Ik heb een keer gehad dat Simone nog heel klein was en moest spugen en dat haar neus verstopt zat, en ze het heel benauwd kreeg. Ik zag echt zo'n paniekhandje omhoog komen uit de reiswieg, ik kon haar alleen maar vasthouden en gillen dat mijn man van boven moest komen, had echt geen idee wat ik moest doen. Hij was gelukkig een stuk kalmer dan ik en hij heeft mij en haar weer kunnen kalmeren. Man wat was ik bang!
Goed zo! Maar je reactie is dus heel normaal.. Maar wel vervelend! Ik weet er helaas alles van.. Kwam een dubbelganger van m'n ex tegen in een discotheek en ik stond verstijfd! M'n vriendin vroeg wat er was en ik kon niet eens praten, alleen staren. M'n hart bonsde zowat uit m'n lijf. En dat terwijl ik hem ik-weet-niet-wat aan zou willen doen..
Dat laatste is zooooo herkenbaar! Maar dacht echt dat ik flauw zou vallen Ben nog nooit zo bang geweest
Ik heb het ook ooit eens gehad. Midden in de nacht wordt ik opeens wakker doordat er iets bovenop mijn benen ging liggen. Ik kon echt even helemaal niets...vreselijk. even later heb ik mijn vriend wakkergemaakt dat er iets was. Toen hij het lichtje aandeed bleek het een kat te zijn die zich had vergist in de zolderkamer. Wij hadden helemaal geen kat dus dat was maga schrikken. Kwn me voorstellen dat je zo` n reactie hebbij een ex als je daar geen goede ervaring mee hebt. Erg vervelend!!!
Ja je lichaam gaat ineens op de automatische piloot en je verliest alle controle, da's doodeng! Ik hoop dat het wat minder gaat worden.. Zelf heb ik EMDR gehad om van de ergste reacties af te komen. Maar ik denk dat ik nog steeds hartkloppingen za krijgen wanneer ik hem tegen kom. Gelukkig woont hij in Amsterdam en ik in het oosten aan de duitse grens.. dikke kans dat ik die nooit meer tegenkom.
Ja ik weet nog niet wat voor behandeling ik ga krijgen. Ben momenteel met de waslijst "welkestempelkrijgikopgeplakt" bezig Heb 4 diagnoses binnen en as dinsdag de rest ( of niet ) En voor mn pnd ben ik sinds november in behandeling en ptss en agorafobie ga ik in april mee beginnen dus ben benieuwd welke behandeling ik ga krijgen..
Verstijfd niet echt, maar heb wel eens gehad (tijdens overval bij de bank waar ik destijds werkte), dat mijn hersens het een soort niet goed doorkregen ofzo wat er aan de hand was. Ik dacht echt tot het moment dat een klant een wapen op zijn hoofd kreeg dat het een grap was. Sterker nog...zelfs toen hij dat wapen op zijn hoofd had dacht ik nog dat het een grap was . Heel bizar...
Ik heb ook zo ongeveer driekwart van de DSM achter m'n naam staan, haha! Achteraf kom je erachter dat het één het ander veroorzaakt, dus langzaam verdwijnt er ook weer een heleboel.. De EMDR kreeg ik ook voor PTSS, heb 2 onderdelen behandeld en nog ééntje te gaan. Maar daar wil ik mee wachten tot alles wat stabieler is, het is enorm heftig en ik ben wel zwanger.. Maar goed, het lijkt vaak een heleboel wat je moet overwinnen, en dat ís het ook, gelukkig lossen meerdere problemen zich vaak samen op omdat ze samen hangen en ben je er toch nog voor je 80ste vanaf. Veel sterkte!
Oh ja herkenbaar ik heb ook 1000 fobieën gehad zeg ik maar.. Iedere psych geeft je weer een andere diagnose. Krijg je ze van allemaal andere behandelaars?
Had dat toen ik die van mij eens tegen kwam met een meisje ie er net zo angstig uit zag als ik vroeger.. Ben toen de rest van de dag ingestort.. Klote dat gevoel.. Is nu bijna 15 jaar terug en nog durf ik amper door het dorp heen te lopen waar hij woont, eigenlijk te erg voor woorden..
Ik heb nu 2 behandelaars. En voor alles testen moeten doen. Ben nu bezig met persoonlijkheidstest. En daar krijg ik dinsdag de uitslag van. De testen worden wel door 1 persoon afgenomen.