Verstoord dag en nacht ritme

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Marijntje, 12 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Goedemorgen,

Mijn nicht woont in het buitenland en vraagt via mij aan jullie het volgende:

Mijn baby is nu bijna 2 weken oud: ze weegt 3.5 kg en ik borstvoed haar elke 3 uur. Overdag slaapt ze veel en 's nachts, voornamelijk tussen 12 en 03:00 is ze wakker. Na een voeding rond 3 uur slaapt ze door tot bijna 10 uur 's ochtends.

We proberen haar nu overdag wakker te houden maar dan gaat ze heel erg huilen, het is dus of slapen of huilen. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan en zorg ik dat ze haar ritme aanpast naar een dagritme?

Als ik haar gevoed heb, valt ze in slaap en als ze eenmaal diep slaapt, leg ik haar in haar bed en slaapt ze door. Als ik haar meteen na het voeden in bed leg, word ze onrustig, gaat ze met haar armpjes maaien en wordt ze wakker en gaat ze huilen..

Misschien hebben jullie advies?

Alvast hartelijk bedankt!

Marijn

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ze is natuurlijk nog erg klein, maar probeer toch om haar overdag wat extra wakker te houden. Misschien niet tot 10.00 smorgens laten slapen. Wat eerder uit haar bedje halen en dan mee naar beneden nemen. Houd wel in je achterhoofd dat baby's veel slapen.
    Misschien 's-avonds in badje doen voor het slapen.

Ilja

Deel Deze Pagina