kan t nu nog reflux zijn??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cilla24, 2 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    hallo meiden

na 3 weken slapeloze nachten van wel 23 x me bed uit, loze adviezen van ha en cb ben ik zelf gaan zoeken..
    jayden brult soms alsof ie vermoord wordt overdag gebeurt dit af en toe en snachts heeeel veel.
    hij spuugt regelmatig heel zuur zoals vandaag : ik denk dat ie geen eten meer in zn buikje heeft zitten en me hele huis ruikt zuur door zn kleertjes (die ik net maar weer s verschoont heb).
    nu heb ik net eens zitten google-en en dan krijg ik reflux naar boven maar jayden is al bijna 6 maanden.
    de eerste 3 maanden heeft hij bv gehad en toen wel veel krampjes maar niet extreem spugen ofzow, toen ben ik overgegaan op fv en sinds dien veel spugen ik doe daarom nutriton door zn voeding heen.
    maar dit werkt dus ook niet super.
    verder is t vaak een leuke baby die erg veel lacht ... maar t op t moment dus doet op hooguit 10 uur slaap per dag en met een mama die miss nog 3 uur slaapt
    wie weet iets?????
    sorry voor t lange en onsamehangende verhaal

2. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Reflux werd "pas" ontdekt toen Dean bijna 1 jaar was!
    Of het Reflux is weet ik natuurlijkk niet, maar dat heeft niets met leeftijd te maken. Achteraf had hij het al die tijd al, maar ja eerste kindje he...weet ik veel of het veel spugen is wat ie deed, of weinig....
    Ik heb het eerste half jaar ook BV gegeven...toen ik over ben gegaan op de fles is na een tijd bovengekomen dat Dean een koemelk allergie heeft!
    Misschien heeft je kindje dat wel!? Daar worden ze ook heel erg onrustig een spugerig van.

Mirre

3. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ok bedankt voor t meedenken ik moet as vrijdag naar t cb en dan neem ik gewoon alles mee..

4. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Idd goed aangegeven hoor! En anders via de HA een doorverwijzing naar een KA vragen!
    Aan het CB heb je niet altijd wat hoor...is mijn ervaring.
    Bespreek het maar met de arts daar, maar laat je niet met een kluitje in het riet sturen want zoals jezelf ook al schreef : Loze adviezen daar heb je niks aan!

Sterkte!

5. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    jah idd.. ik had ze al gebeld maar volgens hun huilde ie snacht omdat ie last had van zn tandjes al 3 weken??!!

6. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    niemand anders die er misschien andere iedeen over heeft??
    en voor aankomende nacht heb ik me vriend zn kussen onder zn matras gelegd (hahaha hij zegt dat ie overal op kan slapen dat mag ie nu bewijzen) maar zijn er nog meer dingen die ik kan doen om me mannetje te helpen?

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre krijgt eind deze maand een maagzuur onderzoek ivm misschien reflux, ze is dan een jaar. Dus ik vind het niet laat :)

8. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik dacht echt dat reflux iets was wat ze vanaf de geboorte al hadden.... arm kind als t t wel is loopt ie er al een poosje mee voel me best schuldig dat ik niet eerder hard aan de bel getrokken heb

9. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Heel goed! Hoger neerleggen kan ook al een stukje schelen, alle beetjes helpen.
    Beetje makkelijk om te zeggen: Ach, het zijn z'n tandjes!
    Hij spuugt toch ook!?
    Nee, uit ervaring weet ik hoe lang je hiermee door kunt gaan (Dean heeft er veelste lang pijn en last door gehad) dus ik zou rechtsteeks aangeven -als je zelf er echt achterstaat en vermoedens hebt dat het echt reflux zou kunnen zijn....
    Dat je een PH-Metrie onderzoek wilt hebben.
    Het is wel een beetje sneu , want dan gaan ze met een zonde /heel dun slangetje via de neus door de slokdarm heen naar de maag, maar echt pijnlijk is dat niet..alleen een beetje vervelend.
    Dit slangetje blijft 24 uur zitten en er zit een kastje aan waarmee ze metingen doen. Je moet dan ook zelf een dagboek bijhouden die 24 uur hoe laat hij gegeten heeft, gedronken, is gaan slapen etc
    Hierna maken ze de balans op en kunnen ze zien of hij last heeft van maagzuur!
    Bij Dean was dit voldoende om de reflux aan te tonen. En hij heeft het onderzoek niet als vervelend ervaren...liep lachend met het kastje in de rondte in het ziekenhuis.
    Uiteindelijk wil je toch liever duidelijkheid dan speculeren..wel of niet.

Mirre

10. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Niet schuldig voelen, want je weet nog niets zeker...En ook al zou hij het wel blijken te hebben...dan nog hoef je je niet schuldig te voelen! Zou alleen wel echt aktie ondernemen om uit te zoeken waar hij last van heeft!
    Artsen zijn vaak een beetje laks...hierin ...is mijn ervaring.
    Ook al liep Dean al mnden bij de KA (ivm allergie) toch had ze niet aan reflux gedacht want "Hij huilde niet dag en nacht".....
    Meet punt van haar was dat reflux kindjes veelal overdag ook veel huilen , en dat deed onze kanjer niet vandaar.

11. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik moet vrijdag heen en dan vraag ik meteen een doorverwijzing naar de ka.. de arts hier van het cb is echt een l*lletje rozenwater dus daar heb ik toch niks aan.
    Maar super bedankt voor je tips, als ie vannacht beter slaapt weet ik denk ik wel zeker dat t reflux is.

12. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Doet hij ook veel boertjes laten na de voeding?
    Wij merkte dat het hem wel opluchting gaf dus niet wegleggen zonder, want dat veroorzaakt weer lucht.
    En als ie een boertje laat....gewoon bij je op schoot doen en zacht ov er z'n rug wrijven, niet over je schouder/tegen je aan laten hangen, want dan komt er druk op z'n buikje en kan ie een hele lading voeding teruggeven.
    Suc6

13. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ja hij boert wel goed... maar de voeding komt vaak pas later terug zoals vanmiddag 11:45 fles .. naar bed 1300 eruit en toen we beneden waren spuugde ie de hele boel onder...

14. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    wat een tip!:D
    haha dat ik hier zelf niet aan heb gedacht,
    mijn zoontje is 3 maanden en heeft verborgen reflux en kma, de laatste tijd spuugt hij ook ontzettend veel (eerst slikte hij alles door maar denk dat het nu te veel is ofzo)
    als ik hem wil laten boeren leg ik hem idd over mijn schouder heen en meestal kan ik dan gelijk nieuwe kleren aan trekken want hij gooit zijn halve fles er weer uit.
    jou tip zou wel wat kunnen schelen denk ik,
    bedankt:D

15. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    nou vannacht echt super geslapen alleen om 23:35 kwam ie ff maar niet eens huilen ofzo gewoon mopperen omdat ie zn speentje kwijt was. en daarna pas weer om 6"30. dus of het is heeeel erg toevallig of t komt door t kussen

Deel Deze Pagina