hallo meiden Ik vroeg mij dus af hoelang hij snachts mag slapen moet ik hem gewoon laten komen? hij heeft vannacht namelijk vanaf 10 uur tot 5 uur geslapen 10 laatste voeding gehad.. Ik schrok er zelf van, dat hij zolang geslapen had.. normaal wordt hij wakker na 5 uurtjes slapen en heeft onwijze honger.. Hij is nu ook nog eens niet lekker..ontzettend verkouden en zit vol met snot en klinkt benauwd.. Is het dan wel zo goed om hem zolang te laten slapen?.. Kijk ik vind het lekker hoor als hij zo lang gaat slapen.. scheelt mij ook weer een paar uurtjes erbij .. Maar het moet natuurlijk niet ten kosten gaan van de borstvoeding of mijn zoontje natuurlijk.. wat denken jullie??.. Oja overdag komt hij wel om de 3 a 4 uur is heel wisselend ik voed hem eigenlijk altijd op verzoek.. Hoop dat jullie mij een beetje gerust kunnen stellen. een bezorgde mama (kan me zo weinig nog herinneren van mijn eerste stom is dat he? weet wel dat zij pas laat door sliep)
Hier sliep mijn manneke vanaf 6 weken door van 11 tot 7 ongeveer. In het begin maakte ik me ook zorgen en ben ik vaaaaak gaan kijkenHij lag dan zo lief te slapen. Het zal dus wel goed zijn!
hier ook. ging om half 11 naar bed en wordt om 7 uur wakker en soms moet ik haar wakker maken.! maar een kind van deze leeftijs mag maar 8 a 10 uur achtermekaar slapen. ivm wiegendood en suikerspiegel te laag!
Mini sliep van ongeveer 23 uur tot een uur of 5 a 6 toen ze zes weken was. Het zou ook kunnen dat jouw kleintje wat meer slaapt vanwege de verkoudheid al hoop ik voor je dat de doorslaapnachten begonnen zijn .
Hoi Lindy Nick sliep vanaf de tweede dag door, de eerste nacht maakte we hem wakker voor borstvoeding. Toen ik dat tegen de kraamhulp en vlos zeiden ze als hijz elf door slaapt mag dat,, dus denk niet dat het erg is. Nick sliep van dag twee van 11 uur tot 7 uur s ochtends Groetjes
Op 6 weken sliep mijn zoon van 22-23 uur tot 6-7 uur. Mijn mening is dat als ze goed groeien, je ze beter kunt laten slapen. Als je ze wakker maakt kan dat een gewoonte worden die misschien moeilijk af te leren is later... (is mijn mening) En als je hem altijd op verzoek voedt, dan zal hij het wel prima vinden zo!
Dat over die gewoonte/gewenning klopt niet hoor, in ieder geval niet bij ons. Wij voedden ook op verzoek maar we maakten de kleine wel wakker rond 22 a 23 uur voor de laatste (vijfde) voeding maar op een gegeven moment vonden we het wel best (met 4,5 maand) en hebben we eens geprobeerd haar door te laten slapen en hoppa: zelfde tijd als anders wakker! Dus hier geen gewennig aan wakker maken voor voeding!
Rond 22 uur maakten wij mijn zoon ook nog altijd wakker tot hij ??maanden was. (Geen idee hoe oud precies.) Anders zou hij niet aan zijn hoeveelheid melk per dag komen. En op een gegeven moment hem wel laten doorslapen...en dat lukte ook goed. Maar bedoelde dus meer die echte nachtvoeding.
Je moet er niet van uitgaan dat als ie zelf niet komt, het wel oké is. Denk bijvoorbeeld aan z'n bloedsuiker.
ons meisje slaapt sinds kort ook de nacht door,ze is nu ook 6 weken. is verder overdag vrolijk en goed wakker,dus ik maak me daar geen zorgen over. ze laat zich goed horen als ze honger heeft. cb gaf bij ons aan dat vooral wanneer ze verkouden zijn het goed als ze de nacht goed slapen!!!
het hangt er denk ik ook vanaf of ze en beetje steviger zijn of aan de magere kant... mijn mannetje is aan de stevige kant (boven gemiddelde) en mocht al vrij gauw door slapen, hij slaapt vanaf week7 ongeveer al van 23;00 tot aan 9;00 dus hier is het geen probleem.. maar als je kindje niet veel extras heeft zou ik toch niet te lange nachten maken ivm de bloedsuikers.. anders moet je ff ontact opnemen met het buro, zij kennen je kindje ook beter als ons, en kunnen misschien gerichter advies geven! succes!
Hangt van het gewicht af zeggen de meeste deskundigen maar volgens mij kan je een baby gewoon laten slapen zolang hij / zij dat wil. Lekker hoor, 7 uur achter elkaar slapen. Dat begint al aardig op echt doorslapen te lijken Mijn zoontje sliep met 6,5 week van 23:20 tot 8:00 (dan maakten we hem wakker)