Mijn kat heeft blaasgruis maar nu komt het ! Hij wil de dieet brokken niet eten is speciaal voor blaasgruis ! De medicatie wel geen probleem. Wie weet wat ik kan doen om te zorgen dat hij ze wel eet . Hij blijft mouwen om eten . Alvast bedankt voor de hulp.
kan je ze niet mengen in blikvoer? of gemengd met het voer wat hij altijd eet en dan steeds meer bg dieet ipv eigen brok? ze moeten vaak wennen aan ander voer als ze dat niet zo gewend zijn om te wisselen van voer.. maar als je kat honger krijgt eet hij het echt wel. dus maak je niet te druk. succes
Hey Marnat, Hier ook een kat met blaasgruis. Wij wisselen af met speciale blikjes voor katten met blaasgruis en met brokken. Aan het begin wilde de kat die brokken niet en toen ben ik een beetje water gaan mengen door de brokjes. Sindsdien eet hij ze, moet wel zeggen dat hij de blikjes lekkerder vindt. Je zou kunnen informeren want bij de dierenarts hebben ze verschillende smaken brokjes en bij ons kan je afspreken dat als de kat het niet lekker vind je ze kosteloos mag ruilen voor een andere smaak net zolang tot je degene hebt die de kat wel lekker vindt! Succes ermee.
Het blik voer wat ie heeft gekregen eet ie wel. En manlief heeft de oude brokken al gemengd maar hij mauwt steeds en eet het niet. Maak me ook niet te druk maar vind het zo zielig . Eerste keer dat ie ziek is . hij is nu 8 en half . Bedankt voor je hulp.
Hoi,ik heb hetzelfde gehad met een van mijn katten. Ik kon er absoluut niet tegen dat hij zo'n honger had en toen ben ik eens gaan snuffelen voor dieetvoer wat hij wel lekker vind. Ik geef nu Royal Canin sterilised37 aan onze kat. Het is ook voor gesteriliseerde/gecastreerde katten maar ook heel goed voor blaasgruis! Geef nu ook geen medicatie meer(al 2 jaar niet meer)en ik moet zeggen dat hij nergens geen last meer van heeft gehad! Het is niet goedkoop maar Royal canin was bij ons nog een stuk goedkoper als het voer van de dierenarts,en die zegt ook dat dit prima werkt. Anders als je wilt gaan proberen dan moet je maar eens op zooplus.nl kijken,die hebben regelmatig goede aanbiedingen en bezorgen het thuis. Succes!
het komt wel goed hoor meid!! ze zijn altijd zo zielig als ze uit hun doen zijn.. maar weet ook dat de kat de keizer is en jij zijn slaaf.. dat laten ze duidelijk merken als ze de zin niet krijgen
Evira@ De blik voer vind ie idd lekker . We gaan het even proberen jouw tip, wacht ik hoor hem eten .wel wat maar niet veel.
Hij blijft mouwen , manlief heeft het dak van de katte bak af gehaald en nu is het even goed. Mama@ ik probeer eerst de tip van elvira en dan moet het nodig zijn de jouwe.
Marnat, heeft je kat nu nog blaasgruis of gehad? Je kan natuurlijk altijd een beetje warm water over het voer sprenkelen. Dit werkt vaak al erg goed. Je hebt diverse merken voer die je zou kunnen proberen, maar dat gaat je natuurlijk een vermogen kosten... Gruisoplossend (tijdelijk tot gruis volledig weg is,)zijn o.a.: Hill's s/d (alleen bij da te verkrijgen, hier zijn ook blikvoer of maaltijdzakjes van) Prins struvite Onderhoudsvoer; Hill's c/d (ook blik of maaltijdzakjes, alleen da) Prins resist Trovet ..?... (da) consult s/o En dan is er nog de Royal canin urinary s/o (wordt vaak erg goed gegeten, hier zijn ook maaltijdzakjes van, in 3 smaken; kip, rund en tonijn, ook alleen verkrijgbaar bij da) deze kan als onderhoudsvoer, maar ben niet zeker of deze ook gruisoplossend is. Maar als je kat dit alles echt weigerd te eten, dan is het maar jammer.. Als hij maar eet! Succes
Hier ook een poes met een blaasgruis verleden. Gelukkig at ze de brokjes wel. Ik weet niet welk merk jij nu hebt, maar wij hadden Hill's s/d. Daarna Hill's c/d als onderhoudsvoer. Nadat ze dat ongeveer een jaar heeft gegeten ben ik overgestapt op Purina One (in overleg met de da). Ze doet het hier reuzegoed op (m'n andere poezel trouwens ook). Ze zijn nu 13 en blaken beiden van gezondheid...
Als je hills bij de dierenarts haalt zit er volgenmij smaak garantie op. Als je kat ze niet lust mag je het terug brengen. Was hier wel zo.
Dankje meis Wij hebben idd de Hill s/d van de dieren arts gekregen. Normaal krijgt ie de brokken van de aldi rode zak was goed zij de dieren arts. Nu moet ie deze eerst over zes week urine test op nieuw laten doen. Dat met het water gaan we even proberen , hij heeft al wel weer wat gegeten maar niet veel. xSchaapjex@ Hij heeft nu blaasgruis beestje is nooit ziek vandaar ik me ook zorgen maakte is voor ons onze zoon heb er alles voor over. blik voer wat ie kreeg eet ie wel. Nu zijn katte bak zonder dak er staat is ie wat rustiger. Gebakje@ Geen idee dierenarts niks over gezegt.
Meiden bedankt mengen hebben we gedaan manlief geeft hem nu wat oude brokken en heeft wat nieuwe met water gemengd. Die lieve schat heeft honger ! En manlief maakt een gemengd bakje het is net of ie ons niet meer met eten vertrouwt . Maak me zorgen
heb je een binnen of buiten kat??? met blaasgraas is het namelijk ook belangerijk dat ze genoeg drinken de dierenarts rade bij mijn moeders kater een drinkfontein aan (binnenkat) omdat een kat vaak dan meer drinkt dan uit een normaal bakje sinds wij de drinkfontein aan onze poezen en me moeders kater cadeau hebben gedaan drinken de katten veeel meer!!! en me moeders kater heeft nooit meer blaasgruis gehad en eet gewoon normaal voer
oooohw ja bij de dierenwinkel hebben ze bakjes met snoepjes voor over het voor heen zijn vrij dunne snoepjes misschien kun je hem daarmee lokken dat je er daar wat van door heen mengt
Miffy@ Drinken doet ie wel , ik heb een dolfijn daar drinkt ie veel uit vist het met zijn pootje er uit. Manlief heeft nu een kwart voer en de rest ouwe voer met water gedaan en hij at wat op en nog steeds , alleen even af wachten dat ie ook nieuwe eet. We hebben een binnen kat.
nu maar hopen dat het beestje zich snel beter voelt!!! vind het altijd zo zielig voor die katten als ze pijn lijden en niet lekker zijn
Idd heel zielig en hij is nog nooit ziek geweest . Hij heeft aardig wat gehad denk ik , ik kijk even jeetje hij heeft flink wat gehad [ ook nieuwe brokken] Als het zo goed gaat doen we het zo. Hopen idd dat ie gauw weer de oude is, Hou je op de hoogte.
Gelukkig maar dat ie weer wat heeft gegeten! En idd drinken is ook belangrijk.Die van ons wil echt alleen maar uit de kraan drinken.San gaat ie zo parmantig op het aanrecht zitten en dan moet ik de kraan een stukje open zetten!