Moeilijk slapen op KDV

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jille, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Dag dames,

Mijn zoontje van 8,5 maand gaat sinds een maand naar het KDV. Hij vindt het leuk en is een lief ondernemend manneke, maar het slapen daar is een drama. Thuis en bij oma (past ook een dag op) gaat het slapen prima. Nog ongeveer 3 slaapjes per dag van ongeveer 1,5 a 2 uur per keer, 's nachts slaapt hij prima door van 20 tot 7 u.

Op het KDV slaapt hij telkens maar een half uur tot hooguit 45 minuten. De leidsters zeggen dat hij snel wakker wordt van andere kindjes die dan naar bed gaan of kinderen die gillen/tegen de deur oplopen als hij in bed ligt. Thuis is het best gehorig en bij oma ook, dus tegen herrie in huis kan hij geloof ik wel, maar misschien ligt het aan alle indrukken op het KDV. Hij slaapt met een tuttel doekje wat hij over zijn ogen legt tegen de prikkels. Zonder dit doekje is het brullen. Op het KDV vertelden ze mij dat ze het doekje weghalen als ze zien dat hij het op zijn gezicht heeft gelegd in zijn slaap. Ik heb ze gezegd het te laten liggen, hij stikt echt niet, want hij trekt het zelf wel van zijn hoofd. Ik dacht dat het slapen nu wel beter zou gaan, maar helaas....afgelopen keer heeft hij weer slecht geslapen op het KDV.

Ik wil zo graag dat hij op het KDV wat beter slaapt, maar wat zou ik hier aan kunnen doen??? Zal het een kwestie van wennen zijn daar???

Graag tips als iemand die heeft.

Groeten
    Jille

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Je kan er helemaal niks aan doen denk ik. Mijn ene zoon sliep er prima maar mijn andere zoon totaal niet. Misschien een half uur op een dag. Verder was hij alleen maar aan het huilen als hij daar in bed lag. En we hebben heel veel geprobeerd. Thuis slaapt hij altijd prima.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Oh wat vervelend dat hij daar niet wilt slapen. Maar moeten de kindjes dan wel in bed blijven verplicht of mogen ze er dan gewoon uit om te spelen ?

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hier is het per dag verschillend of ze goed slaapt op het kdv of niet. Ik vind het niet zo heel erg eigenlijk; ze wordt er niet chagrijnig van en ze slaapt thuis daarna altijd gewoon weer goed. Ik heb niet het idee dat ze er slechter van wordt in ieder geval.

Heeft je zoontje er last van denk je? Zo niet, dan zou ik me er niet al te druk over maken. Zo ja, dan is het heel lastig en heb ik helaas geen tips voor je.

5. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn meisje slaapt op het KDV ook elke keer anders, ze geven er daar aan toe, dus als ze niet slaapt dan mag ze uit bed blijven en soms slaapt ze zo anderhalf uur, dan laten ze haar lekker liggen.....
    je kunt er niet veel aan doen denk ik.

6. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Hij heeft er niet echt last van...behalve dat hij opeens gaat jengelen natuurlijk, want hij is kei moe. Ze halen hem wel uit bed als hij huilt en dan mag hij spelen. Anders huilt/kletst hij de andere kindjes wakker. Ze hebben al geprobeerd hem alleen op een kamertje te leggen als de andere kindjes op zijn (ze hebben 2 kamertjes), maar dan wordt hij weer wakker van het spelen van de andere kindjes.

Hij is wel lief en speelt goed op KDV. Ik heb ze wel gevraagd om hem toch telkens in bed te leggen als hij begint te jengelen, anders is hij op een gegeven moment zo moe.

Ik heb niet het idee dat hij er de dag daarna last van heeft, dus zal het wel meevallen. We wachten maar af of het nog veranderd en anders is het dikke pech denk ik.

Jille

7. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Er valt weinig aan te doen ben ik bang. Is een kwestie van wennen denk ik. Mijn zoontje sliep in het begin ook echt bijna NIET. Vond het zo ontzettend zielig voor hem. Hij was dan aan het eind van de dag zo overprikkeld dat hij van ieder geluidje schrok en ging huilen. Maar nu na vier maanden is hij echt gewend, en slaapt hij redelijk goed! Moet wel zeggen dat hij tot vorige week maar 1 dag in de week ging, dus het wennen heeft daardoor ook wat langer geduurd. Nu gaat hij 2 dagen per week. Mijn zoontje werd inderdaad ook steeds wakker van de andere kindjes, hoewel hij thuis ook geluiden enzo gewend is. Is echt even wennen. (voor mama net zo als voor de uk):)

8. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    hier slaapt uk thuis zo dat ik hem nog weleens wakker maak, en als ie op het kdv 3 kwartier maakt vertellen ze dat met trots. Hij is verder niet vervelend dus hun blij ik blij, int begin wat minder want toen was ie nog vrij klein en kon door de drukte en weinig slapen direct door naar bed...wilde niet eten niets.
    Nu is ie wat ouder en trekt ie het prima.
    komt wel goed!

9. adi

adi Niet meer actief

Bij ons slapen de kids ook veel minder op het KDV dan thuis. En zij worden echt niet wakker van gehuil van andere kindjes want dat zijn ze thuis al gewend (worden niet wakker van elkaar). Het gaat meestal toch om alle indrukken, en natuurlijk toch een iets andere ritme.
    Wij hebben thuis echt vaste 'slaapuurtjes'. Tussen 12 en 15uur komen ze hun bed niet uit, en dat weten ze inmiddels. Maar dat kunnen ze op KDV niet volhouden, want als zij even tussendoor wakker worden maken ze andere kids wakker, dus halen zij ze meteen eruit.

Wij merken niet dat ze er erg veel last van hebben. Ze zijn alleen erg moe die avond en vallen eerder in slaap dan normaal.

Deel Deze Pagina