Hallo allemaal Dl is 10.5 maand en is mega ondernemend. Staan, stukjes langs de tafel lopen kruipen tijgeren, op de trap klimmen ed. Heerlijk actief dus! Ze geeft niet heel goed aan wanneer ze echt moe is...het is vaak een fractie van een seconde waaraan je het kan zien (oogjes wrijven, duimt een paar seconden) Dus meestal gok ik en meestal gok ik ook wel goed (ze dommelt dan weg als ze aan de borst drinkt oid) maar nu heeft ze sinds een week bedacht dat het leuk is om in bed te gaan staan, zingen, knuffel uit haar bed gooien en dat soort dingen. Eerder haalde ik haar eruit maar dan was het hek van de dam en werd ze alleen maar wilder (oververmoeid) Nu leggen we haar steeds weer plat, doen we ons korte bedritueeltje en gaan we weer weg. Ze gaat vrijwel direct weer staan... als ze moet huilen troosten we haar natuurlijk (zijn tegen alleen huilen in bed)en herhalen we de hele riedel weer.. uiteindelijk slaapt ze wel... ik merk aan mezelf dat ik soms twijfel of ze nu wel echt moe is en twijfel dan om haar er toch uit te halen.(maar doe het niet ) Wie kent dit soort acties? Enne..hoelang duurde deze fase? Gr baby001
Ja lastig is dat. Ik zou niet weten hoe je het kan doorbreken zonder te laten huilen. hier vond meneer het een heel leuk spelletje want mama komt steeds terug als ik ga staan e piepen! Dus aan mij heb je niet veel sorry! Succes en Sterkte!
Hier ook een baby van 10,5 en het klinkt héél erg herkenbaar. We hebben zo;n camera van de babyfoon boven haar voeteneinde hangen en meestal, een paar minuten nadat we haar in bed hebben gelegd, horen we geheig en gaat de camera aan en krijgen we een mega close-up van een baby die vlak voor de camera staat de spelen met haar tond uit haar mond. Vaak maar niet altijd gaat ze na een tijdje zelf weer liggen en alsnog slapen, maar we moeten er ook regelmatig uit om haar knuffel (of alle spenen) weer terug in bed te leggen of haar te helpen met inslapen. Ik herken het niet zo van de oudste en heb geen idee hoe lang het gaat duren om eerlijk te zijn, maar de beelden zijn wel erg koddig.
Ik zou alleen naar haar toe gaan als ze huilt. Hier heeft hij die fase ook gehad, maar ze moeten ook leren om zelf weer te gaan zitten/ liggen. Weet niet hoeveel je dochtertje nog slaapt? Maar hier gingen we met 11 maanden langzaam over op 1 slaapje. Ook nooit een slaapkop geweest, ondanks dat het een erg drukke en ondernemende dreumes is. Na hoeveel tijd gaat ze slapen dan? Ik merk hier wel dat het de ene keer wat langer duurt dan de andere keer voor hij gaat slapen, vond dat met 2 slaapjes soms ook maar lastig. Nu slaapt hij nog maar 1 keer en dat vind ik een stuk makkelijker, hij gaat gewoon rond 13.00 naar bed, als hij echt moe is eerder en meestal slaapt hij dan binnen een kwartiertje.
haha oooh geweldig...dit herken ik zo...! Laatst hoorde ik gerommel, kijk ik op de camera...kijk ik ineens recht in haar mond haha...toen moest ik wel even de camera daar weghalen
Heb ik ook aan gedacht. Ze slaapt meestal nog drie keer maar doet slaapjes van 30-45 min. Heel af en toe doet ze er ook twee maar dan slaapt ze ong 75 min. Per keer...dat komt niet vaak voor trouwens. Een keer slapen gaat ze helaas nog niet redden..het lijkt me wel heerlijk trouwens Ze is altijd een korte slaapster geweest dus zijn het wel gewend We gaan idd alleen naar haar toe als ze huilt of knuffels uit bed heeft gegooid want dan gaat ze toch niet slapen. Maar ik moet zeggen: vanavond geen problemen gehad JOEHOE! iemand een idee hoe je kan sturen naar twee (langere) slaapjes?
Fijn dat het vanavond goed ging! Hier ben ik het eigenlijk gewoon gaan rekken. Doordat hij net als jouw dochtertje wel altijd door lijkt te kunnen gaan en vermoeidheidssignalen moeilijk op zijn te pikken ging het vrij makkelijk. Van 3 naar 2 slaapjes weet ik niet zo goed, hadden toen nog niet echt een duidelijk ritme. Van 2 naar 1 slaapje ben ik hem gewoon op gaan houden tot na de lunch, normaal ging hij rond 11.00 naar bed, nu ging ik na het fruit rond 10.00 lekker op stap, bij terugkomst gelijk een boterham eten en dan naar bed. In het begin lag hij rond 12.00, maar inmiddels red hij het met gemak tot 13.00. Ik moet wel zeggen dat hij hier echt langer ging slapen vanaf dat hij nog maar 2x per dag sliep. Hier hielp langer ophouden echt duidelijk om hem langer te laten slapen, heerlijk was dat! Momenteel is het nog maar 5 kwartier tussen de middag.
Ik herken je verhaal. Wij zijn naar 1 slaapje over gegaan. Ik ben ook tegen alleen huilen wat dus resulteerde in (destijds 2 slaapjes)om 10.30 een uur bezig voordat ze sliep, daarna om 15.30 weer een uur bezig en om 19.00 kreeg ik haar er niet meer in. Uren mee opgezeten totdat ik dacht, ik ga die strijd met jou niet aan. Je blijft maar op Tot je omvalt. Dat gebeurde dus vaak ook rond 23 uur. Toen we naar 1 slaapje over gingen overdag was het nog een paar dagen strijd, daarna sliep ze stukken beter en makkelijker
Hier ook een dametje met zulke kuren. Inmiddels is ze vijftien maanden en is het feest over. Ik liet haar altijd gewoon staan in bed dekentjes eruit en dan speelde ze even en viel ze vanzelf in slaap. Met de andere twee ging ik net zo lang Door tot ze sliepen. Nu het bewust zo gelaten. Dus geen aandacht aan geschonken. Gewoon bed ritueel gedaan. Daarna weg gegaan en stond ze dus te zwaaien in haar bed. Nu vind ze het weer fijner om ingestopt te worden. Dus gaat ze uit zichzelf al mummelend liggen. Hmmnomnom met haar duimpje in de mond. Dus misschien even zo laten gaan. Vaak voor de nacht als ik naar bed ging ging ik er nog even heen om zachtjes het dekentje over te doen. Succes met jou oplossing zoeken. En inderdaad het is dus een fase....
Dat laten staan hebben we inderdaad ook geprobeerd...maar dan staat ze een half uur later nog te swingen in haar bed Zodra haar knuffel eruit gegooid weet ik al hoe laat het is want dan gaat ze gewoon niet slapen maar kijken naar haat knuffels haha.. Net haar platgelegd nadat ze begon te mokken...ze draait op haar zij met haar knuffel en ze slaapt ... *zucht* haha Hopelijk duurt het niet tot ze 15 maanden is zeg!
Dat hoop ik met je mee! Het is eigenlijk bij elk kindje weer zoeken naar de oplossing! Wat een boefjes zijn het al hè.. ik vind het ook wel weer genieten om te zien hoe snel ze groot worden!