Beetje dom misschien dat ik het niet weet, maar aan welke zijde van de commode sta je als je je baby verschoont? Aan de lange of aan de korte zijde? Zelf zou ik denken dat je aan de korte zijde staat met de beentjes van je baby naar je toe, maar ik wil toch graag even horen hoe jullie dat doen. We willen wat plankjes enzo gaan ophangen naast de commode, maar die moeten dan natuurlijk niet in de weg zitten als ik de baby straks verschoon. Vandaar dat ik wel even moet weten waar ik straks sta.
Edit moderator: Verplaatst naar verzorging en veiligheid. De lounge is voor alles wat niet met baby's en zwanger zijn te maken heeft. Groetjes Elvira
Met de beentjes naar me toe vind ik persoonlijk totaal niet handig (en gevaarlijk ). Ik sta gewoon aan de lange zijde. Hoofdje links beentjes rechterkant op, een andere 'houding' heb ik ook grootse moeite mee ondertussen (ook niet echt handig)
wij hebben het kussen nu verticaal liggen dus met de beentjes naar ons toe... dat is bij kleinere kindjes veilig zei de kraamverzorgster... als tygo ouders is zullen we hem horizontaal op de commode leggen...
wij hebben de diktad en hensvik commodes van de ikea en daar kun je de kleintjes veilig met de beentjes naar je toe leggen en dat vind ik ook het prettigste. naast je kindje staan heb ik nog nooit iets mee gekund haha
wij hebben een bladverdieper aan onze commode en Nathan ligt dus in de lengte met zijn beentjes naar ons toe..
Teun ligt dwars op de commode zeg maar, hoofdje links en beentjes rechts en dan de muur aan de achterkant. me vriend legt hem anders om omdat hij linkshandig is. en vriendin heeft hem met de beentjes naar haar toe, maar dat was meer uit plaats gebrek dan keuze, nu staat hij namelijk tussen de muur en kast in...
Ik sta aan de lange kant, dus Danique ligt dwars tegenover mij. Op het KDV hebben ze de verschoonplekken zo dat de babies met de beentjes naar de leidsters toe liggen. Ik heb daar ook wel es haar luier verschoond, ik vind dat zelf geen prettige houding.
Hier liggen ze met het hoofdje links en de beentjes rechts, wij staan dan langs de lange kant van de commode, hun lichaam ook in de lengte van de commode dus. Ik vind persoonlijk, met de voetjes richting mijzelf, geen prettige houding om te verschonen (en nu ook bang voor trappels in mn buik )!
Milan ligt ook dwars, met z'n hoofdje links en beentjes rechts, sowieso wat veiliger met jongetjes denk ik . Als ik 'm beneden verschoon ligt 'ie wel eens met z'n beentjes naar mij toe, maar dat vind ik wel minder handig.
Ow haha, hier gelukkig nog geen ervaring ! Tot nog toe altijd nog op tijd geweest met naar beneden houden van de sproeier.
Wij staan naast haar. Als je kindje net geboren is dan is het geen probleem en ook niet gevaarlijk als je de beentjes naar je toe legt, maar als je kindje kan gaan draaien dan is het, denk ik, prettiger om naast je kindje te staan. Dan kan je hem/ haar altijd tegen houden met je buik tegen zijn/haar zij en kan je kindje nooit van de commode vallen.
meestal ligt ze met haar hoofdje aan de linkerkant en beentjes rechts en sta ik aan de lange kant. Maar onze commode is zo breed dat we ook het verschoningskussen kunnen draaien zodat ze met haar beentjes naar ons toe ligt. Alleen vind ik dat niet zo handig met truitjes aantrekken of zo.
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik tegen die tijd maar moet kijken hoe het bij ons gaat. Ik denk dat ik dan maar aan alle kanten ruimte moet overhouden en geen planken moet ophangen.
Je kan mi gewoon planken aan ze zijkant hangen hoor meid ! Wanneer je liever de baby verschoont met de beentjes richting je buik, dan blijf je zelf gewoon aan de 'lange' kant van de commode staan en draait het aankleedkussen een kwart slag zodat het in de lengte ligt. Dit past bij een commode ook gewoon ! (tenminste bij die die wij hebben wel, en bij alle andere waar we uit gekozen hebben).
Met de beentjes naar me toe. Dus baby ligt gestrekt voor me uit. Ik heb een Duitse commode en aankleedkussen en in Duitsland liggen baby's nooit dwars. Vinden ze hier gevaarlijk omdat ze dan makkelijk van de commode kunnen afrollen als je je ff omdraait ofzo.
Ik heb helaas niet zo'n grote commode, ik heb gewoon een Malm-kast van de Ikea en de baby kan daar maar op één manier opliggen. Omdat ik dus ook geen plek meer op de commode heb voor luiers en billendoekjes enzo, wilde ik vlak naast de commode een plank aan de muur maken en een ophangrekje. Maar nu weten we dus niet waar we die moeten hangen, omdat dat straks niet in de weg moet zitten.