Verstoorde cyclus na miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door kiekmiek, 2 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiekmiek

kiekmiek Lid

26 jan 2009
    8
    0
    0
    Leerkracht PrO
    Ergens in 't Hoge Noorden
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraag waar ik mee zit;

11 januari heb ik, na ruim 9 weken, een miskraam gehad. Ik was zwanger van een tweeling.

24 februari ben ik weer ongesteld geworden. Het was een vrij hevige menstruatie, maar voor mij is dat normaal.

Mijn normale cyclus is er eentje van 30 dagen. Volgens mij heb ik geovuleerd op zaterdag 14 maart, en een week later had ik een beetje bruinverlies bij het afvegen. Op 24 maart (dus 4 dagen voor mijn NOD) dacht ik dat ik ongesteld was geworden, maar het bleef bij één bloeding. Ik hoopte op een innestelingsbloeding, maar...

Sindsdien een hele hoop negatieve zwangerschapstesten, maar nog steeds geen ongesteldheid.

Kan mijn cyclus na de miskraam zo ernstig verstoord zijn geraakt?!

2. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Ik had na de 1e curettage een cyclus van 36 - 27.
    De 3e ronde weer zwanger (deed de test op de 27e dag).
    Nu na de 2e curettage, 40 - ?.
    Zou bij mn 'normale' cyclus gister mn eisprong hebben gehad, maar volgens mij niet. Verwacht dus dat het nu ook verstoord is...

Het kan dus... Balen hè?!
    Wordt er zo niet makkelijker op!
    En ja, je blijft dan testen.. Deed ik afgelopen ronde ook. En toen werd ik dus pas op dag 40 ongesteld..

Sterkte!

3. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Voordat ik de eerste keer zwanger was had ik altijd een cyclus van 28 dgn. en na mijn mk was dit langer en kon er eigenlijk geen pijl op trekken mja dat geld natuurlijk niet voor iedereen denk ik maar het kan dus wel...

Succes...

Liefs Nelleke

4. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Denk idd dat het wel verstoord kan zijn, want als je kijkt heb je 11 januari een curretage gehad en toen pas 24 februari je 1e ongi gehad, dat is op zich ook al best laat, maar goed dat kan door de curretage, dus het kan zijn dat het nu ook weer lang op zich laat wachten.

Ik heb 2maart een curretage gehad en was op 3 april weer ongi, maar na anderhalve week bloedde is weer een heel klein beetje..............zal ook wel komen omdat het misschien nog niet helemaal op orde is.

Maar dat neemt je onzekerheid natuurlijk niet weg.
    Hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
    Kun je anders geen bloed laten prikken bij de ha?

5. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Ook hier een verstoorde cyclus na MK. Alleen word mijn cyclus korter in plaats van langer.
    Altijd keurig 28 dagen ( ook voor de zwangerschapswens.) En nu na MK 24 dagen en 20 dagen. En vandaag lijkt het erop dat mijn cyclus nu maar 14 dagen was.
    Kan een hele poos duren voordat het normaal is zei mijn huisarts.

Ik wacht nog een keer af en anders meld ik me bij mijn huisarts.

Sterkte ermee.

6. kiekmiek

kiekmiek Lid

26 jan 2009
    8
    0
    0
    Leerkracht PrO
    Allereerst bedankt voor alle reacties :) Fijn om te weten dat ik niet de enige ben! :)

Voor de duidelijkheid; ik ben niet gecurreteerd, heb een spontane miskraam gehad. Een week later heb ik controle gehad en toen was alles 'goed', zelfs de zwangerschapstest was al helemaal negatief.

Maar goed, ik heb vorige week vrijdag de verloskundige gebeld. En die bevestigde dat je cyclus echt volledig in de war kon zijn na een mk, en; 'negatief is negatief', oftewel, ik ben echt niet zwanger. Ook vertelde ze dat ik zelfs één dag ongesteld zou kunnen zijn. Waarmee ze bedoelde dat de bloeding die ik 24 maart had, een ongesteld zou kunnen zijn. Wat weer betekent dat mijn cyclus 26 dagen zou hebben geduurd (normaal dus 30)
    Ik kan er persoonlijk niet bij dat die ene bloeding een ongesteldheid was... Maar zij zal er wel verstand van hebben ;)

Als die bloeding een ongesteldheid is geweest, dan zou ik volgende week weer ongesteld moeten worden.

'k Wacht af...

7. kiekmiek

kiekmiek Lid

26 jan 2009
    8
    0
    0
    Leerkracht PrO
    O, en voor iedereen die in hetzelfde schuitje zit; STERKTE!! Ik leef met iedereen mee! <3

8. belleke069

10 apr 2009
    8
    0
    0
    Hoe ist het nu met iedereen hier? ben benieuwd daar ik ongeveer int zelfde schuitje zit.. 29 dagen cyclus, dan 1ste MK, direct trug zwanger en weer MK, dan 4 weken gebloed, hormonen gekregen(orgametril) om cyclus te resetten, dus opwekte bloeding, dan 2 weken later alweer menstruatie, terug bij gyn voor echo en bloedafname om hormonen te checken (alles ok volgens haar). Positieve ovulatietest op dag 18, dag 19 tot 22 bruin/roodverlies (spotting) en geen temperatuurstijging tot vandaag (dag 33) of was dat bruinverlies mss menstruatie? who will tell! in dat geval zit ik op dag 15. Dus heb ik cyclussen van ongeveer 2 weken. Dan mag je het vergeten om zwanger te worden natuurlijk!

9. kiekmiek

kiekmiek Lid

26 jan 2009
    8
    0
    0
    Leerkracht PrO
    Wat vervelend heej! En frustrerend!

Ik had afgelopen vrijdag wat roze afscheiding. Zaterdag zette het goed door en werd ik dus eindelijk ongesteld. Veel buikpijn, bloedverlies, stolsel... Het wordt allemaal wat minder erg, maar heb soms toch nog behoorlijk felle steken in m'n buik.

'k Heb nu dus eindelijk de duidelijkheid die ik graag wilde, maar daar zit een cyclus van ongeveer 50 dagen aan vast... :(

Ik hoop toch echt dat ik binnen nu en een jaar een gezond kindje op de wereld mag brengen, maar zoals het er nu voor staat, lijkt het dat ik toch echt meer geduld nodig heb...

10. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hier ben ik in afwachting van wat komen gaat. Ik heb wel een tintelend/krampend gevoel in mijn buik. En herken dat van het zwanger zijn en toen de MK kraam. Ik wacht af.
    Belleke das toch niet fijn om de 15 dagen ongesteld worden. Daar kun je ook geen pijl op trekken laat staan zwanger worden.

Hee Kiekmiek jij ook in het hoge noorden? Groningen of Friesland?

Sterkte allemaal en hopelijk snel een goede zwangerschap.

11. kiekmiek

kiekmiek Lid

26 jan 2009
    8
    0
    0
    Leerkracht PrO
    Het wonderschone Groningen :D

M'n ongi was trouwens erg heftig weer! Heb het idee dat er nog echt iets van weefsel tussen zit... Zou dat verbeelding zijn?

12. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hier ook het mooie groningen. Dichtbij de kust hahahaha ( eems ).

Klopt mijn ongi was de afgelopen 2 keer na MK ook heftiger dan normaal.
    Ieder uur naar het toilet anders zou ik doorlekken.

13. esje1980

esje1980 Lid

17 feb 2009
    10
    0
    0
    Hallo

pfff gelukkig ben ik dus niet de enige met een verstoorde cyclus na miskraam

ik heb 2 maart een miskraam gehad was toen 7.5 zwanger van ons eerste kindje
    ik ben in januari gestopt met de pil en daarna in de 1ronde ook direct zwanger geraakt helaas een miskraam
    maar nu dus het volgende vanaf de miskraam ben ik dus nog steeds niet ongesteld geweest het is nu 8.5 weken geleden
    heb wel al meerdere keren gevoelige tepels gehad en gerommel in mijn buik net als of ik weer zwanger was maar helaas negatieve testen
    ik zit dus nu te wachten op mijn duivels maar ze komen niet echt ???????
    wordt er helemaal gek van
    weet iemand of dit normaal is ??
    ben bij gyn geweest en heeft echo gemaakt alles was prima bloed ook oke geen hcg meer in bloed en krijg over een paar dagen de uitslag van bloedtest op hormonen of zoiets

help ???

14. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hoi Esje ,

Zoals je bij vele leest is het normaal. Je lichaam moet zich opnieuw instellen zeg maar.

Hier weer een cyclus van 24 dagen.

15. wieweet

wieweet Actief lid

4 nov 2008
    351
    0
    0
    Dag dames,

Hier nog een ontregeld miepje...
    Een MA in december en we zitten nu al in mei, en nog steeds is het niet op orde.
    De cyclussen zijn heel onregelmatig, varierend van 35 dagen tot 10 dagen. Heb een kuur gekregen (Provera) om de boel te resetten. Helaas kreeg ik enorme doorbraakbloedingen (liep haast mijn sokken in...) en na zo'n kuur word je wederom ongesteld. Dat werd een zeer heftige ongesteldheid van 12 dagen lang! Pfftt... Zit inmiddels bijna 4 weken in het maandverband, dus heb het wel zo'n beetje gehad. Komende week ga ik terug naar de gyn. Bij de nacontrole in januari was ie tevreden, maar wil graag dat ie opnieuw kijkt en meedenkt.

16. esje1980

esje1980 Lid

17 feb 2009
    10
    0
    0
    Nou Wie weet dat is balen zeg

ik ben ook niet veel wijzer geworden vandaag uitslag gekregen van het bloed
    was allemaal goed
    snap er de ballen niet van vandaag 9 weken geleden miskraam gehad en nog steeds niet ongi
    maar moet volgende week vrijdag naar
    fertiliteits arts snap alleen niet zo goed wat ik er moet
    want ik ben gestopt met de pil in jan direst zwanger in eerste ronde helaas was dit miskraam en nu nog aant wachten op de duivels nou ik zal wel zien

groetjes

17. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

25 nov 2008
    654
    0
    0
    Hallo iedereen,

Ik ben 9 maart gecurreteerd en werd op 6 april weer ongesteld, exact weer 28 dagen zoals ik altijd was, dus ik blij.
    Maar nu ben ik aan het wachten op mn ongesteldheid, ik had al 5 dagen voor mijn NOD krampjes en af en aan misselijk, dit had ik vorige zwangerschap ook dus ik zat alweer half op mijn roze wolk (normaal buikpijn paar uur later breekt bloeding door), maar zo'n vroege test (met aantal weken indicator gehaald) en die zaterdag gedaan en die riep Niet Zwanger.

Kan het dan toch zijn dat de eerste menstruatie na curretage volgens het boekje loopt maar dat het daarna toch nog in de war is?

18. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Hoi meiden,

Ook mijn cyclus is helemaal van slag.
    2 maart een curettage gehad en 14 april terug naar de gyn (6 weken later), alles was netjes alleen was ik nog niet ongi... Als ik een maand of 2 later nog niet ongi zou zijn, zou ik even terug moeten bellen. Vandaag inmiddles dag 64 (!!) en nog steeds niet ongi. Volg week dus maar even bellen.

Liefs, Nijn

19. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

25 nov 2008
    654
    0
    0
    Mijn cycles blijkt gelukkig niet verstoord te zijn, vanochtend test gedaan en er was een licht kruis te zien, ik had het dus toch goed aangevoeld.
    Nu met spanning de komende weken in.

Hoop voor iedereen hier dat de cycles snel opgang komt en dat we met zn allen overspoeld mogen worden met baby nieuws!!!

20. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Spannend Anouk. Ik duim voor je.
    Alle andere dames sterkte en succes.

Deel Deze Pagina