Hey meiden, Ook ik een miskraam achter de rug. Een jaar geprobeerd om zwanger te geraken. Eindelijk was het zover,maar na 7 weken een spontane miskraam gekregen. Ik had altijd een perfecte regelmatige cyclus van 28 dagen en ik kon mooi testen met ovulatietesten. Nu 3de cyclus na de miskraam heb ik de moed wat laten zakken... Cyclyssen niet meer zo regelmatig en ik heb al 2 maanden ovulatietesten gedaan, maar ik krijg dus nooit een super positief resultaat. Soms een dag een ieniemienie streepje, de dag nadien niks meer en dan de dag daarna terug ieniemienie. Wil dit dan zeggen dat ik geen eisprong heb? Hoelang moet ik nog geduld hebben om naar gyn. te gaan, want ze zeiden dat er met mijn lichaam (baarmoeder, eileiders, ... niks mis mee is) , maar ik ben het zo beu om af te wachten en wil zoooooooooooo graag zwanger worden.... Heel veel sterkte aan mijn lodgenootjes!
Hoi allemaal, Hier ook weer zo'n geval (goh wat zijn er veel in hetzelfde schuitje). In februari een miskraam gehad, op 27/2 curettage. Na 5 weken weer ongesteld, dus ik dacht: mooi! Ovulatietest gaf keurig "op tijd" de eisprong aan. Voorafgaand aan mijn NOD (30/4) al veel krampen gehad (wat ik bij mijn vorige zwangerschap ook had, maar ik had ze helaas ook voor de menstruatie) en ik was er alweer een beetje vanuit gegaan dat het raak was! Maar nu, bijna een week en 4 negatieve zwangerschapstesten verder... Ja je leest wel eens verhalen van mensen die pas op dag 15 na de NOD een positieve test hadden. Maar goed: ik was toevallig bij de huisarts voor mijn dochtertje en vroeg of ik ook nog wat over mezelf mocht vragen ("eigenlijk niet maar vooruit dan maar", zucht). Hij zei natuurlijk wat ik niet wilde horen. Dat het wel 3 maanden kan duren voordat de boel weer geregeld is. En dat ik beter pas na 2 weken overtijd kon testen, was ook goedkoper (wie houdt dat vol? 2 weken?!). En oh ja, dat je ook ongesteld kunt zijn zonder bloedverlies..... Nou daar ging dan mijn laatste sprankje hoop. Ik dacht: geen bloed, niet ongesteld! Maar dat is dus kennelijk ook niet zo.... Balen dit. En wat ontzettend irritant dat ik nu al dik twee weken menstruatiekrampen voel. Als het dan nergens goed voor is, hoef ik dat ook niet zo lang te voelen! En ergens voel ik me schuldig en ondankbaar dat ik zo ongeduldig ben. Maarja, het is je gevoel he. Iedereen succes! Groetjes, Suus
Hallo Lodgenootjes Ja dit is echt vervelde ja ik heb dit ook gehad en de dokter maar zeggen tja je kan nog geen eisprong hebben gehad dat is wel erg vroeg en ja het kan nog wel even duren wanneer je weer ongi word pfff zit nu op bijna 10 weken na de miskraam en nog steeds niet ongi ben al bij de gyn geweest maar volgens mij weet hij niet echt wat hij er mee aan moet en heeft me door gestuurd naar vruchtbaarheidsarts dus maar even af wachten iedereen heel veel succes groetjes ester
Bij jullie duurt je cyclus een stuk langer, bij mij is die juist verkort. Mijn huisarts zei dat het wel een jaar kan duren voordat je lichaam weer normaal zal zijn. ( niet echt wat ik ook wilde horen ). Wel heeft hij gezegd als ik na een half jaar na mijn miskraam nog niet zwanger ben ik dan wel door word verwezen naar de gyn. ( geeft wel een beetje rust ). ANouk hoe is het met jou??? Sterkte allemaal.
Heb juist een positieve ovulatietest achter de rug. Na miskraam nog geen ovulatie gehad, dus nu terug wel. Ben toch een beetje opgelucht... Hopelijk heeft het nu ook iets opgeleverd... Omdat we toch al 'lang' bezig zijn leek het de dokter eens nuttig om het zaad van mijn man te onderzoeken. Want naar het schijnt ligt 50% van de oorzaken van niet zwanger geraken of veel langer dan normaal bij de man. Dus we hebben allebei evenveel kans... Ben benieuwd wat de resultaten zijn. Op zich ben ik wel blij dat er iets gedaan wordt, want alleen maar afwachten en geen richtdatum of zo hebben maakte me zo ambetant en rusteloos... Ik hou jullie op de hoogte...
Ik zit inmiddels op dag 37 na de curettage. Voor mijn zwangerschap een redelijk regelmatige cyclus gehad, dus ik heb (nog) wel goede hoop dat het in orde komt. Wel al twee weken menstruatieklachten. Buikpijn, hoofdpijn, rugpijn, zere borsten. Maar nog geen bloed. Misschien kent iemand een menstruatiedansje, zodat alles weer op gang komt?
Jee Liesben ook voor jou al onzekerheid. Heel veel sterkte. Hoe is het verder met de dames al verandering in jullie cyclus? Mag ik dan de niet menstruatiedans doen. IK vloei nu al vanaf 28 april niet heftig maar wel te veel. Ik mag/moet hiervoor naar de gyn. Gelukkig, hopelijk kan die ons dan ook verder helpen..
Misschien samen een dansje doen Lin? Maar je vloeit idd al lang dan. Ik hoop voor je dat de gyn iets kan betekenen!
Hoop het ook Liesben, zijn ondertussen in ronde 6 bijna 7 beland en tja leeftijd he, dat was wat mijn huisarts gisteren wel zei. We moeten gericht klussen mocht de gyn nog niets willen doen. Met ovu testen. Even afwachten en dan zien we de 25 ste wel. Begint te dansen.
*Danst even mee* Tja, die leeftijd. Alhoewel, ik was met 5 maanden zwanger. Helaas is dat dus een miskraam geworden. Maar ik heb wel goede hoop hoor! Maar ik moet dus eerst ongesteld worden. Heb je hier wel eens meegelezen? viewtopic.php?f=97&t=94614&start=11685 Allemaal 35+ meiden! Heel gezellig hoor, dus kom eens langs zou ik zeggen.
Nou meiden hier nog steeds geen ongi (en ik zit al op dag 78!!). Woensdag moet ik weer naar de gyn en ik ga niet eerder weg, voordat er iets gedaan gaat worden. Nog langer wachten ga ik echt niet trekken... 12 feb een foute echo gehad, 25 feb één vruchtje verloren, 2 maart gecuretteerd van de 2e en nu gaan we al richting juni.... Ik ga dus meedansen!!
Dag 78? En dan zeur ik over dag 41. Ik hoop dat de gyn iets kan doen voor je meid. Goed, een dansje dus: Zo, en nu maar afwachten...
Ik dans mee.. zit wel pas op dag 3.. maar na 2 mk's heb ik er al best geen zin meer in.. misschien dat dansen helpt.. en wie weet hoelang ik nog moet gaan wachten op mijn eerste ei, ik bedoel ik kan me niet bepaald een van de gelukkige noemen waabij alles soepel verloopt.... *blijft dansen*.. als niet met een dikke buik de zomer door dan maar met een dunne he