus: het hoeft echt geen pijn te doen, maak je daar geen zorgen over! En die Ibuprofen is echt heeeeeel lekker (net limonade). En voor het eruit trekken, dat voel je niet dus dat is ook niet erg. Die prikken ook niet.

2. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Zo, het is gebeurd. M'n verstandskiezen zijn er aan de rechterkant uit. Het was snel gebeurd hoor. Over pijn kan ik nog niets zeggen omdat de verdoving op dit moment nog niet is uitgewerkt.

Groetjes!

3. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Je kan in ieder geval niet meer terug, je hebt het lekker gehad. Lekker rusten nu.. enne Proost (met Ibuprofen-drankje) op een spoedige genezing!

4. Echeveria

Echeveria Lid

10 jun 2007
    48
    0
    0
    Bij mij is het niet goed gegaan met de verdoving. Die werkte namelijk niet ivm een ontsteking onder de kies. En die kaakchirurg ging rustig door terwijl die assistente vroeg of ie er aub mee wou stoppen. Ik heb alles bij mekaar gegild. Kon 4 weken niet meer eten, alleen drinken omdat ik me zo verzet heb en mijn kaakspieren zijn verkrampt. Er kon alleen nog een rietje door! Nu een jaar verder is het nog niet over, mijn nieuwe tandarts zegt dat alles ontzet is in de kaak. Je begrijpt dat ik niet meer naar die slager bij ons in Emmen heen ga. Ik moet nu ook nog voor de andere kant heen en die zit nog onder het tandvlees. Hier ga ik wel narcose voor vragen, want zo'n ramp wil ik nooit meer! Zonde he dat het de eerste keer dan zo gigantisch mis gaat en ik ben al zo bang voor de tandarts.
    Groetjes Puck.

5. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Bij mij heeft het 2 dagen flink zeer gedaan maar pijnstillers maakten dat heel dragelijk.

6. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    We zijn een paar uurtjes verder. Het valt me erg mee maar durf het niet te hard te zeggen.... Ik heb een uurtje geleden voorzichtig wat gegeten aan de goede kant. Ging redelijk. Nu heb ik een beetje zeurende pijn dus net een paracetamol genomen.

Echeveria: Wat een pech heb jij gehad zeg! Das echt balen. Bij mij heeft de tandarts ze eruit gehaald. Was echt snel gebeurd.

Lintje: Thnx!

Gr Otje

7. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ik heb amper last gehad van na de ingreep! (En ze zijn er alle 4 in één keer uitgehaald)

Ik ben alleen onder volledige narcose gebracht en dat is niet zo goed afgelopen: ik heb nog 3 dagen op intensieve gelegen omdat ik zeer slecht reageerde op de verdoving en een hartstilstand kreeg. Maar aan mijn tanden geen last ;)

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb nergens last van gehad. Er zijn er 2 tegelijk getrokken en het was een opluchting. Toen de verdoving was uitgewerkt voelde ik er al niets meer van, alleen een groot gat waar de kiezen hadden gezeten.

9. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    :confused: :confused: :confused:

10. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Vorig jaar heb ik mijn verstandskiezen laten trekken, alle 4 tegelijk.
    Het eruit trekken viel mij enorm mee, want ik was er best bang voor.
    Het deed geen pijn, je hoorde alleen wel veel kraken.
    Ik heb er ongeveer een week last van gehad omdat ik niet goed kon kauwen.
    Ik heb de eerste dagen paracetamol geslikt om de pijn te onderdrukken.
    Ik denk dat je er nog maar weinig last van zal hebben als je op vakantie gaat.
    Ik ben erg blij dat ze eruit zijn.
    Succes!

11. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ja, dat weten we dan ook weer :) Ik heb er zelf niet zoveel van gemerkt, toen ik wakker werd was de beademing al weg, ik kon alleen niet praten en was helemaal in paniek doordat ik het gevoel had te stikken (omdat de beademing mijn keel wat geschuurd had). Maar eens ik wakker was had ik nergens last meer van, ik kon na die drie dagen ook gewoon weer vast voedsel eten.

12. Wondertje

Wondertje Fanatiek lid

7 mei 2006
    1.167
    0
    0
    zuid holland
    die verdovingen lijken mij echt verschrikkelijk!
    mijn tandarts vraagd iedere controle of ik last van mijn verstandkiezen heb en of ze eruit mogen maar ik heb geen last en zeg dan ook elke keer nee niet eruit.
    ik durf ook gewoon niet
    de tandarts is mijn ergste nachtmerrie

13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    mijn verstandskeizen zijn ok onder narcose verwijderd ... ik ben nl echt ontzettend bang voor de tandarts/kaakchirurg ik heb hem zelf geadviseerd om dit lokaal te doen hihihi tenzij hij behoefte had aan een blauw ook of een afgebeten vingertopje ....ja een kat in t nauw maakt rare sprongen , ik ga het liefst onder narcose voor een controle ...... :oops:
    na verwijderen heb ik wel een tijdje last gehad maar dat kwam meer omdat ze alle 4 tegelijk verwijderd waren .....

gr.sybje

14. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik was er ook heel bang voor maar heb er eigenlijk geen last van gehad ;) Alleen die bloedsmaak vond ik vreselijk

15. fenniet23

fenniet23 Actief lid

22 jul 2006
    405
    0
    0
    Receptioniste
    Meppel
    Mijn 4 verstandskiezen zijn er ook al uit. Eigenlijk bijna allemaal tegelijk zat maar 2 weken ofzo tussen. Maar ik heb een week last gehad heb meer last van de hechtingen gehad! Ze zijn er bij mij namelijk uitgesneden.
    Maar ik denk dat het bij iedereen verschillend is.

Sla Olvarit in, vooral het fruithapje. Dat was namelijk het enigste wat ik kon eten omdat ik spierpijn in mijn kaak had.

Knuffel Fennita

16. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Bah, ik vond die babyvoeding verschrikkelijk, kreeg het niet binnen, ik heb op puree geleefd ;)

17. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ik ben ze allemaal al kwijt, gewoon bij de tandarts verwijderd.
    Mij is het reuze meegevallen!
    Ik heb echt amper pijn gehad, Succes!

Deel Deze Pagina